Springen naar inhoud

Kritiek op Moderators

• Log in om te kunnen reageren

Vincent1976

Vincent1976

• >25 berichten
  • 28 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 mei 2006 - 23:02

Dit zgn wetenschappelijke forum wordt ik beu.

Jullie kunnen NIEtS incasseren en over NIETS kan gepraat worden.

Ik stel voor dat we in deze post praten over het feit dat de moderators van dit forum hun MACHT verkeerd toepassen.

Als dit niet mag, is dit een grote fascistische toestand.

Ik heb een OFfiCIELE WAARSCHUWING gekregen van een Moderator, terwijl deze zich VIJANDIG gedraagt op dit forum

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

jeroentje

jeroentje

• >250 berichten
  • 352 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 mei 2006 - 00:43

Ik stel voor dat we in deze post praten over het feit dat de moderators van dit forum hun MACHT verkeerd toepassen.

Ik heb een OFfiCIELE WAARSCHUWING gekregen van een Moderator, terwijl deze zich VIJANDIG gedraagt op dit forum

Ik snap even niet waarom je dit plaatst. Als dit forum je niet bevalt dan zijn er nog genoeg andere forums op internet waar je je ei kwijt kunt. Volgens mij ben je hier gewoon te gast en heb je jezelf ook als zodanig te gedragen. Een forum heeft nu eenmaal regels waar iedereen zich aan moet houden.
In de onwetendheid kan men volmaakt gelukkig zijn.
Ward Ruyslinck

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8248 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 mei 2006 - 00:50

Als je klachten/omerkingen hebt over moderators of over het forum in het algemeen, dan kan je dit in het feedbackforum laten weten. Het werkt beter om elke klacht afzonderlijk te behandelen dan alle klachten van iedereen op één grote hoop te gooien. Dit zou het geheel anders nogal onoverzichtelijk maken.

Als jij vind dat moderators hun macht verkeerd toepassen dan wil ik graag van je horen hoe je bij deze stelling komt.
Iemand beschuldigen van fascisme is in de hedendaagse wereld niet echt toepasselijk. Als je doelt op de oud romeinse staatsvorm dan heb je bijna gelijk. We bestaan niet uit verschillende groepen rijke families die aan het roer staan.

Als je vind dat een moderator of een andere gebruiker zich misdraagt dan kan je dit via de rapporteer knop laten weten aan het beheer. De waarschuwing die je hebt gekregen is niet een solo-actie van de desbetreffende moderator, het is een waarschuwing die de desbetreffende moderator heeft verzonden maar waar we allemaal achter staan.

Als ik een forum beu ben dan bezoek ik het gewoon niet meer, lijkt me de makkelijkste oplossing voor beide partijen. Echter jij bent mij niet, dus moet je vooral zelf weten hoe je met deze gevoelens omgaat.

Dan wil ik je tot slot nog even wijzen op het feit dat het niet netjes is om hele woorden in hoofdletters te typen. Dit wordt ervaren als schreeuwen en bijzonder onvriendelijk.

Misschien is het handig om nog eens de regels door te lezen. En dan met name het stukje over vrijheid van meningsuiting.

De doelstelling van het forum kan je hier nog een keertje lezen. Daar staat ook vermeld dat je klachten gewoon in het feedbackforum kan plaatsen. Daarom is dit topic dan ook bij deze verplaatst.
"Meep meep meep." Beaker

StrangeQuark

StrangeQuark

• >1k berichten
  • 4160 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 mei 2006 - 09:42

Beste Vincent,

Ik heb geloof ik nog niet eerder gereageerd op je topics en posts omdat ik voornamelijk in de natuurkunde en huiswerk hoek zit. Ik heb wel een groot aantal topics doorgelezen en bijna al je posts eens grondig bekeken. Voordat je meteen het predikaat facist oid op mij plakt omdat ik ook moderator ben, wil ik wel zeggen dat ik hier niet ben om jou onderuit te schoppen.

Er zijn me een aantal dingetjes opgevallen en ik hoop dat je dit niet als aanval ziet maar als iets waar je eens over na kan denken. Je hebt het gevoel dat je heel erg onbegrepen bent hier door zowel het beheer als de meeste gebruikers hier. Nou kan dat natuurlijk allemaal aan al die andere mensen liggen, maar ergens gaat er iets in de communicatie verkeerd. Ik kan je niet zeggen wat je bedoelt, of wat jij fout doet, want dat weet ik niet, ik kan alleen zeggen hoe ik jouw posts lees.

Wat mensen heel snel in een hoek drijft is continue te horen dat jij zoveel slimmer bent (je refereert vrij vaak aan je hoogbegaafdheid) dan de rest, en al helemaal als zij de moeite doen om een antwoord te geven op jouw stellingen. Of het nou domme vragen zijn of niet is irrelevant. Ze doen hun best om jouw stellingen te begrijpen en om dat te doen stellen ze vragen. Ik neem aan dat je dat toch een normale gang van zaken vind, zeker iemand zoals jij die zich veel dingen afvraagt. Ook al zijn de vragen nog zo dom, probeer ze te beantwoorden, anders kom je, met slimheids referenties en met het weigeren om te antwoorden op vragen, erg arrogant over. Dat is misschien helemaal niet zo, ik ken je niet, maar ik kan je wel zeggen dat je zo overkomt. Ik neem aan dat je dat niet wil en dat je serieus genomen wilt worden.

Enfin dat is een van de redenen waarom topics gesloten werden. Het leidde nergens naar toe. Men stelde vragen die jij onterecht vond, en daardoor ontstond er een vervelende sfeer binnen de topics. Echter dit is niet alles, niet iedereen hier is even tactvol dat is geen reden om topics snel te sluiten. Wel is het zo dat wij een tijd geleden zijn begonnen (volgens mij net voordat jij hier kwam) om topics een stuk rigoreuzer te controleren op wetenschappelijke content. Het is niet voor niets een wetenschappelijk forum. De regels hieromtrend staan uitgelegd in: http://www.wetenscha...post&pid=156003
Echter het belangrijkste mijns inziens is:
Een wetenschappelijke theorie moet hieraan voldoen:
-falsificeerbaar
-toetsbaar
-wiskundig bruikbaar (dus niet zichzelf tegenspreken en een sluitend model opleveren)

Jouw theorien miste vaak onderbouwing. Het waren leuke filosofien, die ik prima in een kroeg met je zou kunnen voeren, alleen die horen niet thuis op een wetenschapsforum. Ik moet in mijn wetenschappelijke studie ook alles onderbouwen, ookal klinkt het nog zo logisch.

Verder helpt het niet om moderators heftig te gaan spammen of uit te maken voor facisten. Als dat echt zo was, dan zouden de andere gebruikers die mondig genoeg zijn vanzelf weg zijn gegaan, of hadden vanzelf ons dat predikaat ook gegeven.

Als je verdere vragen hebt waarom de dingen op slot zijn gedaan, dan moet je dat vooral doen en dan willen we dat best beantwoorden. Ga alleen niet schreeuwen of beledigt zijn zodra mensen kritisch zijn op wat je zegt. Wat zou je liever hebben dat iemand kritisch naar je luistert en je verder helpt of dat iemand gewoon klakkeloos je gelijk geeft?

Verder zijn er weinig mensen die een langer geduld hebben dan Veer. Als zij besloten heeft om, na uitvoerig overleg met de rest een waarschuwing te geven, dan sta ik daar achter. Je kan nog steeds prima hier verder posten, het enige wat we van je vragen is je te houden aan de regels en dat is dus respect tonen aan anderen, en dus niet zomaar mensen voor facisten uitmaken, dat komt vrij beledigend over. Kan je dat voorstellen?

Als ik tegen jou zeg dat jij al je posts uit dommigheid zegt, en dat ik dat weet omdat ik veel slimmer ben dan jij (dat is de toon die ik uit JOUW posts haal), dan zou jij dat toch ook vervelend vinden? Dat als ik zou zeggen dat ik deze reactie in feedback niet zou hoeven geven omdat ik jou wel snap alleen jij de rest niet? (quoot van jou) snap je dat dit beledigend over kan komen, of zie je dat niet?
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Veertje

Veertje

• >5k berichten
  • 6713 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 mei 2006 - 10:30

@ StrangeQuark: je hebt al in je post een groot deel gezegd van hetgeen ik wilde zeggen. Waarvoor dank. Terwijl jij ijverig aan het schrijven was, was ik ook bezig met deze post, die ik alsnog plaats omdat een reactie van mij persoonlijk ook op zijn plaats denk ik.

Beste Vincent,

Je mag me best bij naam noemen. De VIJANDIGE moderator. In het kader van openheid wil ik hier even e.e.a. met je bespreken. Laten we beginnen met de vijandigheid. Je allereerste post op dit forum (20 april) begon met:

Ik zal met niet voorstellen, want dat mag niet. Of wel, Moderator?  

Ik vind dat 'tot nu toe' (alle Moderator posts die gelezen heb) alle Moderators er een handje van hebben om goed onderbouwde posts te vergulden met een lief slot(-)kleurtje. De vraag is: wat doet mijn mening er toe dat ik dat vind? Nou, we zouden een verslotte post moeten nemen en deze ter discussie stellen. Wat is er, *zo precies als mogelijk*, niet wetenschappelijk aan dergelijke postjes? We zouden het moeten uitproberen, dunkt mij

Uiteindelijk is die post en het hele verhaal wat daaraan gekoppeld zat verwijderd. Dat hebben we uitgebreid met jou besproken, nl. hier: http://www.wetenscha...showtopic=28235 . Het leek erop dat je het begreep. Het leek erop dat je begreep dat je zelf vijandig bezig was en dat je post onnodig lang en teveel op je eigen persoon gericht was om in de topic in kwestie een waardevolle bijdrage te kunnen leveren.

Daarna heb je zelf topics geopend. Namelijk deze:

http://www.wetenscha...showtopic=29008
http://www.wetenscha...showtopic=29238
http://www.wetenscha...showtopic=29241
http://www.wetenscha...showtopic=28938
http://www.wetenscha...showtopic=28323

Bij al deze topics vond ik het wetenschappelijke aspect ver te zoeken. In sommige van die topics kwamen kritische vragen van gebruikers terug, die jij hebt beantwoord met de stelling dat ze jou niet begrepen omdat jij slimmer bent dan zij en zij niet slim genoeg. Ik quote:

(in deze topic: http://www.wetenscha...showtopic=29241 )Waarom snap ik jullie wel en jullie mij niet? :roll:

Ik zeg het zo duidelijk. Dat iemand mij niet begrijpt, dat ligt misschien niet aan mij maar aan een gebrek aan inzet en durf om mij te begrijpen. Over het algemeen is mijn ervaring: Hoe intelligenter iemand is, hoe beter ie mij begrijpt.

(in http://www.wetenscha...showtopic=29238 ) Ik ben heel slim en dat besef ik zelf. In plaats van dat jullie het genie dat ik ben met liefde en warmte omhalen, bespeur ik benijderenswaardigheid. Ik bespeur ook wel goede bedoelingen, maar de wereld moet altijd beter.

In eerste instantie heb ik de topics open gelaten om jou een kans te geven jezelf te verduidelijken. Ik had ze ook meteen kunnen sluiten. We hebben regels, en eigenlijk heb ik die zelf in jouw geval gedeeltelijk een tijdje buiten beschouwing gelaten. Ik had je topics meteen moeten sluiten op grond van onwetenschappelijkheid en onduidelijke vraagstelling, dat had wat ergernis bij andere gebruikers gescheeld, maar dat heb ik niet gedaan, dat was dus aardig van mij. Je hebt openbaar herhaaldelijk aangegeven (omdat een post van je was verwijderd of een topic gesloten): "ik hoop dat deze vraag gesteld mag worden, dat een discussie hierover mag" en daar heb ik gehoor aan gegeven.

Waarom heb ik het nu over "aardig"? Omdat ik uit jouw persoonlijke communicatie met mij begrijp dat je vindt dat ik niet aardig ben.
Hierbij wil ik je erop wijzen dat mijn zogenaamd "onaardig" zijn (mijn Pb met waarschuwing aan jou, mijn beslissing om je topics te sluiten) niet meer en niet minder was dan een reactie op jouw manier van communiceren met andere gebruikers op dit forum en de manier waarop je de gestelde vragen NIET beantwoordde. Het feit dat je herhaaldelijk mensen ervan betichtte jou niet te snappen omdat ze niet slim genoeg zouden zijn. Het feit dat je woordelijk zei geen hoge pet op te hebben van psychologen, biologen en sommige mathematici (zie http://www.wetenscha...d=177237#177237 ), zonder aan te geven wat de reden is van deze afkeur. Daar kan ik niet tegen, en ik vind het niet op zijn plaats. Zo gaan wij niet met elkaar om.

Ik blijf nog steeds aardig zoals je ziet.
Want ik ga hier niet woordelijk herhalen wat je mij en Lala persoonlijk naar het hoofd hebt geslingerd als reactie op onze beslissingen. Al na het eerste weghalen van een post van jou. Waarom ik hier dan toch melding van maak? Voor de volledigheid, transparantie. Want ik vind het met name ook voor jou, Vincent, belangrijk, dat je je realiseert dat jouw communicatie invloed heeft op de communicatie van anderen. Een beetje zelfkritiek kan geen kwaad. Dat geldt voor moderators maar ook voor jou, als gebruiker.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

bibliotheek357

bibliotheek357

• >250 berichten
  • 310 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 mei 2006 - 21:41

Na een anderhalf uur besteed te hebben aan al die topics, links etc te lezen (ja, ik ben een trage lezer, ik met traag lezen om alles te volgen), kom ik tot hetzelfde besluit als de meeste moderators hier, maar als niet-moderator noch populaire gebruiker hier wil ik mijn mening ook wel even kwijt. Dat kan Vincent misschien tot een beter besef doen komen van zijn eigen gedrag aangezien hij de moderators 'vijandig' beschouwt.

Op heel veel momenten beschrijf je hoe je je ergert aan schrijvers die zich hoogbegaafd voelen, dat ze het gewone volk minachten enzovoort enzovoort. Maar je beseft echter niet dat je jezelf aan het beschrijven bent. Want van zodra je deze berichten plaatst zet je zelf ofwel opmerkingen over dat je zo slim bent dat niemand je kan volgen ofwel dat je niet akkoord gaat met het ideeëngoed van anderen, zonder enige argumentatie. ('bullshit is een mening, geen argument)
Lees je eigenlijk uw eigen bericht nog wel eens als je gedaan bent met typen? Heb je er ook weleens aan gedacht dat het aan u kan liggen dat anderen uw tekst niet begrijpen?

We zijn niet allemaal slimme mensen hier op de forums (waaronder ik), maar we doen ons best om zoveel mogelijk bij te leren. Aan de andere kant zijn velen op deze forum toch ook wel slimme mensen (ook al is het maar op 1 vak, je kunt niet in alle vakken uitblinken). Maar als je dan ook ziet dat iedereen op deze forum het niet met u eens is, en dat iedereen op je arrogant gedrag wijst, is dat geen voldoende bevestiging dat het weleens aan u kon liggen? (aan die mogelijkheid heb je als 'hoogbegaafd genie' toch wel aan gedacht, hoop ik..)
Blijkbaar verkies je een paar personen uit uw leefomgeving, die je misschien gewoon een goed gevoel wilden geven en dus complimentjes geven, boven een stel wetenschappers die je maar van over het internet kent.

Je bent geen idioot, maar zo enorm intelligent vind ik u toch niet. Je kunt geen fatsoenlijke stelling opbouwen en je leest andermans meningen/stellingen/theorieën niet en bent dan nog van plan een boek te schrijven. Je denkt wel na, maar je visie is beperkt door oogkleppen. Het wordt tijd dat je die oogkleppen weghaalt en een bredere visie op het leven krijgt.

Ik weet dat ik nogal persoonlijk richt en misschien vind je deze post heel offensief, maar zo bedoel ik het niet. Ik zou het jammer vinden als er mogelijk talent verspild wordt en hoe meer gebruikers we krijgen, des te beter. Maar deze moeten zich dan wel aan de regels houden. Daar zorgen de moderators immers voor. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd, dus staak de oorlog :roll:

Napoleon Dynamite

Napoleon Dynamite

• >250 berichten
  • 778 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 mei 2006 - 08:00

En ook ND wilt zijn mening eens geven over de zaken

Allereerst een inkomertje:

Ik ben ook een vat vol dt fouten maar ik propageer dan ook niet dat ik hoogbegaafd ben.

Ik vind de zaak correct aangepakt door de moderators. In het verleden is er de fout geweest om bepaalde gebruikers teveel vrijheid te geven. Hun ervaringswereld werd een toepassingsgebied. Elke vorm van wetenschappelijke kritiek , wordt dan in de kiem gesmoord wegens té moeilijk, té academisch, té onduidelijk of té onpraktisch. Hélas, wegens het gebrek aan interesse en wetenschappelijk niveau in P&S zal dit nu éénmaal leiden tot dergelijke individuen terwijl de wetenschappelijke geintresseerden zullen afhaken bij zoveel bullshit.
Waarbij ik dan ook een verklaring heb gegeven dat ik Vincent niet fluweel heb aangesproken.
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures