Springen naar inhoud

[nederlands] mondeling betoog

• Log in om te kunnen reageren

ninaa

ninaa

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 mei 2006 - 18:34

ik heb voor een mondeling betoog de stelling: Het onderwijs moet worden ingedeeld op intelligentie in plaats van op cijfers.
wat zijn hiervoor goede argumenten?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Antoon

Antoon

• >1k berichten
  • 1750 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 mei 2006 - 18:50

Ik krijg bij deze stellen vooral vragen, hou wouden ze inteligentie meten zonder cijfers?

Verder vind ik cijfers een goed systeem, het geeft een duidelijk inzicht van hoe een kind scoort op een bepaald onderdeel. als je enkel inteligentie gaat beoordelen dan zul je zien dat veel kinderen die niets uitvoeren en daardoor weinig te weten komen op het hoogste school type terrecht komen en daar continu falen, dat zal niet helpen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44845 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 08 mei 2006 - 19:10

ik heb voor een mondeling betoog de stelling: Het onderwijs moet worden ingedeeld op intelligentie in plaats van op cijfers.
wat zijn hiervoor goede argumenten?

Leuk klusje, maar niet heus. :P
Punt één is het onderwijs al voor een groot deel "ingedeeld op intelligentie", in ieder geval in het voortgezet onderwijs.

Iemand met iets te weinig bagage maar een goede inzet kan zich wel een trapje boven zijn intelligentieniveau handhaven (en uitzonderingen die zich een slag in de rondte werken en die dat zelfs twee trapjes boven hun kunnen doen!!). En ik ken ook de andersom-gevallen, in principe slim zat maar te bedonderd om een slag uit te voeren, en daarom niet meekunnend op wat hun niveau zou moeten zijn.

Dus, ik zou wel heel erg advocaat van de duivel moeten gaan spelen om die werkers te gaan afstraffen, en de luie sodemieters tegen beter weten in mee te gaan willen slepen.

En misschien het sterkste argument tegen "jouw" betoog: IQ is ook maar een cijfer, en een onbetrouwbare momentopname bovendien.

Zoals je leest kan ik je helaas alleen maar van de wal in de sloot helpen.... sorry :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures