Als er een kernoorlog is is het dan het einde van de wereld

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 4

Als er een kernoorlog is is het dan het einde van de wereld

Ik vroeg me af als er een kern oorlog is zou de mensheid dan helemaal uitsterven en tussen wie zou de oorlog waarschijlijk zijn??

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Als er een kernoorlog is is het dan het einde van de wereld

Ach ik denk dat de mensheid niet helemaal zal uitsterven. Flink decimeren ok, maar uitsterven dat wordt lastig. Ik denk dat er wel wat rijke machtige mannen zijn die goed voor zichzelf en hun vrienden (en vooral vriendinnen. :roll: ) kunnen zorgen. Tja tussen wie is natuurlijk niet te voorspellen, er zijn een aantal kernmogendheden, maar die zijn redelijk stabiel. De meest kanshebbende kandidaten zou ik zeggen op dit moment zijn India en Pakistan, maar ik denk wel dat als dat zou gebeuren dat het dan al gebeurd zou zijn geweest en Iran is natuurlijk op dit moment een hot ticket.

Ik verwacht alleen niet dat het zover komt, landen zijn absoluut niet meer in staat om zichzelf helemaal te bedruipen sinds de wereld zo klein is geworden. Op het moment dat een Iran zou gaan gooien met A of H bommen dan boycot iedereen Iran, en dus zelfs al zouden ze de retalliering overleven dan nog denk ik niet dat ze het daarna overleven.

Al met al hoef je je er geen zorgen over de maken denk ik.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Berichten: 656

Re: Als er een kernoorlog is is het dan het einde van de wereld

Ik vroeg me af als er een kern oorlog is zou de mensheid dan helemaal uitsterven en tussen wie zou de oorlog waarschijlijk zijn??


Het schijnt zo te zijn dat met teveel kernbommen er zoveel stof ontstaat dat het zonlicht tegen zal worden gehouden, dat er een nucleare winter ontstaat.

Tevens zit de lucht ook vol met radioactieve deeltjes.

Uitkomst, heel veel gaat dus dood.

Je zou kunnen zeggen dat alles zal uitsterven (al zal er vast wel een insectje als de kakkerlak of een bacterie zijn wat zich weet aan te passen).
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer

Berichten: 249

Re: Als er een kernoorlog is is het dan het einde van de wereld

Dan heb je ook nog de dieren die in de verre dieptes van de zee leven, of zouden die het ook niet overleven?

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Als er een kernoorlog is is het dan het einde van de wereld

Op zich zijn die dieren wel beschermt tegen de fallout en hebben ze geen zonlicht nodig om te leven, maar dan komt de voedselketen om de hoek kijken. De dieren uit de diepte leven van dieren of afgezonken plantaardig materiaal uit hogere zeelagen. En aangezien die het waarschijnlijk niet zullen overleven, zullen de dieren uit de diepte van de zee het uiteindelijk ook niet overleven gok ik. Maar ik denk aan de andere kant wel dat er nog bacteriën en misschien ook eenvoudige schimmels over blijven, waaruit op termijn weer complexere levensvormen uit kunnen ontstaan.

Dit is echter een verschrikkelijk doemscenario. Ik denk niet dat er ook maar één land zo gek is om een kernoorlog van dat formaat te ontketenen. De enigen die tot nu toe kernwapens hebben ingezet zijn de Yanks. En zelfs zij zagen dit als het laatste redmiddel, en een keuze tussen twee kwaden. Een echte, pure, kernoorlog opstarten is regelrechte zelfmoord. En dan kun je de oorlog natuurlijk net zo goed niet opstarten.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Re: Als er een kernoorlog is is het dan het einde van de wereld

Ik denk niet dat de groten der aarde die aan de touwtjes trekken,van plan zijn om uit te sterven.Kernwapens zijn ook maar op zijn best op effen terrein.In bergachtige landen zoals Iran,Afhanistan etc. zou je,je hele arsenaal moeten uitgooien om nog geen honderste van het land te vernietigen.Het grote gevaar zit hem er in dat die dingen in handen komen van terroristen.Vroeg of laat ontploft er zo'n ding ergens midden New York of Washington en dat is wel effen terrein.Dan beginnen de Amerikanen er op los te gooien en is de wereld voor een tijd grondig om zeep.Moest 99% van de bevolking sterven ,dan blijven er nog 65 miljoen over,en daar zitten nog genoeg Hitler's tussen om het leven grondig te verpesten.

Reageer