Springen naar inhoud

kalium of natrium te verkrijgen

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

pino^^^

pino^^^

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 mei 2006 - 12:08

Ik heb in verband met een scheikunde proef puur kalium of natrium nodig.
aangezien ik geen idee heb waar die te verkijgen zijn, dus vroeg ik me af of julie dat weten?
alvast bedankt :roll:

greetz stienstra

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

leen

leen

• >250 berichten
  • 288 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 mei 2006 - 14:44

ik denk dat dit niet zo gemakkelijk verkrijgbaar is tenzij bij een firma van chemische producten.
let daar wel mee op; Na en K moeten steeds onder petroleumether worden bewaard want die stoffen ontvlammen spontaan aan de lucht.

Raspoetin

Raspoetin

• >1k berichten
  • 3514 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 mei 2006 - 15:15

1) Je hebt het nodig voor ge-experimenteer thuis, want K en Na zijn vrijwel overal verboden op school
2) Dat houdt dus dat het geen scheikundig experiment is, maar geklooi (k3wl)
3) Als je geen idee hebt waar je ze kan krijgen, lijkt het me maar beter dat je ze ook niet in handen krijgt

Ik lijk misschien wel bot, maar deze twee metalen zijn uiterst reactief en zeer gevaarlijk in onervaren handen. Sterker nog, ook in ervaren handen blijven ze zeer gevaarlijk.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

pino^^^

pino^^^

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 mei 2006 - 19:38

jullie hebben me helemaal door, het was bedoeld voor een stinkbom i.c.m. water :roll:

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 mei 2006 - 19:59

En dus komt hier een -slotje- op. Als je niet weet waar je mee bezig bent zijn experimenten met natrium en kalium gevaarlijk.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures