IRAN "spreekt" weer !

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 4.502

IRAN "spreekt" weer !

Het volgende verhaal las ik op een belgische website en is volgens mij serieus te nemen,gezien het heersende islamitisch fundamentalisme daar:

De Joden,Christenen en andere niet Moslims moeten via een Badge te herkennen zijn in Iran;het begint op de Jodenvervolging in de Nazitijd te lijken:

Jews were made to wear stars to identify them in Nazi Germany.

Human rights groups are raising alarms over a new law passed by the Iranian parliament that would require the country's Jews and Christians to wear coloured badges to identify them and other religious minorities as non-Muslims.

"This is reminiscent of the Holocaust," said Rabbi Marvin Hier, the dean of the Simon Wiesenthal Center in Los Angeles. "Iran is moving closer and closer to the ideology of the Nazis."

Iranian expatriates living in Canada yesterday confirmed reports that the Iranian parliament, called the Islamic Majlis, passed a law this week setting a dress code for all Iranians, requiring them to wear almost identical "standard Islamic garments."

The law, which must still be approved by Iran's "Supreme Guide" Ali Khamenehi before being put into effect, also establishes special insignia to be worn by non-Muslims.

Iran's roughly 25,000 Jews would have to sew a yellow strip of cloth on the front of their clothes, while Christians would wear red badges and Zoroastrians would be forced to wear blue cloth.

"There's no reason to believe they won't pass this," said Rabbi Hier. "It will certainly pass unless there's some sort of international outcry over this."

Bernie Farber, the chief executive of the Canadian Jewish Congress, said he was "stunned" by the measure. "We thought this had gone the way of the dodo bird, but clearly in Iran everything old and bad is new again," he said. "It's state-sponsored religious discrimination."

Ali Behroozian, an Iranian exile living in Toronto, said the law could come into force as early as next year.

It would make religious minorities immediately identifiable and allow Muslims to avoid contact with non-Muslims.

Gebruikersavatar
Berichten: 802

Re: IRAN "spreekt" weer !

Het is één bericht in een Canadese krant. En dat wordt door de regering tegengesproken:
IRAN'S only Jewish MP strongly denied reports in a Canadian newspaper overnight that Iran may force non-Muslims to wear coloured badges in public so they can be identified.

"This report is a complete fabrication and is totally false," Maurice Motammed said in Tehran. "It is a lie, and the people who invented it wanted to make political gain" by doing so.
Aldus het enige joodse parlementslid. (excuusjood?)

Gebruikersavatar
Berichten: 802

Re: IRAN "spreekt" weer !

De quote uit bovenstaande post komt overigen uit de sunday times en niet uit die canadese krant.

Je verhaal (of je bron) is overigens incompleet: de eerste alinea van het verhaal in die krant:
Several experts are casting doubt on reports that Iran had passed a law requiring the country's Jews and other religious minorities to wear coloured badges identifying them as non-Muslims.
Het verhaal komt van een in ballingschap in Canada levende iranier. Hoe is het verhal de grens overgekomen en waarom weet verder niemand ervan?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.135

Re: IRAN "spreekt" weer !

Het verhaal kom je inmiddels overal tegen, maar kan niet bevestigd worden. Veel kranten nemen het daarom niet over.

lees meer ... CBS

Berichten: 4.502

Re: IRAN "spreekt" weer !

Als dit verhaal op waarheid is gegrond,zal het zich wel in het westen verspreiden en zullen er hopenlijk en mogelijk officiele reacties op komen.

Zou het inderdaad waar zijn,dan zou ik de EU willen voorstellen(!),dat alle inkomende en niet gevluchte Iraniers bij het betreden van ons EU grondgebied een rood jurkje moeten dragen met een bijpassende tulband.

En dat onze EU-politici,die op bezoek gaan in Iran,direct ook de door Iran gemerkte kleding gaan dragen,zodra ze uit het vliegtuig stappen.

Verder zou ik aanbevelen om toch vooral een versnelling uit te voeren van onze kernenergietechniek,alsmede ook die van de kernfusie- en waterstoftechniek om ons onafhankelijker te kunnen opstellen (te leven) van de Iranoilcy.

Maar als dit iets geenceneerd is door de ploeg van Bush om acties te ondernemen tegen Iran,dan wordt het wel gevaarlijk.

Hitler op zijn beurt begon ook geraffineerd en het westen keek toe,Japan ontwikkelde ook een grote offensieve macht -mogelijk ontstaan door de westerse handelspolitiek-en ook hier wachtte vooral de USA af.

:roll:

Berichten: 206

Re: IRAN "spreekt" weer !

Oktagon schreef:
Maar als dit iets geenceneerd is door de ploeg van Bush om acties te ondernemen tegen Iran,dan wordt het wel gevaarlijk.  
10 tegen 1 of nee, 100 tegen 1 dat dit het geval is.

Iran moet immers afgeschilderd worden (voor het volk van de VS en de rest van het Westen en dan nog wat) als zijnde een "evil country". Dat levert immers steun op van de publieke opinie, kunnen ze straks toch die oorlog erdoorheen drukken.

Ze laten er geen gras over graaien, daar in het Witte Huis en het Pentagon, zowaar een heuse Nazi-vergelijking, niks gaat deze lui te ver zeg.

Maar goed, misschien blijkt het toch net die ene procent te zijn, maar het lijkt mij uiterst onwaarschijnlijk.
"Optimism is our moral duty"

Berichten: 1.168

Re: IRAN "spreekt" weer !

Een iraanse vluchteling columnist van de National Post neemt de Iraanse Dresscode op de korrel met vermoedelijk een onverwacht effect van overname door types van diverse pluimage.

Uit de National Post van 19 mei door Chris Wattie:

"Sam Kermanian, of the U.S.-based Iranian-American Jewish Federation, said in an interview from Los Angeles that he had contacted members of the Jewish community in Iran — including the lone Jewish member of the Iranian parliament — and they denied any such measure was in place.

Mr. Kermanian said the subject of “what to do with religious minorities” came up during debates leading up to the passing of the dress code law.

“It is possible that some ideas might have been thrown around,” he said. “But to the best of my knowledge the final version of the law does not demand any identifying marks by the religious minority groups.”

…Meir Javdanfar, an Israeli expert on Iran and the Middle East who was born and raised in Tehran, said yesterday that he was unable to find any evidence that such a law had been passed.

…Mr. Javdanfar said that not all clauses of the law had been passed through the parliament and said the requirement that Jews, Christians and Zoroastrians wear special insignia might be part of an older version of the Islamic dress law, which was first written two years ago.

“In any case, there is no way that they could have forced Iranian Jews to wear this,” he added. “The Iranian people would never stand for it.”

Broodje aapverhaal dus.

Overigens zijn de Dhimmiwetten wel een intrensiek onderdeel van de Sharia, laten we dat niet vergeten.

Gebruikersavatar
Berichten: 657

Re: IRAN "spreekt" weer !

Zien jullie niet in, dat dit bij de campagne "Iran zwartmaken" hoort? Ik bedoel: alle beweringen van Bush, Blair, Merkel of wie dan ook zijn tot nu toe ongegrond gebleken. Irak same story. Maar als je maar genoeg propaganda gebruikt, krijg je vanzelf dat de burger de overheid gaat geloven (zie 9/11 - helaas niet helemaal gelukt Amerika...) en dat de burger de overheid toe laat in te grijpen. Maar Iran heeft voor mijn gevoel niets fout gedaan, behalve dan dat president Ahmadinejad wel erg veel olie op het vuur blijft gooien met zijn uitspraken. Van verrijking is nog geen sprake en de angst/haatzaaierij wordt opgevoerd om ons toch te doen overtuigen van de noodzaak in te grijpen.

Want stel je toch eens voor dat ze een nuke hebben.. Nou oke. Dan gooien ze die op Israël, Israël reageert met 20 nukes. Iran naar de ******, het Midden-Oosten boos en dan begint het feest pas echt. Zien mensen nou niet in dat het hele kernprogramma van Iran juist een verdedigingsmiddel is? Net zoals het voor Noord-Korea een verdedigingsmiddel is? Maar het past ook wel weer in het wereldbeeld van oa. Europa en Amerika. Zorg dat je een aantal vijanden hebt en bevestig dit met een oneindige reeks propagandabombardementen in de media.

Vertel mij als er iets anders gebeurt.. ik heb het helemaal gehad met de politieke spelletjes en het rare is - wanneer je er 1maal doorheen hebt geprikt - dat het hele zooitje zo transparant als de pest is.

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.

You cannot strengthen the weak by weakening the strong. You cannot help the wage earner by pulling down the wage payer. You cannot further the brotherhood of man by encouraging class hatred....

Abraham Lincoln

"It is dangerous to be right when the government is wrong"

Voltaire

En bij deze 2 wijze heren sluit ik mij aan..
Om de waarheid te vinden, ga je voor jezelf op zoek. Naar jezelf. In jezelf.

Berichten: 1.168

Re: IRAN "spreekt" weer !

Zien jullie niet in, dat dit bij de campagne "Iran zwartmaken" hoort? Ik
Nee hoor PNCO, in dit geval niet, zie mijn vorige post. Het verhaal is inmiddels van de CBS site verwijderd en zeer krachtig tegengesproken door de krant waarin de colomnist zijn satirische stukje plaatste. Ieder had kunnen zien dat het een broodje aap verhaal was, want er werd ook in een eerder artikel over kledingvoorschriften voor de Baha'i gesproken, nb een streng verboden, maar wel uiterst vreedzaam geloof in Iran, niet tot de Dhimmi behorend. Iedere Baha'i aldaar is vermoord of gevlucht.

Het regime is zo pekzwart, het is onmogelijk die kraaien nog zwarter af te schilderen.

Gebruikersavatar
Berichten: 657

Re: IRAN "spreekt" weer !

Zien jullie niet in, dat dit bij de campagne "Iran zwartmaken" hoort? Ik
Nee hoor PNCO, in dit geval niet, zie mijn vorige post. Het verhaal is inmiddels van de CBS site verwijderd en zeer krachtig tegengesproken door de krant waarin de colomnist zijn satirische stukje plaatste. Ieder had kunnen zien dat het een broodje aap verhaal was, want er werd ook in een eerder artikel over kledingvoorschriften voor de Baha'i gesproken, nb een streng verboden, maar wel uiterst vreedzaam geloof in Iran, niet tot de Dhimmi behorend. Iedere Baha'i aldaar is vermoord of gevlucht.

Het regime is zo pekzwart, het is onmogelijk die kraaien nog zwarter af te schilderen.


Dat is jouw mening.. zij zullen er in Iran heel anders over denken, ook bijvoorbeeld over het Nederlandse beleid.. Wat hun interne politiek ook moge zijn, een oorlog is zeker wel afwendbaar; alleen lijkt het er op dat men juist een oorlog wil... men = niet de burger!
Om de waarheid te vinden, ga je voor jezelf op zoek. Naar jezelf. In jezelf.

Berichten: 33

Re: IRAN "spreekt" weer !

Zien jullie niet in, dat dit bij de campagne "Iran zwartmaken" hoort? Ik
Nee hoor PNCO, in dit geval niet, zie mijn vorige post. Het verhaal is inmiddels van de CBS site verwijderd en zeer krachtig tegengesproken door de krant waarin de colomnist zijn satirische stukje plaatste. Ieder had kunnen zien dat het een broodje aap verhaal was, want er werd ook in een eerder artikel over kledingvoorschriften voor de Baha'i gesproken, nb een streng verboden, maar wel uiterst vreedzaam geloof in Iran, niet tot de Dhimmi behorend. Iedere Baha'i aldaar is vermoord of gevlucht.

Het regime is zo pekzwart, het is onmogelijk die kraaien nog zwarter af te schilderen.


De grijze muis of rat!!

ik weet niet hoe je zo maar alles weet en zelfs overal een antwoordt op hebt.. wordt je soms betaald om dingen die positief overkomen , zwart maken of verdraaien... je hebt tot nou toe geen goed woord over moslims, arabische landen en zo gezegd, dat maakt mij ook helemaal niks uit, maar ga niet zo maar uit je nek lullen als je nergens wat van weet........

Je kiest overal onderwerpen of antwoorden uit en daar verzin je een verhaal op of kom je met een ene of een andere onzinnige verhaal.... wordt volwassen AUB en bedankt....

Berichten: 1.168

Re: IRAN "spreekt" weer !

He puntjesman, is je engels wellicht niet zo best? Goed lezen joh!

Nou verdedig ik juist de zwarte kraaien, itt de topicstarter die een dubieus verhaaltje van een columnwriter overneemt en nou is het weer niet goed.

Ik ga nu lekker een paar daagjes aan het strand wandelen met Zaynab, tot ziens.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: IRAN "spreekt" weer !

Dat is jouw mening.. zij zullen er in Iran heel anders over denken, ook bijvoorbeeld over het Nederlandse beleid.. Wat hun interne politiek ook moge zijn, een oorlog is zeker wel afwendbaar; alleen lijkt het er op dat men juist een oorlog wil... men = niet de burger!
Welk deel van het door DGM gegeven voorbeeld van de Baha'i vervolging in Iran is alleen maar een mening?

http://www.uga.edu/bahai/Iran/

http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/4762006.stm
Je kiest overal onderwerpen of antwoorden uit en daar verzin je een verhaal op of kom je met een ene of een andere onzinnige verhaal.... wordt volwassen AUB en bedankt....
Heb je ook zinnige tegenargumenten? Op basis van wat jouw uitspraak met betrekking tot dit onderwerp?
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 657

Re: IRAN "spreekt" weer !

PNCO schreef:Dat is jouw mening.. zij zullen er in Iran heel anders over denken, ook bijvoorbeeld over het Nederlandse beleid.. Wat hun interne politiek ook moge zijn, een oorlog is zeker wel afwendbaar; alleen lijkt het er op dat men juist een oorlog wil... men = niet de burger!
Welk deel van het door DGM gegeven voorbeeld van de Baha'i vervolging in Iran is alleen maar een mening?

http://www.uga.edu/bahai/Iran/http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/4762006.stm


Zal vast waar zijn, maar het gaat mij om het grotere geheel..
Om de waarheid te vinden, ga je voor jezelf op zoek. Naar jezelf. In jezelf.

Berichten: 33

Re: IRAN "spreekt" weer !

PNCO schreef:Dat is jouw mening.. zij zullen er in Iran heel anders over denken, ook bijvoorbeeld over het Nederlandse beleid.. Wat hun interne politiek ook moge zijn, een oorlog is zeker wel afwendbaar; alleen lijkt het er op dat men juist een oorlog wil... men = niet de burger!
Welk deel van het door DGM gegeven voorbeeld van de Baha'i vervolging in Iran is alleen maar een mening?

http://www.uga.edu/bahai/Iran/

http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/4762006.stm
Je kiest overal onderwerpen of antwoorden uit en daar verzin je een verhaal op of kom je met een ene of een andere onzinnige verhaal.... wordt volwassen AUB en bedankt....
Heb je ook zinnige tegenargumenten? Op basis van wat jouw uitspraak met betrekking tot dit onderwerp?
Sorry veertje wil niet bot doen, maar aan jou had ik niks gevraagd.En niet persoonlijk opvatten...

Reageer