Frozen shoulder: alternatieve technieken

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 97

Frozen shoulder: alternatieve technieken

Heeft iemand ervaring met de Niels- Asher techniek of met de Bowen techniek voor behandeling van een frozen shoulder?

Andere links en tips ook welkom natuurlijk

bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Frozen shoulder: alternatieve technieken

Ik dacht dat de enigste behandeling voor een frozen shoulder rust was.
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Berichten: 3.165

Re: Frozen shoulder: alternatieve technieken

Heeft iemand ervaring met de Niels- Asher techniek of met de Bowen techniek voor behandeling van een frozen shoulder?


Zou je alsjeblieft eens willen uitleggen wat die technieken zijn? Ik studeer geneeskunde maar heb daar nog niets over gehoord. Ik ben dan ook benieuwd.

Berichten: 97

Re: Frozen shoulder: alternatieve technieken

voor Napoleon: ik heb wat rondgegoogled en blijkbaar is rusten zowat het slechtste dat je kan doen. Blijkbaar is er onder de geneesheren nog veel onwetendheid hierover.

Albert :Blijkbaar bestaat de traditionele behandeling uit heel veel fysiotherapie en wat ontstekingsremmer( en pijnstillers). Nadeel is dat deze behandeling meestal meer dan een jaar kan duren.

Via google ben ik terecht gekomen bij enkele alternatieve therapiën.

De vraag is natuurlijk of deze dienen om de therapeut zijn geldbeugel wat de vullen door radeloze sukkelaars te bedriegen, of dat deze echt werken.

Volgens deze therapieën zou je veel vlugger genezen zijn.

enkele links

http://www.webmd.com/content/pages/25/114209.htm

http://www.frozenshoulder.com/technique1.h...866833530301607

http://www.thebowentechnique.com/content/d...description.htm

Ook heb ik een mailtje gestuurd naar een Nederlandse die een nieuwe zuidafrikaanse therapie zou hebben gevolgd die ook heel goed zou zijn.