ti-83

Moderators: jkien, Xilvo

Berichten: 5

ti-83

Ik heb gehoord dat ik programma's kan schrijven op de computer voor mn rekenmachine (ti-83 plus)

Wie weet daar meer over?

Re: ti-83

Ik weet daar meer over ;)

je kan inderdaad programmeren op een TI83+ in verschillende talen:

het simpelste is BASIC programmeertaal, je drukt gewoon op de toest 'PROGRAM', dan NEW, en je begint in basic te programmeren. In de handleiding van je TI 83+ vind je in hoofdstuk 16 alle commands uit basic

Verder kan je ook ASM en Flash programmeren, wat veel moeilijker is, je hebt er software voor nodig op de computer (decompileren en overzetten op rekenmachine)

Ik zou dus beginnen met BASIC te leren via de handleiding.

Een interessante site vol met programmas voor je rekentoestel:

www.ticalc.org

Succes, en mocht je vragen hebben, aks :shock:

Berichten: 5

Re: ti-83

ik kan de basics al, maar welke programma's op de pc heb ik dan nodig?

Berichten: 142

Re: ti-83

Hoi Samertje,

in de tijd dat ik op de middelbare school zat heb ik er ook veel mee "gespeeld" ik gebruikte toen het programmaatje CAL --> is wel een DOS programma maar werkt heel goed. Als je me een PM stuur met je mail adres ofzoiets dan kan ik het je wel sturen ben nu nl niet thuis dus heb het niet bij de hand.

PS heb je wel al een kabel van je pc naar je ti83? :shock:

Re: ti-83

BakkerBart schreef:Hoi Samertje,

in de tijd dat ik op de middelbare school zat heb ik er ook veel mee "gespeeld" ik gebruikte toen het programmaatje CAL --> is wel een DOS programma maar werkt heel goed. Als je me een PM stuur met je mail adres ofzoiets dan kan ik het je wel sturen ben nu nl niet thuis dus heb het niet bij de hand.

PS heb je wel al een kabel van je pc naar je ti83? :shock:
Kun je die ook op een site downloaden?

Berichten: 142

Re: ti-83

Anonymous schreef:
BakkerBart schreef:Hoi Samertje,

in de tijd dat ik op de middelbare school zat heb ik er ook veel mee "gespeeld" ik gebruikte toen het programmaatje CAL --> is wel een DOS programma maar werkt heel goed. Als je me een PM stuur met je mail adres ofzoiets dan kan ik het je wel sturen ben nu nl niet thuis dus heb het niet bij de hand.

PS heb je wel al een kabel van je pc naar je ti83? ;)
Kun je die ook op een site downloaden?
in mijn (zeef)geheugen staat dat ik het gemaild heb, maar daar kan ik mij in vergissen :?:

ontopic:

http://www.bvsystems.be/ti83.php

hier staat en uitleg om een kabel te bouwen en CAL en link-programma om in winNT te gebrukken :shock:

Re: ti-83

Ok bedankt.... weet je ook een programma op de computer om programma's mee te schrijven voor de rekenmachine?

Re: ti-83

ja, Ti Graphlink bijvoorbeeld.

http://members.home.nl/linkkabel/download.htm

Re: ti-83

Anonymous schreef:ja, Ti Graphlink bijvoorbeeld.

http://members.home.nl/linkkabel/download.htm


Die draait alleen op windows 9X, Zijn er ook programma's voor windows XP?

Gebruikersavatar
Berichten: 381

Re: ti-83

Kijk eens in het Grafische Rekenmachine topic ,bij "huiswerk"

Berichten: 283

Re: ti-83

Argh waarom heeft iedereen een TI op deze site? Ben ik de enige met een casio 9850plus GBX ofsow?

Gebruikersavatar
Berichten: 381

Re: ti-83

Da's de enigste die wij op school mogen gebruiken..

Gebruikersavatar
Berichten: 33

Re: ti-83

Argh waarom heeft iedereen een TI op deze site? Ben ik de enige met een casio 9850plus GBX ofsow?


Omdat niets aan de Ti92 plus kan tippen?
I'm a man of few words and a thousand obsene gestures...

Berichten: 142

Re: ti-83

Argh waarom heeft iedereen een TI op deze site? Ben ik de enige met een casio 9850plus GBX ofsow?


geen idee, maar ik weet dat toen ik als eerste aan de tweede fase deelnam waren de wiskunde boeken hier op voorbereid, dus omdat bij onze school de keuze is gevallen op die wiskunde methode hebben wij een TI moeten aanschaffen......en ik weet dat een heleboel middelbare scholen deze wiskunde boeken gebruiken

Gebruikersavatar
Berichten: 381

Re: ti-83

Werkten jullie toen ook met "Getal & Ruimte?"

Reageer