Springen naar inhoud

rook makend sierfontijntje

• Log in om te kunnen reageren

WendyTje

WendyTje

• >250 berichten
  • 773 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 mei 2006 - 18:29

Ik heb een soort sierfontijntje waaruit ook rook komt opdwarrellen, kan iemand mij vertellen hoe dit werkt? ik heb een keer gehoord dat dit ging door middel van bimetaal, maar de reactie daarachter weet ik dan nog niet. Een andere theorie is dat het zou werken door verwarming van het dingetje wat erinn zit. Ik heb het opengemaakt en er lijkt geen bimetaal, maar een soort kristal in te zitten.
Weet iemand hoe dit werkt? (en waar ik meer van deze losse apparaatjes kan kopen?)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

WendyTje

WendyTje

• >250 berichten
  • 773 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 mei 2006 - 09:50

Ik zie nu dat ze ook vaak mistfontein heten. Ik heb het over dit soort dingen:
http://www.delfeno.nl/ en dan dus met een apparaatje op stroom die de mist/rook maakt, en niet met droogijs...

Ik heb dit op de site gevonden:

Onze decoratieve lampencollectie, die negatieve ionen verstuiven, werken via een ultrasone mistmaker en een onderwaterlamp. Een geluidsgolf wordt continue overgedragen en door het contact met water "breekt" de vloeistof waardoor een wervelende mistnevel de fontein vult en vervolgens rustig over de zijkanten laat wegvloeien
De fontein werkt op 24V laagspanning en de ultrasone frequentie is 1.7 Mhz en er wordt absoluut geen gebruik gemaakt van chemicaliŽn o.i.d.
De keramische schijf in deze fontein heeft een levensduur van ca. 3.000 uur en is eveneens vervangbaar. De levensduur is ook afhankelijk van de kwaliteit van het water.

Oke... een keramische schijf met ultrasoon geluid erop, en dan krijg je mist door de ionen die in het water breken? hoe werkt dat dan verder precies? (Wat is dan bijvoorbeeld de functie van die keramische schijf)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures