[anw] straling, homeopathie, acupunctuur

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 13

[anw] straling, homeopathie, acupunctuur

Hai :roll:

Ik heb een paar vragen en ik hoop dat iemand een antwoord heeft :wink:

Wat is de normale natuurkundige naam voor de "straling" van zendmasten? en waarom is deze straling of kan deze straling niet schadelijk zijn?

En, met welke scheikundige wet is de homeopathie in strijd en waarom is het pure kwakzalverij?

Waarom is de wetenschappelijke kennis over het menselijke lichaam in strijd met de acupunctuur en waarom kan het nooit werken?

Alvast heel erg bedankt :wink:
Laat ik me maar weer eens inloggen.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: [anw] straling, homeopathie, acupunctuur

straling is een normale natuurkundige term. Of bedoel je misschien iets meer in de richting van electromagnetische golven?

Homeopathie gaat ervan uit dat door iets zeer sterk te verdunnen je bepaalde dingen kan genezen. Het wordt zo sterk verdund dat het werkzame bestanddeel niet meer aanwezig is in de oplossing. Homeopathie leunt dan ook sterk op het zogenaamde 'geheugen van het oplosmiddel' (meestal water). Echter dit geheugen is nooit aangetoond.

De energiebanenen in het lichaam zijn nooit aangetoond, echter acupunctuur (gelukkig had je het niet over accupunctuur: naalden in accu's is toch vrij vervelend) werkt wel degelijk bevorderend voor je gezondheid. Gedeeltelijk is dit toe te schrijven aan het placebo effect en gedeeltelijk aan een beter doorbloeding die door de naalden wordt veroorzaakt.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 1.379

Re: [anw] straling, homeopathie, acupunctuur

De elektromagnetische golven die uitgaan van een zendmast of van electrische apparatuur zijn laag-energetisch. Ze zijn veilig omdat ze niet in staat zijn om je DNA direkt te beschadingen en zijn ook niet ik staat gevaarlijke zuurstofradikalen in je lichaam vrij te maken om elders schade aan te richten.

Bij kwakzalverij gaat het altijd om misleiding en bedrog. Bij homeopathie is dat niet het geval. Toen Hahneman zijn homeopathie bedacht bestond er nog geen wetenschappelijke kennis van het menselijk lichaam. Hoewel het gedachtengoed van Hahneman nu wetenschappelijk achterhaald is, is er door het sterke placebo-effekt nog steeds veel geloof in deze dingen. Vooral bij mensen met weinig of geen natuurwetenschappelijke vorming. Een voordeel bij homeopathie is dat het niet tot medicijnverslaving kan leiden.
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

Berichten: 7.068

Re: [anw] straling, homeopathie, acupunctuur

Bij kwakzalverij gaat het altijd om misleiding en bedrog. Bij homeopathie is dat niet het geval.
Niet? Daar ben ik het niet mee eens. Homeopaten pretenderen "geneesmiddelen" te verkopen. Dit is niet zo. Dat lijkt mij dus wel degelijk bedrog.
Een voordeel bij homeopathie is dat het niet tot medicijnverslaving kan leiden.
Ja, duh! Het is namelijk geen medicijn (het is water). Dit 'voordeel' heeft wat mij betreft dezelfde waarde als het 'voordeel' dat je niet platgestampt kan worden door een muis.

Berichten: 131

Re: [anw] straling, homeopathie, acupunctuur

Wouter_Masselink schreef:straling is een normale natuurkundige term. Of bedoel je misschien iets meer in de richting van electromagnetische golven?

Homeopathie gaat ervan uit dat door iets zeer sterk te verdunnen je bepaalde dingen kan genezen. Het wordt zo sterk verdund dat het werkzame bestanddeel niet meer aanwezig is in de oplossing.
Of wat explicieter gesteld, homeopathie is in strijd met de molecuultheorie. Hieruit volgt immers dat een stof niet onbeperkt verdeeld kan worden, net zo min als dat je bijvoorbeeld 5 knikkers over 6 kinderen kunt verdelen.

Reageer