Springen naar inhoud

[Natuurkunde] tijd

• Log in om te kunnen reageren

Godstein

Godstein

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 mei 2006 - 13:39

heeft iemand informatie voor mij over tijd( een site bijv.), wat ik in mijn PO kan gebruiken?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

jeroentje

jeroentje

• >250 berichten
  • 352 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 mei 2006 - 13:48

Dit lijkt me wel een goed startpuntje voor je

http://nl.wikipedia..../Categorie:Tijd
In de onwetendheid kan men volmaakt gelukkig zijn.
Ward Ruyslinck

Godstein

Godstein

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 mei 2006 - 14:17

jep, heb ik ook al bezocht, maar daar kan ik geen 30 pagina's over schrijven :wink:

majstro

majstro

• >100 berichten
  • 131 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 mei 2006 - 15:04

jep, heb ik ook al bezocht, maar daar kan ik geen 30 pagina's over schrijven :wink:

Kom nou, daar vind je genoeg materiaal, of verwijzingen naar ander materiaal, om 30 BOEKEN over te schrijven!

Maar als je het niet genoeg vindt, kun je de Engelstalige versie van die pagina bekijken. In het Engels is er over de meeste onderwerpen veel meer informatie te vinden dan in andere talen.

StrangeQuark

StrangeQuark

• >1k berichten
  • 4160 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 mei 2006 - 19:47

Waar wil je het over hebben? Want je kan over elke willekeurige klok of interpretatie van tijd wel idd een boek volschrijven.

-De geschiedenis van tijdswaarnemingen
-Hoe werkt een atoomklok (fontein atoom klok)
-Tijd en plaatsbepaling (GPS-satalieten gebruiken een atoomklok om positie te bepalen)
-Relativiteit, dus tijds dilatie door zwaartekracht of snelheid

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

raintjah

raintjah

• >250 berichten
  • 824 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 mei 2006 - 21:03

De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

biedt is met dt :roll:
Be careful whose advice you buy, but be patient with those who supply it.

StrangeQuark

StrangeQuark

• >1k berichten
  • 4160 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 mei 2006 - 21:12

Klopt, klein grapje tussendoor. Maar je bent de tweede in ruim een jaar die het is opgevallen. :roll:

Godstein

Godstein

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 13 november 2006 - 17:23

mijn PO is verandert in een PWS :) , en moet dus ook een proefje hebben wat gaat over tijd... iemand een idee?

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 november 2006 - 18:39

Zie het bericht van SQ, 14 mei 7:47pm. Zolang je geen specifieker onderwerp hebt als "tijd" kunnen wij jou ook niet helpen.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Elke

Elke

• >250 berichten
  • 402 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 november 2006 - 10:43

De VU heeft/had een masterclass over 'tijd'. Dat was één dag en daar leerde je verschillende aspecten van tijd kennen (o.a. de tweelingparadox).
Ik weet niet of de VU deze dit jaar weer organiseert. Kwestie van wat surfen op het net en dan vind je er vast wel wat over!
Succes!
Destiny is but a word created by man to accept reality

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures