Voyager

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Voyager

Hey..ik wil iets weten over de Voyager..ik heb gehoord dat het van Mars naar Starunus gaat..maar nu hoor ik dat het al buiten onze zonnestelsel is gegaan ..wie kan mij helpen

Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Re: Voyager


Re: Voyager

Afbeelding

Dus de Voyager is de zonnestelsel niet uit :wink:

Re: Voyager

Was de Voyager ook bedoeld om aliens te vinden :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Re: Voyager

Dat is nog niet eens zo'n gekke opmerking. De voyager 1 heeft een gouden disk aan boord met wat afbeeldingen van de mens, het water atoon, onze plaats in het planetenstelsel en wat andere dingen. Dit voor de "aliens".

plaatje:

Afbeelding

Voyager 2 heeft (geloof ik) een laserdisc mee. Op deze laserdisc staan onder andere alle telen, ik geloof ook fries. Bij voyager 1 waren wij nog niet zo ontwikkeld om dat voor elkaar te krijgen. De kans is groot dat de aliens het wel kunnen. Wat is 10 jaar op astronomische schaal.

Re: Voyager

Bro....dank je wel voor de info.....

maar wat was de bedoeling van de Voyager en als ik de locatie goed begrepen heb ..is dat de Voyager dus nog in de buurt van de Saturnus is :shock: :wink:

Re: Voyager

Heeft de Voyager heeft kracht van Jupiter gebruikt om verder te gaan ?

Is de Voyager ook bij Mars geweest?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Re: Voyager

Nee, nee. Dat zijn de banen die ze gevolgd hebben. Ze zijn al veel verder dan Pluto. En langs welke planeten ze zijn geweest weet ik niet precies. Maar dat is op die site wel ergens te lezen. Ze hebben in elk geval wel planeten gebruikt om snelheid te krijgen.

Re: Voyager

Nee, nee. Dat zijn de banen die ze gevolgd hebben. Ze zijn  al veel verder dan Pluto. En langs welke planeten ze zijn geweest weet ik niet precies. Maar dat is op die site wel ergens te lezen. Ze hebben in elk geval wel planeten gebruikt om snelheid te krijgen.


Zitten ze dan wel binnen onze zonnestelsel :wink:

Re: Voyager

The solar system does not end at the orbit of Pluto, the ninth planet. Nor does it end at the heliopause boundary, where the solar wind can no longer continue to expand outward against the interstellar wind. It extends over a thousand times farther out where a swarm of small cometary nuclei, termed Oort's Cloud, is barely held in orbit by the Sun's gravity, feeble at such a great distance. Voyager 1 passed above the orbit of Pluto in May 1988, and Voyager 2 will pass beneath Pluto's orbit in august 1990. But even at speeds of over 35,000 mph, it will take nearly 20,000 years for the Voyagers to reach the middle of the comet swarm, and possibly twice this long for them to pass the outer boundaries of cometary space. By this time, they will have traveled a distance of two light-years, equivalent to half of the distance to Proxima Centauri, the nearest star.

Barring any serious spacecraft subsystem failures, the Voyagers may survive until the early twenty-first century, when diminishing power and hydrazine levels will prevent further operation. Were it not for these dwindling consumables and the possibility of losing lock on the faint Sun, our tracking antennas could continue to "talk" with the Voyagers for another century or two!



Moet ik hieruit afleiden dat ze nog niet uit ons zonnestelsel zijn ? :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 581

Re: Voyager

Ja, ze zijn nog niet uit ons zonnestelsel... En dat zullen ze de komende 20 duizend jaar ook zeker nog niet zijn..

Niet dat ze zo traag gaan, maar de afmeting van ons zonnestelsel is zo gedefiniëerd dat het nog lang niet ophoudt bij de laatste planeet (pluto)..
De kortste weg tussen twee punten is nooit een rechte lijn...

Re: Voyager

De Voyager Ruimtevaartuigen maakten gebruik van een zogenaamde Gravity Assist maneuvre om de ruimtevaartuigen te versnellen door gebruik te maken van het zwaartekrachtsveld van de grotere planeten.

Hierdoor verliest de planeet een heeeeeeel klein beetje snelheid..maar de ruimtevaartuig krijg wel meer snelheid in ruil.

De reden waarom de Voyagers juist op dat moment werken gelanceerd is ook eigenlijk speciaal omdat de ingenieurs en wetenschappers op het Jet Propulsion Laboratory inzagen dat rond die tijd , dus in 1977 de planeten in zo'n positie zou komen, dat het mogelijk zou zijn om langs de meeste planeten (de buitenplaneten ) te vliegen.. een kans dat zich weer zou herhalen 176 jaar later !!!

Voyager 2 heeft gevlogen langs Jupiter, Saturnus, Uranus en Neptunus..

Er is een heel dramatische foto bekend gemaakt door een van de voyagers genomen. Carl Sagan, een vooraanstaande wetenschapper die verbonden was aan het project gaf de opdracht om een laatste keer de kameras van de voyager terug te draaien en een foto te nemen van de aarde en de andere planeten..

deze foto..genoemd "Pale Blue Dot" is de verst van de aarde genomen foto van de aarde zelf dat bekend is..

Je kunt de foto zoeken onder deze naam op GOOGLE

Een ander leuk feit is dat de Voyager de hoogste snelheid hebben dat een voertuig ooit heeft bereikt.

H

Berichten: 259

Re: Voyager

Klopt, tot nu toe: V1 is trouwens alleen naar Jupiter en Saturnus gegaan en is daarna, ik meen me te herinneren door een kleine storing, buiten het baanvlak van de planeten terecht gekomen.

Re: Voyager

Weet iemand nog een goede nederlandse site met informatie over de voyager I en II? Moet werkstukje maken...

Help!

Gebruikersavatar
Berichten: 94

Re: Voyager

Hier een klein beetje info:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Voyager-1

en hier nog info over voyager en andere satellieten

http://www.rehon.nl/Rehon20.03.htm
Het is allemaal zo prachtig...

Reageer