Zesjarig wonderkind wil naar universiteit

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 160

Zesjarig wonderkind wil naar universiteit

Afbeelding

Zesjarig wonderkind wil naar universiteit

Een 'normaal' kind van zes jaar zit in groep 3 van de basisschool, en begint langzaamaan het lezen en schrijven onder de knie te krijgen. Maximiliano Arellano de la Noe behoort niet tot deze groep. Het Mexicaanse jochie wil zo snel mogelijk naar de universiteit, om een opleiding geneeskunde te volgen. Als extreem-begaafde jongen heeft hij het op de basisschool allemaal wel gezien en de middelbare school slaat hij ook meteen over. Alleen maar tijdverspilling.

Maximiliano is al begonnen aan een zelfstudie geneeskunde, en is een expert op het gebied van osteoporose (botontkalking), diabetes en bloedarmoede. Het genie gaf op 28 april een lezing over osteoporose aan geneeskundestudenten. Volgens sommige bronnen zou de jongen al lezingen geven sinds hij twee was. Hij zou ook over een fenomenaal geheugen beschikken: hij kan de tekst van een volledige lezing memoriseren en dan foutloos opzeggen.

De directeur van de Mexicaanse Medische staatuniversiteit, Roberty Camacho, weigert echter om de jongen toe te laten tot de universiteit. Hij vindt de jongen te jong. De moeder van Maximiliano gaat deze beslissing voor de rechter aanvechten. Ze is ervan overtuigd dat Maximiliano op zijn dertiende een gediplomeerde dokter kan zijn. Ook Maximiliano ziet zijn toekomst weggelegd in de geneeskunde: "Ik wil dokter worden, zodat ik mensen kan genezen."

Afbeelding

De jongen is zeer populair bij de pers.

Afbeelding

Lezingen over osteoporose zijn de zesjarige niet vreemd. Hij moet wel eerst op een stoel gaan staan.

bron: fok.nl

Gebruikersavatar
Berichten: 160

Re: Zesjarig wonderkind wil naar universiteit

Heb niet de bevoegdheden om dit te posten op het SubForum "Wetenschappelijk nieuws".. bij deze in dit SubForum.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Zesjarig wonderkind wil naar universiteit

Hoe betrouwbaar is zoiets :roll:

Moet je geen middelbaar diploma hebben om nog naar het hogere onderwijs te gaan, of zit dat in Mexico zo niet? En zomaar je middelbaar overslaan om naar hogere studies over te schakelen, mis je dan niet een enorme basis?

Berichten: 672

Re: Zesjarig wonderkind wil naar universiteit

Rov schreef:Hoe betrouwbaar is zoiets :roll:

Moet je geen middelbaar diploma hebben om nog naar het hogere onderwijs te gaan, of zit dat in Mexico zo niet? En zomaar je middelbaar overslaan om naar hogere studies over te schakelen, mis je dan niet een enorme basis?


Volgens sommigen zou hij een fenomenaal geheugen hebben doch niet altijd begrijpen waar ie over praat,beetje sensatie lijkt me.
huh?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Zesjarig wonderkind wil naar universiteit

Daar heb je wat aan, een 13 jarige dokter die knal uit zijn kop weet waar hij moet snijden, maar geen flauw idee heeft wat ie nu juist doet.

Berichten: 672

Re: Zesjarig wonderkind wil naar universiteit

Daar heb je wat aan, een 13 jarige dokter die knal uit zijn kop weet waar hij moet snijden, maar geen flauw idee heeft wat ie nu juist doet.
En uit de houding van de moeder blijkt dat 't niet genetisch is
huh?

Gebruikersavatar
Berichten: 436

Re: Zesjarig wonderkind wil naar universiteit

Jaloezie?


Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Zesjarig wonderkind wil naar universiteit

Dit kan toch gewoon niet. Het jongetje zal best slim zijn, misschien wel geniaal. Maar informatie stampen en informatie interpreteren zijn twee verschillende dingen. Voor dat laatste heb je ook ervaring nodig. Een zesjarige heeft nauwelijks levenservaring. Riekt naar ambitieuze ouders die iets gezien hebben in hun telg en daar nu van alles uit denken te slaan. Heb met het kind te doen.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 219

Re: Zesjarig wonderkind wil naar universiteit

zoals in het artikel gezegd: het kind begrijpt niet wat hij verteld!! hij kan enkel heel goed teksten onthouden.... (heb ook gehoord dat je het kind achteraf niets mag vragen, omdat hij er toch niets van kent...)

dit zegt wel genoeg....

:roll:

Berichten: 4.546

Re: Zesjarig wonderkind wil naar universiteit

hij onthoud dus extreem goed, maar weet er eigenlijk geen ruk van! nou zo begaaft is hij dan niet, dat zou hij pas zijn als hij het ook nog snapt (wat dus niet het geval is). de universiteit heeft gelijk, ik wil eeecht geen dokter hebben die neit weety wat hij doet! hij weet de kennis wel, maar kan het niet in praktijk brengen en kan niet inproviseren (wat erug belangrijk is). hoog overschat dus.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: Zesjarig wonderkind wil naar universiteit

Jaloezie?
nee, ik moet er niet aan denken!!

maar ik denk ook dat je nooit op zo`n leeftijd arts kan zijn, misschien kan je wel zo verschikkelijk veel theorie weten, maar het begrijpen, intepreteren, ermee (en met je patienten!!!) omgaan vereist levenservaring, die hij gewoon niet heeft, ondanks dat hij zo begaafd is, moet hij zich toch nog op persoonlijk vlak ontwikkellen lijkt me? ook het opratelen van enorme lappen tekst zijn voor mij niet echt een teken van dat ie de essentie te pakken heeft, maar meer dat hij een enorm geheugen heeft ,maar wat heb je daaraan als je niet kan besluiten wat de hoofdpunten zijn, en wat je daar in de praktijk mee moet?

Berichten: 4.546

Re: Zesjarig wonderkind wil naar universiteit

ja is alleen handig voor de boodschappen :roll: lol
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 4.546

Re: Zesjarig wonderkind wil naar universiteit

eigenlijk is dat jochie best wel zielig, totaal buitengesloten van een normaal kinderleven, ik bedoel moet je hem dar nou zien staan, in zo'n apepakkie, het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat je dat een 6 jarig jochie aandoet.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 352

Re: Zesjarig wonderkind wil naar universiteit

eigenlijk is dat jochie best wel zielig, totaal buitengesloten van een normaal kinderleven, ik bedoel moet je hem dar nou zien staan, in zo'n apepakkie, het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat je dat een 6 jarig jochie aandoet.


Die jongen kan straks erg verknipt door het leven gaan. Een kind van 6 jaar hoort gewoon met leeftijdgenootjes te spelen en geen saaie lezingen te houden over botontkalking. Ik kan me ook niet voorstellen dat hij het echt leuk vindt.
In de onwetendheid kan men volmaakt gelukkig zijn.

Ward Ruyslinck

Reageer