Springen naar inhoud

geluidsbestanden naar microfooningang

• Log in om te kunnen reageren

kombelpeter

kombelpeter

• >250 berichten
  • 754 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 mei 2006 - 12:40

Software (het liefste free- of shareware) dat geluidsbestanden (wma, mp3, etc.) naar de microfooningang stuurt! Hoezo? Ik heb onlangs naar aanraden van een vriend VoIPBuster geÔnstalleerd en nou wil ik bijv. naar hem ''toebellen'. Echter dit is niet alles! Ik wil bijvoorbeeld klassieke muziek laten afspelen op mijn computer, en hij hoort dat dan. Ik weet dat ik een nOOb ben enzo ( :roll: ), maar gelieve te antwoorden op mijn vraag.

[edit door Miels: volgende keer aub een dekkende onderwerpsbeschrijving kiezen. "Gezocht" kan op alles slaan]
Pim Fortuyn: Nederland is dood
Nederland: Pim Fortuyn is dood
I ♥ Apache!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Revelation

Revelation

• >1k berichten
  • 2364 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 03 mei 2006 - 16:18

Je kan niets van binnen het systeem sturen naar een microfooningang, daarom heet het een ingang :roll: Als je een microfoon hebt, moet je de muziek gewoon afspelen via de boksen die daarop door de microfoon wordt opgevangen en teruggestuurd wordt naar het systeem.
ďQuotation is a serviceable substitute for wit.Ē - Oscar Wilde

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14506 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 03 mei 2006 - 16:40

Het is niet precies wat je zoekt, maar misschien wel een idee: WinAmp heeft een plugin voor ShoutCast. Het configureren valt niet mee (en met vragen moet je waarschijnlijk ook niet hier zijn), maar als je dat hebt opgezet kunnen mensen met jouw WinAmp meeluisteren. Je hebt er wel een leuke uploadsnelheid voor nodig (afhankelijk van de kwaliteit en het aantal luisteraars)

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

JoostVerhoeven

JoostVerhoeven

• >25 berichten
  • 27 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 mei 2006 - 19:40

shoutcast zou idd kunnen werken .. wel een rompslomp om dat allemaal in te stellen.

maarr... er is wel een manier. Ik geloof dat je via windows volume control in kunt stellen wat windows moet gebruiken om op te nemen. Dit staat meestal op "micrfoon" ( vrij logisch) maar als je dit verzet naar "wave" pikken sommige programmas je wave-geluiden van geluidskaart als je microphone input. Dit heb ik wel is gedaan met teamspeak of skype geloof ik.

Ik weet niet of iemand dit kan bevestigen, ik ga het iig eens uittesten.

Geplaatste afbeelding

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14506 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 03 mei 2006 - 19:42

ik had al hetzelfde idee, maar vroeg me ook af of het wel zou werken. Heb je natuurlijk wel het probleem dat het dan OF / OF is: als je weer zou willen spreken moet je 'm weer terug zetten. Maar goed, je kan dan wel even iets laten horen....

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

kombelpeter

kombelpeter

• >250 berichten
  • 754 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 mei 2006 - 21:28

Ik ga het idee van JoostVerhoeven eens proberen. Was ik zelf nog niet achtergekomen! Anders probeer ik het met ShoutCast, in ieder geval bedankt voor de hulpzame reacties!
I ♥ Apache!

kombelpeter

kombelpeter

• >250 berichten
  • 754 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 mei 2006 - 10:25

Oeps, ik denk er net aan... Zit die regeling ook in Windows XP? Eigenlijk nog nooit tegengekomen op deze computer...
I ♥ Apache!

kombelpeter

kombelpeter

• >250 berichten
  • 754 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 mei 2006 - 12:52

Gevonden! Alleen er staat geen wave-optie bij! Alleen een CD-speler-, een microfoon-, een lijningang-, een telefoon-, een mono-uitgang- en een stereo-mix optie. Ik heb al gekeken bij de eigenschappen maar daar stond ook geen wave bij.
I ♥ Apache!

klazon

klazon

• >5k berichten
  • 6607 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 04 mei 2006 - 12:56

Kun je niet gewoon een snoertje vanaf de koptelefoonuitgang naar de microfooningang steken?

kombelpeter

kombelpeter

• >250 berichten
  • 754 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 mei 2006 - 13:29

Nee, zonder resultaat
I ♥ Apache!

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14506 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 04 mei 2006 - 13:37

Kun je niet gewoon een snoertje vanaf de koptelefoonuitgang naar de microfooningang steken?

Nee, zonder resultaat

Dat kan ik me niet voorstellen... Sterker nog: als je de beide bronnen (koptelefoonuitgang en microfoon voor telefoneren) samenbrengt en zo in de microfooningang plugt moet je tegelijk kunnen spreken en muziek horen/verzenden. Misschien een instelling ergens die niet goed is?

kombelpeter

kombelpeter

• >250 berichten
  • 754 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 mei 2006 - 14:03

Lag aan het kabeltje :roll: Er was iets gesprongen binnen in het kabeltje, nieuw kabeltje gehaalt en nu doet ie het
I ♥ Apache!

JoostVerhoeven

JoostVerhoeven

• >25 berichten
  • 27 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 05 mei 2006 - 16:35

beetje laat mischien, maar om via de volume regeling bij de optie te komen die ik bedoelde moet je ook nog via opties-> eigenschappen klikken op "volume aanpassen voor opnemen"

Het werkt trouwens wel :wink:

kombelpeter

kombelpeter

• >250 berichten
  • 754 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 mei 2006 - 19:51

beetje laat mischien, maar om via de volume regeling bij de optie te komen die ik bedoelde moet je ook nog via opties-> eigenschappen  klikken op "volume aanpassen voor opnemen"  

dat had ik al door :wink:
I ♥ Apache!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures