Springen naar inhoud

Life is getting prettier every day!

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

PNCO

PNCO

• >250 berichten
  • 657 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 mei 2006 - 00:19

Geplaatste afbeelding
Oneness

Mensen zeg..

wat mooi weer vanavond! Ik heb weer van alles gelezen op Levende Gedachten en ik moet zeggen dat ik wederom onder de indruk ben. Een heel stuk over de mystiek gelezen en de weg die wordt beschreven door Jezus. En zoals ik altijd al dacht, zijn het metaforen voor de innerlijke strijden die je moet overwinnen om vooruit te komen. Jij moet de vrijheid vinden, jij moet de keuzes gaan bepalen. Als je eenmaal merkt dat dit mogelijk is, zie je in dat je altijd al diegene was die de keuzes maakte. Alleen wilde je het nog niet accepteren; je kon het met de kennis van dat moment nog niet genoeg bevatten. En als je daar eenmaal doorheenbreekt, blijkt het een kettingreactie tot stand te brengen. Je voelt je in een lift en je weet dat elke stap weer een uitdaging is binnen het spel der leven. En daarom is het ook zo mooi om te merken hoe gelukkig ik op dit moment ben. Ik heb volledige vrede met alles, omdat ik weet dat ik voor mij zelf bepaal wat mijn reacties gaan worden. Ik ben wat dat betreft in een goede positieve controle-houding gezeteld. Het rare gevoel van liefde voor alles valt niet te negeren, begrijpen is echter nog te ver gegrepen. Maar ik laat me er in ieder geval door leiden. Het voelt zo vertrouwd, dat ik weet dat het iets van mezelf is. Dus laat ik alle angst varen en geniet ik van elk moment.

Wat is nou het doel van het leven? Steeds meer raak ik overtuigd van de weg zelf. De weg naar het doel. Want wat is nou belangrijker? Dat ene moment van victorie omdat je je doel hebt bereikt, of het hele proces naar de uiteindelijke climax toe? Vul zelf maar in! Daarom ben ik erg blij met wat ik de laatste jaren heb mogen meemaken. Dit had ik zelfs in mijn stoutste dromen niet kunnen voorstellen. Zo snel als alles is gegaan, zo normaal is het nu om er welhaast nonchalant mee om te gaan. Maar toch voel ik ook de verantwoordelijkheid om mensen te helpen. Ik laat ze gewoon mijn ideeŽn horen en bied alternatieven wanneer zij even niet verder kijken dan het verleden. Het nu is nou eenmaal de beste plek om in te leven, ik kan uit ervaring spreken!

Daarom denk ik dat het goed is, om te laten weten dat het wel degelijk mogelijk is bewust te leven. Het is zelfs makkelijk, omdat het eigenlijk gewoon je ware natuur is. Je ware bewuste geest in werking stellen; alles weer accepteren zoals het is. En daarom kan ik het ook van harte aanbevelen om te blijven zoeken. Zoeken naar antwoorden, zoeken naar die ene weg welke jou naar jouw persoonlijke doel leidt. Alles is mogelijk, niets is onmogelijk. De kracht van ons lichaam en geest is oneindig.

Om af te sluiten met een bekende zin uit "The Matrix": Neo, I believe!
[waar een christen Neo kan vervangen met Christus, een Mohammedaan Neo kan vervangen met Mohammed, de Hindoes Neo kunnen vervangen met Khrisna, noem het Tao, noem het Nirwana.. het is bereikbaar! Als je gelooft, dat God in jezelf zit! (en ik kies persoonlijk voor Tao, dat jullie het even weten :roll: )
Om de waarheid te vinden, ga je voor jezelf op zoek. Naar jezelf. In jezelf.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Apeiron

Apeiron

• >100 berichten
  • 134 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 mei 2006 - 09:31

Alles is mogelijk, niets is onmogelijk. De kracht van ons lichaam en geest is oneindig.

Volgens mij bestaat er altijd nog zoiets als de dood :roll:

noem het Tao, noem het Nirwana.. het is bereikbaar! Als je gelooft, dat God in jezelf zit! (en ik kies persoonlijk voor Tao, dat jullie het even weten :P )

Wat dit betreft lijkt het me een stuk concreter om uit te gaan van de menselijke capaciteiten. Ik snap niet goed waarom je de mens God wilt noemen, aangezien wij -voor zover ik weet- niet Eeuwig, Almachtig en Alwetend zijn.

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 mei 2006 - 10:01

onze geest is almachtig en eeuwig, zoals hij al zei alles is mogelijk zolang je maar in jezelf gelooft :roll: mooi betoogje PNCO, erg inspireerend, lees het nog eens goed als ik weer thuis ben (zit nu ff snel op school)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

Apeiron

Apeiron

• >100 berichten
  • 134 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 mei 2006 - 13:24

onze geest is almachtig en eeuwig, zoals hij al zei alles is mogelijk zolang je maar in jezelf gelooft :roll: mooi betoogje PNCO, erg inspireerend, lees het nog eens goed als ik weer thuis ben (zit nu ff snel op school)

Dus de menselijke geest heeft altijd al bestaan? Het zou best kunnen dat de mens binnen een X aantal jaren uitsterft door een of andere natuurramp. Bovendien, waarom zou alleen de geest van de mens almachtig en eeuwig moeten zijn en die van andere dieren niet?

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 mei 2006 - 13:46

nee niet op die manier, onze geest laat altijd een afdruk achter op andere geesten, zolang je gelooft dat je het kan :roll: en dieren denken niet na op die manier (althans, dat is wat we zien en waarnemen) maar kunnen wel een indruk achterlaten op mensen, alleen dat komt dan door instinct (zoals een hond die zijn baasje red)
denk niet te letterlijk over dit soort dingen :P

- Robert Heinlein -

Apeiron

Apeiron

• >100 berichten
  • 134 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 mei 2006 - 13:55

nee niet op die manier, onze geest laat altijd een afdruk achter op andere geesten, zolang je gelooft dat je het kan :P en dieren denken niet na op die manier (althans, dat is wat we zien en waarnemen) maar kunnen wel een indruk achterlaten op mensen, alleen dat komt dan door instinct (zoals een hond die zijn baasje red)
denk niet te letterlijk over dit soort dingen :P

Ik begrijp het, zoals men de muziek van Beethoven ''eeuwige muziek'' kan noemen? toch vind ik de benaming dan niet helemaal consequent, een tikkeltje te romantisch :roll:

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 mei 2006 - 13:57

ja op die manier ja :P maar ach, wat zou het uitmaken als het wat romantisch is (is toch af en toe ook wel leuk :roll:), het doel is duidelijk en daar gaat het om :P
btw, PNCO, cool plaatje, zou het er zo uitzien als je wiet rookt :P

- Robert Heinlein -

PNCO

PNCO

• >250 berichten
  • 657 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 mei 2006 - 14:02

ja op die manier ja :P maar ach, wat zou het uitmaken als het wat romantisch is (is toch af en toe ook wel leuk :P), het doel is duidelijk en daar gaat het om :P
btw, PNCO, cool plaatje, zou het er zo uitzien als je wiet rookt :P

Zag er gisteren wel erg mooi uit ja :roll:

Ik bedoel, ergens moetje de inspiratie af en toe ook een beetje te hulp worden geschoten.. 8)

jeroentje

jeroentje

• >250 berichten
  • 352 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 mei 2006 - 15:25

Zoeken naar antwoorden, zoeken naar die ene weg welke jou naar jouw persoonlijke doel leidt.

Jan van Delden (Advaita goeroe) zegt hier over: Elke weg is de weg naar huis.
In de onwetendheid kan men volmaakt gelukkig zijn.
Ward Ruyslinck

PNCO

PNCO

• >250 berichten
  • 657 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 mei 2006 - 16:28

Zoeken naar antwoorden, zoeken naar die ene weg welke jou naar jouw persoonlijke doel leidt.

En daar kan ik me dus alleen maar bij aansluiten ja :roll:
denk je zelf dat het ook zo is? Aangezien je em aanhaalt hier :P

jeroentje

jeroentje

• >250 berichten
  • 352 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 mei 2006 - 17:09

En daar kan ik me dus alleen maar bij aansluiten ja :roll:

Ja, het maakt volgens mij niks uit wat je doet. Alles wat je doet, is goed. Je hoeft dus ook niet te zoeken, je bent er immers al mee bezig. Maar als het zoeken jou voldoening geeft, is dat jouw weg.
Ward Ruyslinck

PNCO

PNCO

• >250 berichten
  • 657 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 mei 2006 - 17:11

En daar kan ik me dus alleen maar bij aansluiten ja :P

Ja, het maakt volgens mij niks uit wat je doet. Alles wat je doet, is goed. Je hoeft dus ook niet te zoeken, je bent er immers al mee bezig. Maar als het zoeken jou voldoening geeft, is dat jouw weg.

Heerlijk zo'n open mind tegen te komen :roll: Hoe jij het omschrijft, zie ik het ook. Iedereen doet wat zij/hij wil doen en het maakt dan ook niet uit wat je doet. Als je er maar met de volle 100% overtuiging achter staat..

jeroentje

jeroentje

• >250 berichten
  • 352 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 mei 2006 - 17:18

En daar kan ik me dus alleen maar bij aansluiten ja :P

Heerlijk zo'n open mind tegen te komen :roll: Hoe jij het omschrijft, zie ik het ook. Iedereen doet wat zij/hij wil doen en het maakt dan ook niet uit wat je doet. Als je er maar met de volle 100% overtuiging achter staat..

Zelfs dat nog niet eens. Sterker nog, je doet gewoon wat je doet. En als je het leuk vindt, dan doe je het vanzelf met de volle 100% :wink:
Ward Ruyslinck

PNCO

PNCO

• >250 berichten
  • 657 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 mei 2006 - 17:19

Das nog beter omschreven ja.. niets uitsluiten en gewoon gaan met die banaan :roll:

jeroentje

jeroentje

• >250 berichten
  • 352 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 mei 2006 - 17:27

Das nog beter omschreven ja.. niets uitsluiten en gewoon gaan met die banaan :roll:

Of in een managementterm: out of the box denken. Of, om met de woorden van Olie B. Bommel te zeggen: buiten je eigen denkraam denken.

Gewoon niet zo moeilijk doen. Moeilijk doen, is jezelf beperken in de eigen vrijheid die je hebt.
Ward Ruyslinck

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures