[wiskunde] praktische opdracht, snelheid berekenen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

[wiskunde] praktische opdracht, snelheid berekenen

Hallo allemaal,

Ik moet een po maken over een kermisattractie en daarbij moet ik ook de snelheid en de versnelling berekenen. Ik snap alleen niet precies hoe dat moet. zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik van deze formules de snelheid kan berekenen?

x'= -(9pi/10)*sin((2pi/10)*1,5t)

y'= (9pi/10)*cos((2pi/10)*1,5t)

z'= (11pi/60)*cos((2pi/60)*(t-3))

Ik heb al v = wortel van dat alles in het kwadraat, en die formule heb ik in mijn GRM gezet. Daarvan heb ik in het domein 1 tot 60 gekeken en daar kwam een bijna rechte lijn uit. Ik heb de maxima uitgerekend, er was er een bij x=3 en x=33. Ik heb nu geen idee meer hoe ik verder moet.

Wie weet dit wel?

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: [wiskunde] praktische opdracht, snelheid berekenen

Be careful whose advice you buy, but be patient with those who supply it.

Reageer