Springen naar inhoud

Ongelijke maandlengten in de westerse kalender

• Log in om te kunnen reageren

Norbert

Norbert

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 mei 2006 - 19:43

Hallo iedereen.
Ik ben nieuw hier. Ik studeer op Hogeschool windesheim docent biologie. Ik moet een opdracht maken. Eenonderdeel va de opdracht is een forumdiscussie starten. Nou ben ik hier best wel bekend mee op zich. Echter hoop ik hier het publiek te vinden dat interesse heeft in het onderwerp waar mijn discussie over moet gaan.

Zoals jullie in de titel al lazen: Ongelijke maandlengten in de westerse kalender
Ik vraag me af waarom de maanden niet gewoon regelmatig verdeeld zijn. Volgens mijn bronnen:
http://www.fys.ruu.n...nders.html#v378
(is maar een voorbeeld van 1 van mijn bronnen)
Volgens mijn bronnen is er niet echt bekend waarom sommige maanden standaard 31 dagen hebben en anderen 1 minder, en sommige nog minder.

Misschien dat jullie inzichten hebben waarom dit zo is gedaan?
Hopelijk wordt dit een succesvol topic, dat zou mij in ieder geval helpen bij de opdracht.
Indien dit topic bij een ander forumgedeelte hoort, mijn excuus, ik ben hier compleet voor het eerst.

Met vriendelijke groet,
Norbert de Langen

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8252 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 mei 2006 - 20:23

Dit lijkt me historisch zo bepaald. Waarom specifiek hiervoor is gekozen is mij onbekend. Ik verplaats 'm naar geschiedenis, misschien dat dit topic daar beter tot zijn recht komt.
"Meep meep meep." Beaker

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 09 mei 2006 - 07:58