De wetenschappelijke naam

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer

De wetenschappelijke naam

Ik zoek de wetenschappelijk naam van de shetland pony, de arabier en van de huiskat.

Ik heb echt overal gezocht, in boeken op internet en ik kan het echt niet vinden.

Als iemand het weet waar ik het kan vinden of wat de namen zijn laat het me aub even weten.

alvast bedankt :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: De wetenschappelijke naam

Hoi, in deze open encyclopedie kan je veel info vinden, ook over dieren.

Voor shetland pony en arabier zou ik gewoon naar paard zoeken en de kat vind je er ook wel in terug. Als je thuis een andere encyclopedie hebt kan je die natuurlijk ook proberen.

Veel succes!
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Re: De wetenschappelijke naam

Knownothing schreef:Hoi, in deze open encyclopedie kan je veel info vinden, ook over dieren.

Voor shetland pony en arabier zou ik gewoon naar paard zoeken en de kat vind je er ook wel in terug. Als je thuis een andere encyclopedie hebt kan je die natuurlijk ook proberen.

Veel succes!
bedankt voor de url daar heb ik misschien wel wat aan:)

Berichten: 6

Re: De wetenschappelijke naam

ik heb het niet op die site kunnen vinden helaas. dus ik zit nog steeds met de vraag. de wetenschappelijk naam van een paard en van een kat weet ik. maar ik wil graag de naam van het ondersoort weten.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: De wetenschappelijke naam

Misschien vraag je iets dat niet bestaat.

Een arabier en een shetlander zijn beide een Equus Caballus. Ze behoren tot dezelfde diersoort, want je kan ze met elkaar kruisen met als resultaat een levend geboren paard dat ook weer nageslacht kan voortbrengen (een ezel (Equus Asinus) en een paard kunnen wel nageslacht voortbrengen, maar dit is steriel). Het ras is niet relevant voor de wetenschappelijke naam. Een mens met een witte of een zwarte huidskleur behoren ook tot dezelfde diersoort (Homo Sapiens).

Maar misschien heb ik toch wat gemist. Ik houd het echter op:

Arabier - Equus Caballus

Shetlander - Equus Caballus

Huiskat - Felix Domesticus

Die kat is nog wat ingewikkeld, je komt ook namen tegen als felis in plaats van Felix en in plaats van domesticus kom je een hoop andere tegen (angorensis, vulgaris etc.), maar die paarden worden kennelijk wel op één hoop gegooid.

Berichten: 6

Re: De wetenschappelijke naam

JanMeut schreef:Misschien vraag je iets dat niet bestaat.

Een arabier en een shetlander zijn beide een Equus Caballus. Ze behoren tot dezelfde diersoort, want je kan ze met elkaar kruisen met als resultaat een levend geboren paard dat ook weer nageslacht kan voortbrengen (een ezel (Equus Asinus) en een paard kunnen wel nageslacht voortbrengen, maar dit is steriel). Het ras is niet relevant voor de wetenschappelijke naam. Een mens met een witte of een zwarte huidskleur behoren ook tot dezelfde diersoort (Homo Sapiens).

Maar misschien heb ik toch wat gemist. Ik houd het echter op:

Arabier - Equus Caballus

Shetlander - Equus Caballus

Huiskat - Felix Domesticus

Die kat is nog wat ingewikkeld, je komt ook namen tegen als felis in plaats van Felix en in plaats van domesticus kom je een hoop andere tegen (angorensis, vulgaris etc.), maar die paarden worden kennelijk wel op één hoop gegooid.
Bedankt voor je bijdrage! :shock: ;)

er schijnt dus een specifieke naam voor het sub-soort ( arabier en shetlander) te zijn. kan hem alleen nog steeds nergens vinden.

heb wel ondertussen de specifieke naam voor de huiskat gevonden.

Re: De wetenschappelijke naam

Heel erg toevallig moet ik dat ook voor mijn opleiding diermanegement weten. dus ik zit ook met die vraag.

:shock:

Berichten: 6

Re: De wetenschappelijke naam

mn docent zegt dat er geen speciale naam voor is.

behalve zn gewone naam.

maar als jullie denken dat het niet geval zeg het dan.

:shock:

Reageer