Rating

Moderator: Miels

Reageer
Berichten: 336

Rating

Als middelbare scholier die een vraag stelt op dit forum is het misschien niet altijd helemaal duidelijk wie nu vanuit de meeste ervaring en de meest gangbare interpretatie spreekt.

Om dit te verbeteren zou een rating handig zijn. Hiervoor zouden aan antwoorden(posts) een rating(cijfer) kunnen worden toegevoegd. De gemiddelde rating helpt dan een oordeel te vestigen over het al dan niet bruikbaar zijn van een antwoord.


Kan dit worden toegevoegd?
Duct tape is like the force: it has a dark side, a light side and it holds the universe together.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Rating

Een dergelijk systeem zal waarschijnlijk wel toegevoegd kunnen worden. Dit weet ik niet zeker. Zover ben ik niet thuis in phpBB (technici zullen je vast wel meer kunnen vertellen)


Het probleem hiervan is, is dat je iemand posts cijfers moet geven. Tevens zou dit dan per forum moeten verschillen. Ik weet bijvoorbeeld meer over scheikunde dan over natuurkunde. Ik kan me voorstellen dat het fraude gevoelig is.


Zelf ben ik hier niet zo'n voorstander van. Als je lang genoeg op een forum rondloopt, dan weet je voor jezelf welke personen goede antwoorden in huis hebben en bij wie dit niet het geval is. Het mooie van een forum is dat er een discussie (kan) ontstaan. Hierdoor zal een gebruiker automatisch door een andere gebruiker worden gecorrigeerd mocht deze een fout maken. Zo controleerd iedereen, iedereen eigenlijk. Mocht iemand totale onzin uitkramen dan zijn er nog altijd de moderators. Allen zijn ze bedreven in hun eigen richting en hebben wel een idee wanneer iemand onzin uitkraamt en wanneer dit niet het geval is.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Rating

Een dergelijk systeem is mogelijk, maar kent veel nadelen zoals Wouter heeft omschreven. Ik ben er dan ook geen voorstander van.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer