Springen naar inhoud

klopt deze vermogens berekening formule

• Log in om te kunnen reageren

1303 RS

1303 RS

• >25 berichten
  • 31 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 mei 2006 - 22:42

Voor het bereken welke kracht er nodig is voor een hydrolische pomp aan te drijven, denk ik dat deze formulle voldoet

het gaat over een hydrolische plunjerpomp met een costante opbrengst per rotatie

Kw = (L/min xdruk)/600

als iemand het weet waar die constante 600 vandaan komt mag hij het altijd vertellen :wink:

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Bert

Bert

• >250 berichten
  • 718 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 mei 2006 - 23:09

ALtijd in SI rekenen: P=Qxp.
Hierin is p de druk in Pa, Q het debiet in m3/s en P het vermogen in W. Als je hiervan afwijkt dan krijg je rare factoren als de 600 in jouw formule (heel gebruikelijk in de hydrauliek dat wel). Ik veronderstel dat de druk in bar is (1 bar = 0.1 MPa). De factor 600 heeft te maken met het rekenen in liters per minuut ipv seconde en verder met de diverse machten van 10 die links en rechts verduisterd worden door niet in SI eenheden te werken.

1303 RS

1303 RS

• >25 berichten
  • 31 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 27 mei 2006 - 19:04

Dus volgens jou klop deze formule

Bart

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44879 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 27 mei 2006 - 19:20

Volgens mij ook, onder de voorwaarden die Bert al aanduidde, dat je de voor deze formule benodigde eenheden correct invult. Omdat er niet met SI-eenheden wordt gewerkt zitten er correctiefactoren in, de factor 60 is herkenbaar vanwege minuut-seconde, en dan de rest nog correct zien in te vullen met factoren 10 afwijkend van een of andere SI-eenheid als resultaat.

De gebruikte grootheden ingevuld in SI-eenheden zonder correctiefactoren, et voila, klopt 'ie als een bus:
LaTeX
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Bert

Bert

• >250 berichten
  • 718 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 mei 2006 - 19:47

Dus volgens jou klop deze formule

Bart

Ja hij klopt maar ik geeft er zelf de voorkeur aan in SI eenheden te werken.

1303 RS

1303 RS

• >25 berichten
  • 31 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 mei 2006 - 20:06

ok

bedankt

Bart

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures