Snowgames te Lessines (België nabij Geraardsbergen)

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 207

Snowgames te Lessines (Belgi

De Standaard schreef:Goedkeuring voor Snowgames  

15-5-2006  

In de verlaten steengroeven van Lessen (Lessines) in de omgeving van Geraardsbergen komt het grootste indoor skioord van de wereld. Waals minister André Antoine heeft de nodige vergunningen afgeleverd voor het Snowgames-project van architect Wellens uit Ath. Daarmee is een investering gemoeid van € 86 miljoen. De werken gaan nog deze zomer van start en zouden moeten klaar zijn tegen eind volgend jaar. Het complex heeft een oppervlakte van 100.000 vierkante meter. Op dit ogenblik heeft Tokyo het grootste indoor skioord van de wereld. Maar dat heeft slechts de helft van de oppervlakte van het project in Lessen. Op termijn wordt een tewerkstelling van 400 personeelsleden vooropgesteld. (MH)  

bron: De Standaard


8) En dit indoor ski & snowboard parc ligt op welgeteld 5 kilometer van mijn deur :roll:

Meer foto's en links vind je op het forum van mijn website:

http://www.viane.net/viewtopic.php?p=16885

(excuses voor het dialectgebruik aldaar ;-))

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Snowgames te Lessines (Belgi

Je doet de naam ALGEMENE discussie wel eer aan. :roll:
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 207

Re: Snowgames te Lessines (Belgi

Mja, ik dacht laten we het eens over iets totaal niet wetenschappelijk hebben ;-)

Alhoewel, zo'n steengroeve herbergt wat fauna en flora en velen zijn dan ook tegen de bouw van zo'n complex.

Ik zal er dan meteen een poll van maken die de thread wat interessanter maakt.

Bent u voor of tegen zo'n indoorskicomplex.

Feiten:

- In Lessines zijn er vele zulke steengroeves (van kleine tot zeer grote).

- De steengroeve is van middelgrote orde.

- De steengroeve is niet meer in gebruik.

- De niet-gebruikte steengroeves zijn een unieke habitat voor vele dieren en planten.

- Snowgames zal +/- 400 mensen tewerkstellen.

- Lessines is de geboortestad van René Magritte (totaal niet relevant, maar wel leuk om te weten ;-)

Indien zo project in uw stad zou worden gepland, zou dan tegen de bouw ervan zijn net niet?

Berichten: 10

Re: Snowgames te Lessines (Belgi

ook ik woon op zeer korte afstand van de site waar het "sneeuwparadijs" (hopelijk) zal komen.

Ik ben volledig voor zo een groot skipark daar dit ten goede zal komen aan de (plaatselijke) economie, werkgelegenheid, alsook aan de bekendheid van de streek.

Veel sportievelingen zullen afzakken naar de regio om er hun favoriete sport te beoefenen, maar zullen tegelijkertijd een "vakantie dichtbij" kunnen beleven.

In de streek zijn er tal van mogelijkheden op vlak van sport/recreatie/cultuur en noem maar op.

Op de site van snowgames zegt men dat er zo een 300 directe banen gecreëerd zouden worden, maar bijkomend zullen er bij leveranciers en dergelijke ook wel jobs kunnen bijkomen. Deze wergelegenheid zou voor de streek geen slechte zaak zijn naar mijn insziens.

IVM de natuur:

Blijkbaar zijn er natuurverenigingen tegen dit "skiparadijs", maar houden deze er ook rekening mee dat het hier eigenlijk om een "industriële" site gaat die er al jaren "gedumpt" bijligt? In de buurt zijn er nog verschillende gelijkaardige steengroeven waar de fauna en flora verder gaat zoals deze zou zijn op deze site. Moet men een degelijk "interessant project" dan zomaar laten schieten?

OK, respect voor d enatuur moet er zijn, maar rijden die fervente milieu-activisten ook niet met de wagen? vervuilen die zelf niet? enz....

Om maar te zeggen: Als men ergens een bedrijf wil oprichten kijkt men er veelal negatief tegenover en het is toch moeilijk om de positieve dingen van sommige projecten in te zien. Men heeft graag werk dicht bij huis, maar owee als er iemand anders de kans zou hebben om in de "achtertuin" te kunnen werken...

Ik ben volkomen pro dit gebeuren en hoop dat men (zoals ik hoorde) de werken snel kan aanvatten.

Laat maar komen, 1 klant hebben ze al zeker.

Berichten: 301

Re: Snowgames te Lessines (Belgi

ik heb 1x indoor snowboarden gedaan met uitje van m'n oude werk en 't was zeer leuk :roll:

alleen ze hebben hier in de buurt(bergen(aan zee) al een out-door ski-dinges, tenminste 10 jaar geleden was er eentje) en anders bij beverwijk of in die richting die indoor, dus denk niet dat er eentje bij alkmaar zou komen :P

maar eentje naast de deur zou 't waarschijnlijk wel aantrekkelijker maken om ernaartoe te gaan :wink:
Plan? I don't need a plan, just a goal. The rest will follow on its own.

Clever waste of time: Level 31

Berichten: 10

Re: Snowgames te Lessines (Belgi

PAAC schreef:ik heb 1x indoor snowboarden gedaan met uitje van m'n oude werk en 't was zeer leuk :P  

alleen ze hebben hier in de buurt(bergen(aan zee) al een out-door ski-dinges, tenminste 10 jaar geleden was er eentje) en anders bij beverwijk of in die richting die indoor, dus denk niet dat er eentje bij alkmaar zou komen :roll:  

maar eentje naast de deur zou 't waarschijnlijk wel aantrekkelijker maken om ernaartoe te gaan :wink:
Idd, ik ga normaal 1 keer per jaar snowboarden int buitenland, maar indien deze piste er effectief komt dan zal ik er wel regelmatig vertoeven. Nu moeten we naar Peer of Komen rijden en dat heb ik er neit voor over, hier in Lessen (Lessines) kan ik er met mijn fietske naartoe.

Gebruikersavatar
Berichten: 207

Re: Snowgames te Lessines (Belgi

Rufus, wij zullen elkaar daar inderdaad regelmatig tegen het lijf lopen ;-)

Berichten: 10

Re: Snowgames te Lessines (Belgi

Rufus, wij zullen elkaar daar inderdaad regelmatig tegen het lijf lopen ;-)


we kunnen een familie abonnement kopen he... wie weet krijgen we korting. tenslotte zijn we toch allemaal familie van ons (u) forum he... :roll:

Berichten: 10

Re: Snowgames te Lessines (Belgi

kheb zonet gezien dat de site www.snowgames.be ge-update is... ziet er goed uit

Berichten: 4.546

Re: Snowgames te Lessines (Belgi

ziet er zeer goed uit, beter dan die skihal in Valkenswaard in limburg, veel gevarieerder, zeker ook duurder :roll: maar het denk ik wel waard, als ik later het geld ervoor heb ga ik er zeker heen. lekker leren snowboarden :P
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 754

Re: Snowgames te Lessines (Belgi

Ik heb nog nooit geskid :roll: Ben ik dan de enigste?
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Snowgames te Lessines (Belgi

nee hoor, ik heb ook nog nooit lange latten (of brede lat) onder mijn voeten gehad.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Berichten: 4.546

Re: Snowgames te Lessines (Belgi

ik zal je zeggen: eerst les is niet zo ontzettend leuk :roll: eigenlijk best saai, maja je kan ook nog niks. ik heb ook maar 1 les gehad :P zou graag willen leren snowboarden, iemand hier die dat kan? (goed of slecht)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 207

Re: Snowgames te Lessines (Belgi

Ik zeg dit niet graag van mezelf, maar ik heb een redelijk tot goed snowboardniveau. Maar ik ben verre van een pro he :-)

Op zich leer je sneller snowboarden dan skien. Ik bedoel hiermee dat je sneller een aanvaardbaar niveau haalt, anderzijds zijn de 1ste 2 dagen een echte hel. Voor de één die de techniek snel beet heeft, valt dit nog wel mee, maar iedereen doet zich de 1ste 2 dagen pijn. Vooral het achterwerk en de polsen krijgen het hard te verduren.

Maar al snel raak je vertouwd met het board, en kom je 'mooi' de berg af. Waar beginnende skiërs na een week leren nog steeds 'ploegend' de helling afkomen, zal een beginnende snowboarder al na enkele dagen de carve-ervaring voelen.

Berichten: 10

Re: Snowgames te Lessines (Belgi

Ik heb de beginselen van snowboarden in een halve dag geleerd met privéles en daarna zelf geoefend en bijgeschaafd... kmoet zeggen, het lukt aardig, maar helaas heb ik tlef nog neit om te jumpen en dergelijke.

Skiën duurt idd langer alvorens je het goed kunt.

Reageer