[Materiaalkunde] Theorie van POOCZA

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 11

[Materiaalkunde] Theorie van POOCZA

Beste mensen,

Ik kan nergens de theorie van Poocza vinden. Heb overal rot lopen zoeken naar deze achter liggende theorie. De register van TU Delft bieb komt met 0,0 overeenkomsten en zelfde zoek resultaat krijg je bij HTS Utrecht. Op internet is niks te vinden over de theorie.

Ik weet alleen dat dit theorie over een verbinding gaat. Als je een Padeye gebruikt door een Shackle te gebruiken komt er een bepaalde kracht los op je Padeye. Door de formules van Poocza kan je ze makkelijk berekenen of dat je padeye genoeg gedemensioneerd is.

kan iemand een reference geven over de theorie of uitleggen? => Admin ik weet niet hoe ik het moet vragen . . . .
Respect 2 kennis!

Berichten: 6

Re: [Materiaalkunde] Theorie van POOCZA

Ik kon voor je maar een vermelding vinden in ISI web of knowledge van Poocza A. en die had de titel: SECTION CAM ON PATTERN PUSHERS IN CIRCULAR KNITTING MACHINES in Feinwerktechnik & Messtechnik uit 1976. Lijkt me niet dat je die moet hebben.

Ook op scholar.google.com niet veel gevonden. Weet je zeker dat de goed man/vrouw Poocza heet?

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: [Materiaalkunde] Theorie van POOCZA

Zelfde resultaat van mijn kant. Kan het niet zo zijn dat je een spelfout hebt gemaakt?

Als ik zoek op "theory padeye schackle" dan kom ik wel veel hits tegen over boten. Heeft het daar iets mee te maken? Wellicht dat het helpt als je iets meer achtergronden geeft. Dus waarom wil je het weten? Ik neem aan dat dit voor een opdracht van school gaat oid? Daar zullen ze vast wel iets meer kader hebben gegeven dan alleen maar wat jij hierboven schetst. Als wij die achtergronden kennen kunnen we je misschien beter helpen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 393

Re: [Materiaalkunde] Theorie van POOCZA

probeer eens te zoeken op "bleich"

naar wat ik kon vinden gaat het om de formule van "bleich of poocza"

over sterkte van metalen..

http://www.eng-tips.com/viewthread.cfm?qid...id=98023&page=1

eventueel boek hierover:

Title: Buckling strength of metal structures / by F. Bleich ; ed. by H.H. Bleich ; contrib. by L.B. Ramsey

Author: F. Bleich; H.H. Bleich; L.B. Ramsey

Year: 1952

Publisher: New York [etc.] : McGraw-Hill
Het is zwart met een witte dop en het lijnt je opstelling uit... Calibrero

Het is groen en het synchroniseert je signaal... Kermit de Trigger

Als je teveel energie hebt, kun je beter een andere baan zoeken.

Berichten: 11

Re: [Materiaalkunde] Theorie van POOCZA

@ Woeka, Zo heet die persoon in questie

@ Ger. Nope geen spellingsfout. Het was aanvankelijk een deelonderwerp voor school, maar aangezien dat er 1 en ander dingen zijn veranderd word dit stukje theorie niet meer in mn verslag behandeld. Het ging meer omzelf kennis dan dat school het vereiste.

@ Rude, Ik ben die site al tegengekomen, maar ik weet niet of dat benadering van bleich hetzelfde is als Poocza. En die Ir Ilhan geeft ook geen referentie als er werd omgevraagd. Dus zeer vreemd, maar ik ga het theorie over bleich wel checken nu.

grtjs Jun
Respect 2 kennis!

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: [Materiaalkunde] Theorie van POOCZA

Als het dan toch een deelonderwerp van school is, weet misschien de opdrachtgever (je docent waarschijnlijk) wel waar je het beste kunt zoeken naar de info over Poocza. Ik krijg iig niet meer gevonden dan wat ik reeds postte.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 1

Re: [Materiaalkunde] Theorie van POOCZA

de goede man heet:

Dipl.-Ing. A. Poócza, Rottenburg

en heeft het volgende gepubliceerd in "KONSTRUKTION 19(1967) Heft9":

Zur Festigkeitsberechnung geschossener Stangenköpfe.

Ik kan het wel op PDF doormailen als er nog vraag naar is.

Berichten: 1

Re: [Materiaalkunde] Theorie van POOCZA

Geachte heer Reinhold,

U schreef:

de goede man heet:

Dipl.-Ing. A. Poócza, Rottenburg

en heeft het volgende gepubliceerd in "KONSTRUKTION 19(1967) Heft9":

Zur Festigkeitsberechnung geschossener Stangenköpfe.

Ik kan het wel op PDF doormailen als er nog vraag naar is.

Ik heb belangstelling voor uw pdf bestand van bovengenoemd artikel. Ik stel het zeer op prijs wanneer ik deze zou mogen ontvangen :) .

Mvr.

Hein Vastenouw

E-mail:xxxx

Berichten: 1

Re: [Materiaalkunde] Theorie van POOCZA

Hallo,

kan ik van iemand een pdf bestand of zo krijgen, ivm de berekening van een hijsoog.

Groeten, Marco

Berichten: 1

Re: [Materiaalkunde] Theorie van POOCZA

Geachte heer Reinhold,

Ik heb via deze site begrepen dat u mischien mij aan een PDF kon helpen over "Dipl.-Ing. A. Poócza, Rottenburg"

Ik zou het echt fantasties vinden als de PDF nog heeft. (en naat mij zou willen door mailen)

Mijn email is --geen email in berichten, hou de discussie centraal, je kunt het pdf ergens online zetten bijvoorbeeld, of hier als bijlage toevoegen--

Alvast bedankt

Tewes

PS U schreef:

de goede man heet: Dipl.-Ing. A. Poócza, Rottenburg"

en heeft het volgende gepubliceerd in "KONSTRUKTION 19(1967) Heft9":

Zur Festigkeitsberechnung geschossener Stangenköpfe.

Ik kan het wel op PDF doormailen als er nog vraag naar is.

Berichten: 1

Re: [Materiaalkunde] Theorie van POOCZA

Beste mensen,

kan ik van iemand een pdf bestand of zo krijgen, ivm de berekening van een hijsoog.

Groeten, Ad

Gebruikersavatar
Berichten: 1

Re: [Materiaalkunde] Theorie van POOCZA

He aloha iedereen!

Het is en blijft een een interessante onderwerp dat "pad eye peak stresses".

Elke werkdag zit ik iedere keer mijn hoofd te breken :P als ik een FEM Calculatie aan het doen ben!

Na het lezen van al jullie reacties ben ik gerust gesteld dat ik niet de enige ben met deze uitdaging. :D

Ik wil graag ook een PDF publicatie exemplaar hebben van;

"Dipl.-Ing. A. Poócza, Rottenburg."

"KONSTRUKTION 19(1967) Heft9: Zur Festigkeitsberechnung geschossener Stangenköpfe."

Hopelijk kan ik met deze informatie mijn uitvindingen verbeteren zodat ik eindelijk die vervelende "Road Runner" (Acceleratus Redicules) kan vangen en op eten!! :P

Ik iemand mij hiermee helpen?

Bij voorbaat dank,

Willy E. Coyote.

(The Genuis). :D

Berichten: 2

Re: [Materiaalkunde] Theorie van POOCZA

Ter info aan allen die zich hiermee bezig houden:

In de Deutsche bibliotheek is via de volgende link een groot aantal methoden voor het berekenen van hijsogen te vergelijken oa. Poocza en Bleich etc...: http://d-nb.info/961238011/34

Berichten: 1

Re: [Materiaalkunde] Theorie van POOCZA

Beste forum bezoekers,
 
Heeft iemand nog het pdf van A. Poócza's hijsoog theorie? Indien mogelijk, zou ik deze graag doorgestuurd willen krijgen.
 
Alvast dank!

Reageer