Heb je zelf een ziekte?

Moderator: ArcherBarry

Heb je zelf een ziekte?

Ik heb een vraag : Heb je een ziekte en als je een ziekte hebt welke of heb je er meerderen?

Gebruikersavatar
Berichten: 69

Re: Heb je zelf een ziekte?

Ik heb Autisme Spectrum Stoornis of ASS ; iemand die ter zake kundig is moet dat maar uitleggen,ik weet zelf nauwelijks wat het is.
I love zoology! De ware wetenschapper verliest nooit het vermogen zich te verbazen.Het is de essentie van zijn bestaan. Darwin,1809-1882

Wallace,1823-1913

Berichten: 100

Re: Heb je zelf een ziekte?

Ik heb de ziekte van Crohn

gelukkig in een niet zo zware mate. Snap wel niet goed wat je ermee bent, en veel kan ik

er niet over vertellen want ze weten zelf de oorzaak niet. :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Heb je zelf een ziekte?

Ik heb Autisme Spectrum Stoornis of ASS ; iemand die ter zake kundig is moet dat maar uitleggen,ik weet zelf nauwelijks wat het is.


mischien dan toch eens met je arts babbelen: het is handig te weten wat je hebt en hoe jij en je omgeving er mee kunnen omgaan...
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Re: Heb je zelf een ziekte?

ik wens jullie veel sterkte en wat merk je dan van je ziekte?

Gr Laura :wink:

Berichten: 8

Re: Heb je zelf een ziekte?

Ik heb Autisme Spectrum Stoornis of ASS ; iemand die ter zake kundig is moet dat maar uitleggen,ik weet zelf nauwelijks wat het is.
http://ggz.tmlcdns.nl/index.php?id=553
Chromosoompje schreef:Ik heb de ziekte van Crohn

gelukkig in een niet zo zware mate. Snap wel niet goed wat je ermee bent, en veel kan ik er niet over vertellen want ze weten zelf de oorzaak niet.
http://www.crohn-colitis.nl/crohn.html#Wat...e%20van%20Crohn?

Gebruikersavatar
Berichten: 69

Re: Heb je zelf een ziekte?

Darwinfreak schreef:Ik heb Autisme Spectrum Stoornis of ASS ; iemand die ter zake kundig is moet dat maar uitleggen,ik weet zelf nauwelijks wat het is.


mischien dan toch eens met je arts babbelen: het is handig te weten wat je hebt en hoe jij en je omgeving er mee kunnen omgaan...
Even nuanceren ... ik weet neit veel. Bedankt trouwens voor de info,Ik.
I love zoology! De ware wetenschapper verliest nooit het vermogen zich te verbazen.Het is de essentie van zijn bestaan. Darwin,1809-1882

Wallace,1823-1913

Berichten: 4

Re: Heb je zelf een ziekte?

Ik heb er maar één gelukkig 8) Ik heb astma maar ik voel het alleen begin herfst en begin zomer. Begin lente en begin winter. Zeg maar begin van elk seizoen best lastig :shock:

Berichten: 6

Re: Heb je zelf een ziekte?

het is geen ziekte maar ik heb in de winter last van een winterdip en dat is heel irritant. :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 420

Re: Heb je zelf een ziekte?

Ik heb jicht en wens het niemand toe.

Berichten: 10

Re: Heb je zelf een ziekte?

fatsoenlijk aandachtsgestoord(niet hyperkinetisch of dyslectisch); 'k kan er wel redelijk goed mee om maar 't is wel "pas" (er zijn er veel grotere mislukkingen van die die 't zouden moeten zien...) ontdekt op m'n 17e. Tegen die tijd was 'k wel mentaal uitgeput door te proberen mee te werken op school op "mijn niveau" ('k haalde amper 60 in elektromechanica) en kreeg 'k 't advies om een gemakkelijkere richting te doen, leek mij de laatste tussenstap naar beroeps (2 jaar eerder bij de 5 hoogste iq-scores van hun scholengroep, kan je nagaan wat 'n adviezen ze gaven alleen maar omdat ze 't niet snapten...). Ondertussen werk 'k nog altijd niet op m'n niveau maar heb 'k elektromechanica gedaan met onderscheiding (en op 't gemak, 'k had rust verdiend ook), geslaagd in een voorbereidend jaar burgerlijk ingenieur, en 'k ga slagen in 't eerste bachelor ook.

'k heb twee vriendinnen met veel ergere fysieke problemen. Eén mucoviscidose(én dan ook 'n resem andere...) en pas nieuwe longen gekregen, maar 'k heb ze al 'n tijd niet meer gezien. M'n beste vriendin heeft een in België uniek probleem waardoor ze dagelijks last heeft van hevige pijn die behandelt wordt met (van tijd waarschijnlijk expirimentele)medicatie die ze juist maar kent van op haar rekeningen maar die niet terug te vinden is (door dokters!) in 'n schijnbaar onbestaand deel van de pijnkliniek (moogt gerust zijn dat die niet op tv komt). Wil er niks over zeggen omdat dat spel zo louche is en zij er heel voorzichtig wilt mee omgaan. In 't algemeen is ze 'n chronische pijnlijder waar je niet veel van hoeft te merken (hangt er vanaf...), maar 't is vooral 'n zalig, aangenaam meiske (vrouw, maar zoiets noem 'k toch 'n meiske :shock: ) Wat er uiteindelijk met haar zal gebeuren, en dan gaat 't niet alleen over de pijn, weten ze niet en als er iets gebeurd weten ze meestal ook niets. 's puur pijnbestrijding en de dingen buiten de pijn staat ze zelf voor in omdat ze er medisch niet mee omkunnen

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Heb je zelf een ziekte?

Bronchitis. Gelukkig bijna geen last meer van. De eerste 10 jaar van mijn leven was dat wel anders. Gebruik daar ook geen medicijnen meer voor. :shock:
"Meep meep meep." Beaker

Re: Heb je zelf een ziekte?

ASS. ASS is overigens niet echt iets voor een arts, meer iets voor een psychiater of psycholoog. Simpele webpagina's hierover zijn vrij onbetrouwbaar. Ik heb bijvoorbeeld ook ergens gelezen dat bepalend is of je autistisch bent of niet of je je kan inleven in anderen in de 2e orde (Ik denk dat Piet denkt dat Jan denkt dat). dat komt uit die ggz pagina totaal niet naar voren.

Berichten: 128

Re: Heb je zelf een ziekte?

Ik heb de ziekte van hedel :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 352

Re: Heb je zelf een ziekte?

Ik heb de ziekte van hedel   :shock:


Da's geen ziekte maar een pluspunt. ;) Veel vrouwen zijn gek op kale mannen :wink:
In de onwetendheid kan men volmaakt gelukkig zijn.

Ward Ruyslinck

Gesloten