Voeding

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 19

Voeding

Hallo allemaal..

Zijn er hier misschien ook (toekomstige) leerkrachten of misschien andere mensen aanwezig die mij kunnen helpen.

Ikzelf ben een toekomstige leerkracht en moet binnekort een lesje geven over voeding. ik moet een groepswerkje over gezonde voeding (dit mag algemeen zijn) geven van 25 minuten. dit voor een klasje 1A. Kan iemand me hier bij helpen?

katrien

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Voeding

'klasje 1A', wat bedoel je hiermee?
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 19

Re: Voeding

oei sorry..had er niet aan gedacht dat ik op een Nederlands forum zat:)

Ik ben namenlijk van België.

Met 1A bedoel ik het eerste jaar na de basisschool.

Bij ons heb je na de basisschool, het secundair onderwijs.

en in het 1ste en 2de jaar heb je enkel een onderverdeling tussen A en B

B zijn de leerlingen die iets moeilijker leren.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Berichten: 4.546

Re: Voeding

je bedoelt de brugklas :roll: leuke tijd leuke tijd (KAN het zijn, niet zoals bij mij dus :P ) maar ehh, deze link is wel goed www.voedingscentrum.nl :P
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Voeding

Als ik het goed begrijp dan bedoel je dat wat ze in nederland 'de brugklas' noemen. Ik zou je verhaal ophangen aan 'de schijf van vijf'.

Kijk ook even op www.voedingscentrum.nl
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Voeding

Misschien kun je ze in groepjes eens een stuk of vier "standaard"maaltijden uit diverse landen voorleggen en ze aan de hand van die schijf van 5 laten discussieren over wat daar goed of slecht aan is. Steek daar bijvorbeeld ook een "menu" uit een Afrikaans hongergebied in, en een junkfood"maaltijd".
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Voeding

Of vitaminen: ook leuk. Wat zijn vitaminen eigenlijk? Heb je ze nou echt nodig, en waarom dan? Wat gebeurt er bij een overdosis? etc.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Reageer