Springen naar inhoud

Congeneren

• Log in om te kunnen reageren

Rov

Rov

• >1k berichten
  • 2242 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 mei 2006 - 11:16

Ik las ergens:

Gehalogeneerde aromatische koolwaterstoffen zijn vrijwel altijd in het milieu aanwezig als mengsels van isomeren en congeneren.

Nu wat zijn congeneren? Mijn scheikunde leraar wist het ook niet, misschien weet hier iamand het :roll: .

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

leen

leen

• >250 berichten
  • 288 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 mei 2006 - 15:14

Congeneren: varianten van een bepaalde stoffen met soortgelijke chemische structuur en meestal soortgelijke eigenschappen, maar soms grote verschillen in toxiciteit. Zo heeft men 210 verschillende gechloreerde dioxines (congeneren), waarvan 17 giftig, met een verhouding van 1:1000 in giftigheid binnen die 17.

Menjuw

Menjuw

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 april 2010 - 16:18

Hallo,

Ik heb ook nog een vraagje i.v.m. methanol.
ik had ergens gelezen dat methanol voornamelijk gevormd wordt bij aanwezigheid van bv fruitpulp, schil, stukjes hout, etc. m.a.w. bij het maken van een of andere likeur.
maar geld dat dan ook voor als je een fles ethanol uit de winkel koopt (die dus zeker niet schadelijk is) en daarmee dan volgens een recept een likeur of andere drank uit maakt? want dan lijkt het me nogal dom dat ze ethanol verkopen om er dan zelf iets mee te maken..

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures