Springen naar inhoud

bestaan geesten wel?

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

youy

youy

• >25 berichten
  • 28 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 mei 2006 - 19:57

Bestaan geesten wel?
Als je kijkt naar de vele geloven zie je dat ze op bepaalde punten overeenkomen en dat is dat ze allemaal in het hiernamaals komen in de geestvorm. Ik kan geen geloof vinden waar geen ziel/geest verhaal in voorkomen. KAn iemand mij vertellen dat dit best eeen bevestiging zijn dat geesten bestaan? Ook beweren velen dat ze er ooit 1 hebben gezien. Maar waaruit bestaan geesten dan, super snel bewegende deeltjes??

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Dalton

Dalton

• >250 berichten
  • 808 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 mei 2006 - 20:27

Geesten bestaan uit ectoplasma :roll:
Ectoplasm is a hypothetical form of dense bio-energy liberated by living things.

Dat de geesten of de ziel voorkomt in de meeste religies zegt meer over de menselijke psychologie dan over het daadwerkelijk bestaan hiervan.
De grootste angst is de angst voor de dood en de makkelijkste manier om hier mee om te gaan is gewoon geloven dat de dood niet het einde is.
Simpel maar doeltreffend.

Helaas bevestigd dit helemaal niets en kunnen we alleen speculeren of ze bestaan of niet. Vanuit wetenschapelijk oogpunt is het onwaarschijnlijk dat ze bestaan maar is het niet uit te sluiten.

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 mei 2006 - 20:58

kheb wel een ideetje over geesten: geesten zijn de elektromagnetische verbindingen die ontstaan zijn toen de persoon van de overledenen (alle geesten zijn gruwelijk doodgegaan, of om een gruwelijke reden voor zichzelf), deze zijn zo krachtig dat ze bewaard zijn gebleven in de omgeving en door onze eigen hersenen worden geintrepeteerd als die verschijningen. tis maar een klein ideetje :roll:
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

PNCO

PNCO

• >250 berichten
  • 657 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 mei 2006 - 16:00

Als alles nou een bepaald energieveld is, dan is alles dus energie. Energie in onze wereld is imo gelijk te stellen aan informatie. Immers, wat doet een computer anders dan informatie versturen en ontvangen? Dus ik denk dat the Matrix helemaal niet zo'n gek idee is. Misschien is ons zonnestelsel wel een Matrix en krijgen we van buiten informatie door over de werking ervan. En dat zou dan weer kunnen verklaren waar geesten en dergelijke vandaan komen --> Informatie uit een dimensie binnen en/of buiten de Matrix..

Ja.. die Tesla zet je denken over energie weer helemaal goed op zijn plek neer: energie is vrij, waarom betalen we er nog voor?
Om de waarheid te vinden, ga je voor jezelf op zoek. Naar jezelf. In jezelf.

klazon

klazon

• >5k berichten
  • 6607 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 27 mei 2006 - 16:48

energie is vrij, waarom betalen we er nog voor?

Stop eens met betalen, dan kom je er vanzelf achter. 8)

PNCO

PNCO

• >250 berichten
  • 657 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 mei 2006 - 18:11

energie is vrij, waarom betalen we er nog voor?

Stop eens met betalen, dan kom je er vanzelf achter. 8)

Mijn mening is dat we ipv onderzoek naar kernenergie eens onderzoek moeten doen naar vrije energie. (dit ivm onderzoek naar kernfusie)
En daarom wordt het tijd om dit soort kapitaalverslindende onderzoeken worden stopgezet om plaats te maken voor eerlijk onderzoek naar gratis vrije energie.

Noem het een utopie, ik noem het Het Recht van de (vrije) Mens!
Stop producing nuclear energy, start producing free energy!

maar anyways, dit is wel erg off-topic, sorry daarvoor.

Geesten bestaan alleen weet ik niet wat fout is.. het woord geesten of het woord bestaan :roll:
Om de waarheid te vinden, ga je voor jezelf op zoek. Naar jezelf. In jezelf.

Veertje

Veertje

• >5k berichten
  • 6713 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 mei 2006 - 20:39

Er bestaat al een topic over geesten: geesten Graag daar verder.
-slotje-
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures