Informatie voor de toekomst

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 86

Informatie voor de toekomst

Ik ben al een hele tijd op zoek of er projecten bestaan die tot doel hebben informatie (onder wat voor vorm dan ook) te gaan bewaren voor de toekomst.

Bijvoorbeeld projecten waarbij gewoon informatie bewaard wordt voor toekomstige mensen of waar een appel gedaan wordt aan toekomstige mensen. Ikzelf wil hiermee iets gaan beginnen (zie mijn homepage).

Gebruikersavatar
Berichten: 153

Re: Informatie voor de toekomst

Ik ben hier ook een tijdje geleden naar op zoek geweest. De mooiste links vond ik die van Long Now, die Frozen Ark is pas nog in het nieuws geweest.

En die laatste was een idee van mij en een oud studiegenoot om alle 'grote aardse gebeurtenissen' op 3 grote met goud bedekte cilinders te branden. De 'geschiedenis van de mensheid' wordt dan 1 lange dunne spiraaldraad van letters die met een vergrootglas kan worden gelezen. De cilinders draaien superlangzaam rond en worden zo stukje voor stukje volgebrand met tekens. Maar alleen als idee, geen project dat echt uitgevoerd is dus ;)

Long Now - Links

Long Now - Clock

Long Now - Rosetta

Frozen Ark

Historiograph

Tenslotte weet ik dat 1 of andere Amerikaanse instantie het plan had om alle e-mail berichten en wat dies meer zij op te gaan slaan voor het nageslacht. Helaas kan ik niet meer vinden wat dat ook al weer precies was.

Veel succes met je site :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 86

Re: Informatie voor de toekomst

Nou, als je zin hebt om bij de club te komen :shock: WELKOM!

Gebruikersavatar
Berichten: 153

Re: Informatie voor de toekomst

Nou, als je zin hebt om bij de club te komen   ;) WELKOM!


Bedankt voor het aanbod. Het idee is zeker intrigerend. Maar hoe verleidelijk het ook moet zijn om gered te worden door aardbewoners uit de toekomst, ik kijk toch nog even de kat uit de boom als je het niet erg vindt. :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 86

Re: Informatie voor de toekomst

Neen hoor, ik begrijp je en vind het niet erg. Later mag je ook nog aansluiten :shock:

Reageer