TV gaat telkens vanzelf aan??

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 50

TV gaat telkens vanzelf aan??

Mijn TV gaat heel vaak uit zijn eigen aan, ik vroeg me af waardoor dit kan komen?

De afstandsbediening die ik bij de Daewoo TV heb is een r-40A01...

Wat ik ook nog dacht was dat het misschien door mijn laptop komt (infraroodpoort??)

Iemand een idee??

Gebruikersavatar
Berichten: 352

Re: TV gaat telkens vanzelf aan??

Gebeurt dit ook als de tv echt uitstaat?

Misschien heeft iemand bij jou in de buurt zo'n zelfde tv?
In de onwetendheid kan men volmaakt gelukkig zijn.

Ward Ruyslinck

Berichten: 50

Re: TV gaat telkens vanzelf aan??

Tv staat op standby...

Denk niet dat iemand anders in de buurt zo'n TV heeft, woon half vrijstaand en zit op een zolder..

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: TV gaat telkens vanzelf aan??

Haal eens een dag de batterijen uit je afstandsbediening en kijk of het dan nog steeds gebeurt.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Re: TV gaat telkens vanzelf aan??

Er blijft een contakt op de afstandbediening plakken.Als de tv steeds op de zelfde post springt,weet je meteen waar de fout zit.Als contakt van knop 6 blijft hangen, gaat ie zeker niet starten op 7 of 8.Voor een prikje koop je zo'n universele afstandbediening.

Berichten: 402

Re: TV gaat telkens vanzelf aan??

Xarabass schreef:Tv staat op standby...

Denk niet dat iemand anders in de buurt zo'n TV heeft, woon half vrijstaand en zit op een zolder..
Half vrijstaand, is dat niet gewoon 2-onder-1-kap?! :roll:
Destiny is but a word created by man to accept reality

Gebruikersavatar
Berichten: 341

Re: TV gaat telkens vanzelf aan??

Dit is gewoon een fluctuatie in de stroomkring.

Het werkt zo:

Door je huis lopen allerlei draden waar spanning op staat. Je onderbreekt de spanning door je lichtknopjes aan of uit te doen en je sluit er apparaten op aan door stekkers in de stopcontacten te stoppen waar ook weer knopjes op zitten.

Een apparaat slaat aan als er een hoog signaal vrijkomt ( 1 ) en slaat af als er een laag signaal vrij komt ( 0 ).

Normaal gesproken staat er een spanning x op de stroomkring. Wanneer je koelkast bijvoorbeeld opeens stroom vraagt staat er een spaaning x-k(oelkast) op je stroomkring. Dit wordt "gelezen" als een laag signaal ( 0 ). Wanneer de stroomkring weer stabiliseert is het hoger dan de eerdere stroomsterkte x-k en daarom wordt x dan "gelezen" als hoog. Hierdoor slaat je tv aan. Wanneer je de knop echt indrukt om hem uit te zetten kan je dit dus voorkomen. Het gebeurt namelijk eigenlijk alleen bij apparaten die "standby" staan.

Arjen
It is a miracle that curiosity survives formal education.

~Albert Einstein

Re: TV gaat telkens vanzelf aan??

Beste arjvs,je zoekt het véél te ver.Ik spreek met ondervinding want ik had het ook voor.Met een nieuwe afstandbediening was de zaak opgelost.

Gebruikersavatar
Berichten: 341

Re: TV gaat telkens vanzelf aan??

Okee; dan heb ik het mis. Dit is iig. een situatie geweest die ik zelf heb meegemaakt.
It is a miracle that curiosity survives formal education.

~Albert Einstein

Reageer