Springen naar inhoud

Hirsi Ali Gebruikt door VVD

• Log in om te kunnen reageren

nabz

nabz

• >100 berichten
  • 150 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 16 mei 2006 - 18:58

Mensen het is over

VVD is klaar met het gebruiken van Hirsi Ali. Ze hebben veel stemmen gewonnen door haar. Het paspoort afnemen is het laatste wat er zal gebeuren.
AHA zal haar doel vervolgen in Amerika. nou k wens haar veel succes.

De vraag is echter of Verdonk het zwaar te verduren zal krijgen. Vanvond zulen we zoiezo meer weten.
Denken jullie dat Verdonk uit de kamer moet verdwijnen?

Ik denk het niet.

- Edit Revelation: post aub alles in 1 bericht
Het is kiezen en delen,
maar toch kiezen er velen
Die kiezen kiezen boven delen vandaar dat er velen verliezen!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

shimmy

shimmy

• >1k berichten
  • 1123 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 mei 2006 - 20:52

Denken jullie dat Verdonk uit de kamer moet verdwijnen?

Als minister is Verdonk helemaal geen onderdeel van de kamer (parlement), maar van de regering/kabinet.

LBO

LBO

• >25 berichten
  • 81 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 mei 2006 - 21:30

Het vreemde is, dat ik het gevoel krijg dat het eigenlijk in deze zaak niet over AHA gaat maar om Verdonk.
Het zal mij niet bevreemden, dat Verdonk naar aanleiding van deze zaak het loodje gaat leggen als minister.
Dat is dan denk ik precies de bedoeling van het gehele proces, dat nu op gang gaat komen.
Het spoeddebat in de 2e kamer zal hierover in tweede termijn uitsluitsel geven.

richel_richel

richel_richel

• >250 berichten
  • 266 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 mei 2006 - 22:31

Als minister Verdonk af zou treden zou de hele zaak toch nog een positieve draai geven.
De schat.
Vanaf hier is alles wat het lijkt.

de grijze muis

de grijze muis

• >1k berichten
  • 1168 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 mei 2006 - 09:42

Foute titel.
Ayaan, dat geweldige moedige mens, laat zich door niemand gebruiken, dat ligt absoluut niet in haar karakter, nmm hebben we dat al vaak kunnen constateren.

richel_richel

richel_richel

• >250 berichten
  • 266 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 mei 2006 - 14:40

wie heeft het debat vanacht nog gevolgd? ik vond het wel mooi dat Verdonk na een tijdje geen normaal antwoord meer wilde geven op de vragen van Femke enzo. Ze bleef maar herhalen dat ze er naar zou gaan kijken.
Ik ben rond half 3 in slaap gevallen :roll:
Vanaf hier is alles wat het lijkt.

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 mei 2006 - 15:26

Het gaat inderdaad niet meer over AHA, zij zou al naar Amerika vertrekken en was al met een voet door de deur. Verdonk heeft echter weer laten zien dat ze geen tact heeft en al helemaal geen verstand van politiek. Genoeg redenen voor de linkse beweging om alle pijlen op Verdonk te richten.
AHA moet niet als het slachtoffer worden bestempeld zij wist heel goed waar ze aan toe was en wat er kon gebeuren, als je in de eerste kamer zit kun je nu eenmaal niet met leugens rondlopen. Zij is niet de eerste politica die de wind van voren krijgt, ze heeft echter eieren voor haar geld gekozen.

de grijze muis

de grijze muis

• >1k berichten
  • 1168 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 mei 2006 - 16:16

DPW

AHA moet niet als het slachtoffer worden bestempeld zij wist heel goed waar ze aan toe was en wat er kon gebeuren, als je in de eerste kamer zit kun je nu eenmaal niet met leugens rondlopen. Zij is niet de eerste politica die de wind van voren krijgt, ze heeft echter eieren voor haar geld gekozen.

Tweede Kamer zul je bedoelen DPW. Je moet het niet nog gekker maken dan het is.
Ze heeft al jaren voordat zij in de Kamer kwam publiekelijk verteld dat er enkele zaken niet klopten, zowel in haar boek als tijdens een bekend TV programma, als in een aantal interviews. In 1992 werd ieder die uit Somalie kwam zonder controle, of nauwelijks controle binnen gelaten. het was immers een prima facie vluchtelingland.
Dat was geen enkel probleem, omdat de uitspraak van de Hoge Raad uit 2005 nog niet bestond.
Ze heeft geen eieren voor haar geld gekozen, zoals DPW beweert, dat lijkt mij een misverstand, maar haar plannen, tengevolge van de uitspraak van de rechter om haar huis te verlaten, vanwege haar laffe, bange buren vervroegd. Je kan niet als een opgejaagd dier je Kamerwerkzaamheden verrichten.
.
Sterke Ayaan meet zich niet de slachtofferrol aan. Ik heb haar rede live gezien, die was zoals gewoonlijk indrukwekkend.
Het Kamerdebat, een schitterend stukje cabaret, heb ik vanaf het eerste begin tot het einde gezien.
Verdonk ging zo verschrikkelijk onderuit, door haar gebrek aan kennis, bleek de uitspraak van de Hoge Raad niet echt te kennen en begreep de woorden over het mogelijk statenloos zijn niet. De internationale verplichting van Nederland om dat tegen te gaan, kwam kennelijk niet bij haar op.
Dom, star en stijf, wat zal Rutte genoten hebben. Dit lijkt het einde van Verdonk.
Van As snapte duidelijk meer dan de helft niet en Nawijn moet zijn tarieven drastisch naar beneden bijstellen, wil hij ooit nog zijn boterham in de advocatuur verdienen. De rest schitterde, de SP uitgezonderd.

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 mei 2006 - 16:46

DPW

Ze heeft al jaren voordat zij in de Kamer kwam publiekelijk verteld dat er enkele zaken niet klopten, zowel in haar boek als tijdens een bekend TV programma, als in een aantal interviews. In 1992 werd ieder die uit Somalie kwam zonder controle, of nauwelijks controle binnen gelaten. het was immers een prima facie vluchtelingland.
Dat was geen enkel probleem, omdat de uitspraak van de Hoge Raad uit 2005 nog niet bestond.
Ze heeft geen eieren voor haar geld gekozen, zoals DPW beweert, dat lijkt mij een misverstand, maar haar plannen, tengevolge van de uitspraak van de rechter om haar huis te verlaten, vanwege haar laffe, bange buren vervroegd. Je kan niet als een opgejaagd dier je Kamerwerkzaamheden verrichten.
.

Ook al heb je het publiekelijk verteld moet je er tegen kunnen als de media het weer oprakelt, als het toch geen enkel probleem is, dan heeft ze ook niks te vrezen en kan ze dit niet gebruiken als excuus om naar de USA te vertrekken. Probeer me niet te vertellen dat dit de eerste keer is dat de media een politiek persoon zwart probeert te maken (no pun intended), dat hoort er nou eenmaal bij.

De uitspraak van de rechter over haar vertrek uit het beveiligde huis heeft niets te maken met haar positie in Nederland, maar snijdt alleen aan dat de staat niet voor een goede beveiliging kan zorgen voor een prominent staatslid. Die bange buren zijn gewoon opgekomen voor hun bezit, zij zagen waarschijnlijk de waarde van hun huizen dalen, en de leefbaarheid, en willen dat zo'n veilig huis niet in hun achtertuin staat, een heel goede reden vandaar dat de rechter daar ook voor heeft beslist. Het veiligstellen van AHA is niet haar verantwoordelijkheid maar die van de staat.

Ik denk dat AHA inderdaad deze laatste ontwikkelingen heeft gebruikt om vervroegd te verplaatsen naar USA. Ze heeft het zo gespeeld dat de buitenlandse media er van snoepen. Ik denk dat je de intelligentie van AHA niet inziet.

de grijze muis

de grijze muis

• >1k berichten
  • 1168 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 mei 2006 - 18:42

DPW

.

Ook al heb je het publiekelijk verteld moet je er tegen kunnen als de media het weer oprakelt, als het toch geen enkel probleem is, dan heeft ze ook niks te vrezen en kan ze dit niet gebruiken als excuus om naar de USA te vertrekken. Probeer me niet te vertellen dat dit de eerste keer is dat de media een politiek persoon zwart probeert te maken (no pun intended), dat hoort er nou eenmaal bij.

De uitspraak van de rechter over haar vertrek uit het beveiligde huis heeft niets te maken met haar positie in Nederland, maar snijdt alleen aan dat de staat niet voor een goede beveiliging kan zorgen voor een prominent staatslid. Die bange buren zijn gewoon opgekomen voor hun bezit, zij zagen waarschijnlijk de waarde van hun huizen dalen, en de leefbaarheid, en willen dat zo'n veilig huis niet in hun achtertuin staat, een heel goede reden vandaar dat de rechter daar ook voor heeft beslist. Het veiligstellen van AHA is niet haar verantwoordelijkheid maar die van de staat.

Ik denk dat AHA inderdaad deze laatste ontwikkelingen heeft gebruikt om vervroegd te verplaatsen naar USA. Ze heeft het zo gespeeld dat de buitenlandse media er van snoepen. Ik denk dat je de intelligentie van AHA niet inziet.

Ik geloof dat je het niet helemaal begrijpt DPW, ten eerste heeft de media, de linkse kerk, het niet zomaar opgerakeld en niets nieuws toegevoegd, maar riooljournalistiek bedreven, met veel leugens o.m over haar huwelijk, daar is nu hier wel ieder het over eens. Ze hebben nb de broer betaald om te tolken aldaar, een doodzonde!
Ze heeft deze kwestie niet gebruikt om naar de VS te gaan, nooit. Ze heeft al ongeveer 8 maanden geleden gezegd tegen de VVD, dat ze niet beschikbaar was voor de volgende verkiezingen.
Nu heeft ze haar vertrek vervroegd, ook dat stond al vast omdat zij voor 28 augustus haar huis moet verlaten, door een uitspraak van de rechter (Donner liet weten in beroep te gaan) vanwege buren, mensen, bij wie je in WO11 niet behoefde aan te kloppen om onder te duiken of om valse persoonsbewijzen te verkrijgen. Ik wens hen een serie inbraken toe na haar vertrek.
Het is zinloos om het komende halfjaar weer ergens in een kazerne door te brengen en je werk goed te doen, deze gedwongen verhuizing gevoegd bij de uitspraken van Verdonk die zei dat ze geen Nederlander was (voor het debat), hebben geleid tot haar eerdere vertrek.
Dat de buitenlandse media smullen is te begrijpen, immers Nederland staat voor paal.
Der Mohr hat seine Pflicht getan, der Mohr kan gehen.(dat was toch Schiller?)

BS81

BS81

• >25 berichten
  • 33 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 17 mei 2006 - 20:01

Foute titel.
Ayaan, dat geweldige moedige mens, laat zich door niemand gebruiken, dat ligt absoluut niet in haar karakter, nmm hebben we dat al vaak kunnen constateren.

Wat heeft zij eigenlijk voor je gedaan en betekend en niet zeggen of ik wat voor je betekend heb, want dat is niet de vraag... In hoeverre ben je voor uitgegaan en in hoeverre zijn Allochtonen en autochtonen naar elkaar toe gegroeid en hoeverre is het positie van de vrouwen in de islam verbeterd en ze heeft eigenlijk religie van moslimvrouwen bespot en verder niet echt veel betekend dan ons belastinggeld opslikken en ons dus veel geld kosten... kom op man, er zijn betere mensen die de beste voor Nederland willen, maar jammer genoeg niet de kans krijgen of zelfs het land worden uitgezet.....
IK ben tegen niemand, ben alleen voor een eerlijke democratie en een vreedzame samenleving meer niet...

Menheffrin

Menheffrin

• >250 berichten
  • 545 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 mei 2006 - 20:25

Tot mijn grote ongenoegen heb ik het debat tot diep in de nacht mogen volgen met het idee dat er een groot verschil bestaat tussen medemenselijkheid en regelgeving.

Als de minister beweert dat zij ‘een constatering’ heeft gedaan waartoe zij gedwongen werd door de jurisprudentie en regelgeving, dan heeft zij formeel geen ongelijk. Het ware alleen beter geweest om niet te spreken over een constatering maar over een ‘voor bezwaar en beroep vatbaar besluit’. Dat besluit kon zij inderdaad nemen (zij was daartoe ook wettelijk verplicht) waarbij de zorgvuldigheid gelegen lag in een minimaal onderzoek naar de maatstaven van de algemene beginselen van behoorlijk bestuur. Vergelijkt u dit met een naheffingsaanslag in de parkeerbelasting. Er wordt ‘geconstateerd’ dat er niet of niet voldoende is betaald, de controleur kijkt vervolgens achter de voorruit waar men geen bonnetje aantreft om volgens vaste regelgeving een naheffingsaanslag achter de ruitenwisser te bevestigen of een wielklem aan te brengen.

Dan begint het werkelijke debat. De Kamer stelt onomwonden dat de door de minster aangehaalde wet en jurisprudentie, meer in het bijzonder het arrest van de HR (2005) ruimte biedt om tot een andere conclusie te komen. Die ruimte is dan gelegen in ‘bijzondere’ omstandigheden die maken dat het besluit (de constatering) niet in rechte in stand kan blijven en aldus vernietigd dient te worden. In het voorbeeld van de naheffingsaanslag heeft de HR bijvoorbeeld geoordeeld dat die bijzondere omstandigheid is gelegen in het simpele feit dat het parkeerbonnetje bij het dichtslaan van de deur onder stoel is gewaaid en dat bij overlegging van het originele bonnetje de naheffingsaanslag vatbaar is voor vernietiging.

Vervolgens dient de Kamer een motie in waarbij zij de minister opdracht geeft de ruimte te ‘nemen’ die de HR suggereert. Hierop antwoordt de minister dat zij die ruimte zal onderzoeken waarbij de Kamer over elkaar heen buitelt om de minister onder haar neus te wrijven dat de Kamer er na meer dan een uur van beraadslagen achter is gekomen dat die ruimte klip en klaar (met dank aan Louisewies v/d Laan) bestaat.

Op grond van artikel 7:11 Algemene wet bestuursrecht dient de minister bij een ontvankelijk bezwaar (als Hirshi Ali binnen de termijn van zes weken bezwaar aantekent) het besluit integraal te heroverwegen. Dus pas op dat moment komt de mogelijke ruimte die het arrest te bieden heeft in beeld. Met de motie refereerde de Kamer echter aan artikel 6:18 van diezelfde wet die stelt dat de minister niet hoeft te wachten op een ontvankelijk bezwaar van Hirshi Ali maar dat de wet de mogelijk openlaat zelf een heroverweging te starten. Dat is van belang omdat artikel 6:16 stelt dat een mogelijk ontvankelijk bezwaar de werking van het besluit niet opschort. Vandaar een beroep op 6:18 omdat anders het doek voor Hirshi Ali reeds valt als die heroverweging niet plaatsvindt binnen de termijn die het besluit stelt.

Meer was er niet aan de hand. Het leek er sterk op dat de minister dat artikel 6:18 over het hoofd had gezien (ze bleef immers maar vasthouden aan de werking van artikel 7:11), maar dat was niet mijn ongenoegen, die lag ergens anders.

Als er zo over het hoofd van de medemens wordt geoordeeld en deze gelijk wordt gesteld met de juridische figuur van een parkeerbonnetje – ongeacht de mogelijke onwaarheden - dan doet zich het natuurlijke moment voor dat als de wet onredelijk is, het regel wordt rechtvaardigheid te zoeken. Dat laatste heeft de minister geheel buiten beschouwing gelaten en maakt haar een kille uitvoerder. Dat zij de Kamer verwijdt zelf de wetgever te zijn van wetten die zij als minster dient uit te voeren wordt dan wel het meest armzalige argument vanuit menselijk oogpunt.

de grijze muis

de grijze muis

• >1k berichten
  • 1168 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 mei 2006 - 20:31

Foute titel.

Wat heeft zij eigenlijk voor je gedaan en betekend en niet zeggen of ik wat voor je betekend heb, want dat is niet de vraag... In hoeverre ben je voor uitgegaan en in hoeverre zijn Allochtonen en autochtonen naar elkaar toe gegroeid en hoeverre is het positie van de vrouwen in de islam verbeterd en ze heeft eigenlijk religie van moslimvrouwen bespot en verder niet echt veel betekend dan ons belastinggeld opslikken en ons dus veel geld kosten... kom op man, er zijn betere mensen die de beste voor Nederland willen, maar jammer genoeg niet de kans krijgen of zelfs het land worden uitgezet.....
IK ben tegen niemand, ben alleen voor een eerlijke democratie en een vreedzame samenleving meer niet...

Je vraagt wat zij voor mij heeft gedaan en betekend? Zij heeft voor mij indirect veel betekend door zich te hebben ingezet voor mijn medeburgers.
Voorbeeld: Zich ingezet voor de slachtoffers in BLIjfvan mijnLijfhuizen, dat zijn er heel erg veel.
Zich ingezet voor gedumpte vrouwen in Marokko
Zich ingezet voor een zelfstandige verblijfsvergunning voor verlaten buitenlandse vrouwen
Geprobeerd Verdonk ervan te overtuigen Taida haar examen in Nederland te laten doen.
Voorvechtster van het vrije woord
Al deze zaken zijn niet of te weinig aan de orde gesteld door andere allochtonen in de Kamer.
Zolang moslims de hand niet in eigen boezem steken en niet met kritiek kunnen omgaan, zal er niets verbeteren, ook zeker niet voor islamitische vrouwen.
Als men op de zelfde wijze behandeld wil worden als de autochtonen behoort men ook een islamitische Maarten 'r Hart te accepteren, althans te gedogen en niet met de dood te bedreigen en niet uit te schelden voor van alles en nog wat.

De bewaking van Ayaan kost geld ja, als de islamieten zich fatsoenlijk gedroegen, dan zou dat niet nodig hoeven te zijn.
De Blijfvan mijn Lijfhuizen kosten eveneens veel geld, evenals de gevangenissen
Mensen die niet werken kosten ook geld, niet erg als men niet kan werken, wel erg als men banen, ook al is dat onder niveau, niet wil accepteren.
Kost Ayaan jou zoveel geld zoals je suggereert? Ik geloof daar niets van.Jij betaalt voor haar niet meer dan aan bovengenoemde andere zaken.

Boven alles mag de stem van een afvallige moslim in een democratie gehoord worden, die stem mag nimmer gesmoord worden zoals in Islamitische landen het geval is.

de grijze muis

de grijze muis

• >1k berichten
  • 1168 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 mei 2006 - 20:44

Dat was duidelijk Menheffrin, Als ik je post had gezien zou ik niet hebben geantwoord op de puntjesman, maar ik wilde aan hem iets simpels duidelijk maken, direct nadat hij geschreven had.
Inmiddels heeft Ebru Umar, ja degene die door enkele Noord Afrikanen kort geleden in elkaar is geslagen, vanwege haar voortreffelijke integratie, bewijs aangedragen dat Verdonk zeker wist van de naam van Ayaans grootvader, Magan, vanwege een artikel van haar hand in PC dat zij naar Verdonk en andere had gestuurd. Ebru Umar zegt meestal VVD te stemmen. Verdonk nodigde Ebru nav Ebru's artikel in PC uit, in haar werkkamer en het artikel lag daar en kwam tersprake. Verdonk loog dus toen ze zei niets van de naam te weten.

BS81

BS81

• >25 berichten
  • 33 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 17 mei 2006 - 20:55

Foute titel.

Je vraagt wat zij voor mij heeft gedaan en betekend? Zij heeft voor mij indirect veel betekend door zich te hebben ingezet voor mijn medeburgers.
Voorbeeld: Zich ingezet voor de slachtoffers in BLIjfvan mijnLijfhuizen, dat zijn er heel erg veel.
Zich ingezet voor gedumpte vrouwen in Marokko
Zich ingezet voor een zelfstandige verblijfsvergunning voor verlaten buitenlandse vrouwen
Geprobeerd Verdonk ervan te overtuigen Taida haar examen in Nederland te laten doen.
Voorvechtster van het vrije woord
Al deze zaken zijn niet of te weinig aan de orde gesteld door andere allochtonen in de Kamer.
Zolang moslims de hand niet in eigen boezem steken en niet met kritiek kunnen omgaan, zal er niets verbeteren, ook zeker niet voor islamitische vrouwen.
Als men op de zelfde wijze behandeld wil worden als de autochtonen behoort men ook een islamitische Maarten 'r Hart te accepteren, althans te gedogen en niet met de dood te bedreigen en niet uit te schelden voor van alles en nog wat.

De bewaking van Ayaan kost geld ja, als de islamieten zich fatsoenlijk gedroegen, dan zou dat niet nodig hoeven te zijn.
De Blijfvan mijn Lijfhuizen kosten eveneens veel geld, evenals de gevangenissen
Mensen die niet werken kosten ook geld, niet erg als men niet kan werken, wel erg als men banen, ook al is dat onder niveau, niet wil accepteren.
Kost Ayaan jou zoveel geld zoals je suggereert? Ik geloof daar niets van.Jij betaalt voor haar niet meer dan aan bovengenoemde andere zaken.

Boven alles mag de stem van een afvallige moslim in een democratie gehoord worden, die stem mag nimmer gesmoord worden zoals in Islamitische landen het geval is.

Wat de islamitische landen betreft heb je wle gelijk, maar het zijn ook dictators..
Ik vind het wel goed als iemand voor anderen op komt... Maar nou even eerlijk..
Ze wil moslim vrouwen helpen, oke geen punt, maar moet je nou echt hun profeet uitschelden en de hele moslimgemeenschap over een kam scheren.. of moet je echt zeggen dat islam een belachelijke religie is??? ze had veel meer kunnen bereiken als ze op een nette manier had gehandeld...
Ik ga echt niet naar jou luisteren wanneer je mee wilt helpen terwijl je mij wat dierbaar is ook nogs uitscheld en bespot... eerlijk of niet??
Ik wil je wel helpen maar moet wel zeggen dat je vader een ******** is en je moeder met iedereen doet en nogmaals wil ik je voor de rest wel helpen.
..( bewijze van spreken))) is gewoon een voorbeeldje...
vrouwen besnijdens heeft met de cultuur temaken en eerwraak heb je niet eens in somalie, en heeft ook met het cultuur te maken...
Of je nu moslim, indoe, christen, jood of wat dan ook bent, alles heeft goede en slechte kanten, we moeten de slecht kant wegschrappen en de goedekant omhoog krikken en niet anders om... we moeten kritiek kunnen geven oke, maar ook complimenten en niet iedereen gelijk over een kam scheren...
Lang leve Holland lang leven de vrijheid en wens een vreedzame samenleving...
Hoop dat je het nu wel begrijpt....

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures