Springen naar inhoud

Athe´st..

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

Myself

Myself

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 mei 2006 - 11:33

Hoe kun je nou geloven dat er geen God bestaat? Ik begijp zulke mensen niet. **** Er moet toch een God zijn dat alles geschapen heeft...Logisch!

Mijn vraag: Hoe denken jullie Athe´sten dat de aarde is ontstaan?

Edit moderator Mrtn: beledigende uitspraken gewist.
Er is geen enkele noodzaak voor het beledigen van de gebruikers van dit forum. Als je hier een zinvolle, inhoudelijke discussie van wilt maken, ben je welkom. Anders gaat dit topic op slot. Eventuele reacties aub per PB.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Rogier

Rogier

• >5k berichten
  • 5679 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 mei 2006 - 11:43

Jouw argument gaat ook voor God zelf op. Die moet toch ook geschapen zijn?

Om dezelfde reden als waarom jij gelooft dat er voor God geen Schepper nodig is, zo geloof ik dat er voor het universum / onze realiteit geen Schepper nodig is.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 mei 2006 - 11:44

hoe de aarde is ontstaan? o dat is best simpel, toen onze ster ontstond (uit een dikke vette gaswolk, van een dooie ster ofzo) bleef er een hoop rotzooi achter (stof, puin, gas etc etc). door de zwaartekracht van de zon en de hoge temperatuur die al dat puin nog had kreeg het de kans samen te klonteren in verschillende planeten, eentje daarvan is waarschijnlijk niet voltooid, dat kun je zien aan de astro´de riem door ons zonnenstelsel (sommige denken dat daar ooit een planeet was, dat die is vernietigd en dat daaruit het leven uit aarde is ontstaan, lol :roll:).
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

Myself

Myself

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 mei 2006 - 11:50

Jouw argument gaat ook voor God zelf op. Die moet toch ook geschapen zijn?

Om dezelfde reden als waarom jij gelooft dat er voor God geen Schepper nodig is, zo geloof ik dat er voor het universum / onze realiteit geen Schepper nodig is.

God heeft inderdaad geen schepper nodig. Hoe is het dan mogelijk om te denken dat de balans, het evenwicht in de wereld, tot stand is gekomen door toeval? Terwijl de buitengewone harmonie waarneembaar is, zelfs met het blote oog! Het is de meest onredelijke bewering om te zeggen dat het universum, met elk punt dat het bestaan van zijn Schepper bewijst, tot stand is gekomen van uit zichzelf, per toeval.

Myself

Myself

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 mei 2006 - 11:53

hoe de aarde is ontstaan? o dat is best simpel, toen onze ster ontstond (uit een dikke vette gaswolk, van een dooie ster ofzo) bleef er een hoop rotzooi achter (stof, puin, gas etc etc). door de zwaartekracht van de zon en de hoge temperatuur die al dat puin nog had kreeg het de kans samen te klonteren in verschillende planeten, eentje daarvan is waarschijnlijk niet voltooid, dat kun je zien aan de astro´de riem door ons zonnenstelsel (sommige denken dat daar ooit een planeet was, dat die is vernietigd en dat daaruit het leven uit aarde is ontstaan, lol :roll:).

Yeah right :P. Hoe kwam die dikke vette gaswolk dan?

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 mei 2006 - 11:53

welk evenwicht? ik zie echt geen evenweicht, harmonie of wat dan ook op deze aarde. en dit universum ging niet van POEF en daar was het, dat heeft miljarden jaren geduurt en dat is lang genoeg :roll:

- Robert Heinlein -

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 mei 2006 - 11:54

Yeah right . Hoe kwam die dikke vette gaswolk dan?

een ontplofte ster ofzo, dat gebeurt dagelijks. lees beter :roll:

- Robert Heinlein -

Myself

Myself

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 mei 2006 - 11:56

Yeah right . Hoe kwam die dikke vette gaswolk dan?

een ontplofte ster ofzo, dat gebeurt dagelijks. lees beter :roll:

Hoe is die ster ontstaan dan? Zomaar, uit het niets??

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 mei 2006 - 12:00

nee die kwam weer door een andere dooie ster, en zo ga je door tot het begin waar al die atomen werden verspreid door iets, waardoor weten we nog niet, kan een entiteit zijn, totdat we dat definitief verklaren is er ruimte voor alles (ja ook een godstheorie voor alle athiesten hier, hoor ik dus niet bij)
kijk dat gaat klonteren omdat het zo gruwelijk heet is, dan wordt het zwaarder en trket meer gas en puin aan, ook wordt het steeds heter en heter enz enz, wetenschappers hebben het ontstaan en het sterven van sterren gezien (niet live natuurlijk :P met miljoenen jaren "lag" lol :roll:)

- Robert Heinlein -

Marco van Woerden

Marco van Woerden

• >250 berichten
  • 477 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 mei 2006 - 13:04

Ik geloof in God, maar God hoeft niet per se te bestaan. Dit universum vereist geen God. Sterker nog, een God maakt het alleen nodeloos ingewikkeld, omdat alles prima kan worden beschreven en verklaard in de natuurwetenschap met behulp van wiskundige modellen en hypothesen. De algemeen geaccepteerde visie van de natuurwetenschappers is dat het universum is ontstaan vanuit een oneindig klein puntje van ruimte. Vanaf dat moment zette het universum uit en begon de 'klok te lopen'. Er is niets ingewikkelds aan, er zijn allerlei aanwijzingen voor (mensen zuigen het niet uit hun duimen) en er is geen God voor nodig.
'Moeder, is het al nacht?' vraag ik. Maar er is niemand. Ik ben alleen.

Veertje

Veertje

• >5k berichten
  • 6713 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 mei 2006 - 13:22

Myself, dit soort discussies (op soortgelijke vragen) zijn al meerdere malen gevoerd op dit forum. Gebruik voortaan aub de zoekfunctie.
Google ook eens op "big-bang theorie". Of: "ontstaan v.d. aarde". Dan weet je hoe de wetenschap ertegenaan kijkt.
Het is de bedoeling dat topics/posts iets bijdragen aan de discussies op dit forum. Zie: de regels
-slotje-
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures