Frozen shoulder: alternatieve technieken

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 97

Frozen shoulder: alternatieve technieken

Heeft iemand ervaring met de Niels- Asher techniek of met de Bowen techniek voor behandeling van een frozen shoulder?

Andere links en tips ook welkom natuurlijk

bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Frozen shoulder: alternatieve technieken

Ik dacht dat de enigste behandeling voor een frozen shoulder rust was.
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Berichten: 3.165

Re: Frozen shoulder: alternatieve technieken

Heeft iemand ervaring met de Niels- Asher techniek of met de Bowen techniek voor behandeling van een frozen shoulder?


Zou je alsjeblieft eens willen uitleggen wat die technieken zijn? Ik studeer geneeskunde maar heb daar nog niets over gehoord. Ik ben dan ook benieuwd.

Berichten: 97

Re: Frozen shoulder: alternatieve technieken

voor Napoleon: ik heb wat rondgegoogled en blijkbaar is rusten zowat het slechtste dat je kan doen. Blijkbaar is er onder de geneesheren nog veel onwetendheid hierover.

Albert :Blijkbaar bestaat de traditionele behandeling uit heel veel fysiotherapie en wat ontstekingsremmer( en pijnstillers). Nadeel is dat deze behandeling meestal meer dan een jaar kan duren.

Via google ben ik terecht gekomen bij enkele alternatieve therapiën.

De vraag is natuurlijk of deze dienen om de therapeut zijn geldbeugel wat de vullen door radeloze sukkelaars te bedriegen, of dat deze echt werken.

Volgens deze therapieën zou je veel vlugger genezen zijn.

enkele links

http://www.webmd.com/content/pages/25/114209.htm

http://www.frozenshoulder.com/technique1.h...866833530301607

http://www.thebowentechnique.com/content/d...description.htm

Ook heb ik een mailtje gestuurd naar een Nederlandse die een nieuwe zuidafrikaanse therapie zou hebben gevolgd die ook heel goed zou zijn.

Zodra ik antwoord heb laat ik iets weten.

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Frozen shoulder: alternatieve technieken

voor Napoleon: ik heb wat rondgegoogled en blijkbaar is rusten zowat het slechtste dat je kan doen. Blijkbaar is er onder de geneesheren nog veel onwetendheid hierover.


Aha, eigenaardig dan heb ik een slechte cursus gevolgd :roll:
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Gebruikersavatar
Berichten: 1.293

Re: Frozen shoulder: alternatieve technieken

een psychologische benadering is eerder op zijn plaats bij deze spanningsgerelateerde 'aandoening'.
keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out.

Berichten: 3.165

Re: Frozen shoulder: alternatieve technieken

In het algemeen komen de artsen hoe langer hoe meer terug van het rust-recept.

Voorbeelden hiervan:

- griep: vroeger werd aangeraden in bed te blijven liggen, nu wordt aangeraden om goed ingepakt een wandeling te maken. Actief zijn maar wel in een aangepast tempo.

- Ouderen met botontkalking: vroeger werd gezegd rust, nu wordt gezeg beweging door middel van fysiotherapie.

Ik denk dat meestal het gezegde 'rust roest' van toepassing is. Soms heb je natuurlijk geen keuze zoals bij een botbreuk.

Aansluitende op wat windsurfer zegt, als spanning de oorzaak is van de frozen schoulder (chronische spanning veroorzaakt een te hoge spiertonus) dan moet je je inderdaad richten op het verminderen van die spanning.

Ik zeg niet dat het makkelijk is om de spanning te verminderen maar het is zeker wel mogelijk. Het begint met de keuze dat je jouw spanning wilt verminderen, vervolgens stippel je een strategie uit en volg je die strategie consequent met regelmatige evaluatie ofdat het helpt. Hoe spanning te verminderen lijkt mij nogal persoonlijk. In het algemeen werkt het goed als je meer tijd maakt voor sport, hobbies en sociale contacten.

Berichten: 199

Re: Frozen shoulder: alternatieve technieken

Ik denk dat dit soort dingen ook wel onderhevig is aan de 'mode'; toen ewrd dit gezegd, nu dat... en de waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden.

Ik vind het een rare redenatie om bij grieo te gaan rondlopen; waar heb je bij een echte griep nou het meeste zin in? Om lekker in je bed te gaan liggen! En volgens mij is dat ook nog steeds het beste..

Het probleem is denk ik dat het advies rond te lopen gericht is op je zo snel mogelijk weerop de been en aan het werk te krijgen; niet op doodgewoon lekker uitzieken en je lichaam het werk laten doen. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Ik weet weinig van frozen shoulders maar massage met ontspannende olien lijkt me, samen met het psychologische aspect inderdaad wel een goed idee.

De vraag is ook of het inderdaad gaat om een ontsteking of dat er nog een andere reden te vinden is.

Re: Frozen shoulder: alternatieve technieken

bella boares schreef:Ik denk dat dit soort dingen ook wel onderhevig is aan de 'mode'; toen ewrd dit gezegd, nu dat... en de waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden.

Ik vind het een rare redenatie om bij grieo te gaan rondlopen; waar heb je bij een echte griep nou het meeste zin in? Om lekker in je bed te gaan liggen! En volgens mij is dat ook nog steeds het beste..

Het probleem is denk ik dat het advies rond te lopen gericht is op je zo snel mogelijk weerop de been en aan het werk te krijgen; niet op doodgewoon lekker uitzieken en je lichaam het werk laten doen. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Ik weet weinig van frozen shoulders maar massage met ontspannende olien lijkt me, samen met het psychologische aspect inderdaad wel een goed idee.

De vraag is ook of het inderdaad gaat om een ontsteking of dat er nog een andere reden te vinden is.
Hallo,

Heb in nov 2006 operatie aan ruggemerg gehad. Ik kreeg in het ziekenhuis al last van mijn schouder en arm. Toen ik eenmaal thuis was werd het steeds erger. De chirurg zei tegen me ga maar naar de revalidatiearts. Hij constateerde frozen sholder. Heb nu 3 maal een spuit in de schouder gehad. Mijn linker begint ook al met dezelfde klachten. Wat kan ik doen dat het toch niet erger word. Wil zo graag van de pijn af. Slaap geen 1 nacht meer gewoon door en smacht er gewoon naar.

Wie heeft een antwoord.

groetjes Harma

Berichten: 3.165

Re: Frozen shoulder: alternatieve technieken

Wie heeft een antwoord.
Niemand hier gaat jou kunnen helpen aangezien een bespreking van individuele medische problemen niet is toegestaan.

Ik wens je er veel sterkte mee.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Reageer