Springen naar inhoud

220/380 motor

• Log in om te kunnen reageren

bartk100

bartk100

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 27 mei 2006 - 12:23

Hallo, ik heb een 220/380 motor voor mijn compressor die ik op 220v in mijn schuurtje wil aansluiten kan dat? en hoe ik dat, ik heb begrepen dat het eventueel met een condensator kan.
Graag een tip voor een leek!!!

Vriendelijk groeten Bart.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

klazon

klazon

• >5k berichten
  • 6607 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 27 mei 2006 - 13:37

Hangt er helemaal vanaf wat voor type motor het is.
En als je een leek bent, zou je er dan niet iemand bij halen die er verstand van heeft?

bartk100

bartk100

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 27 mei 2006 - 19:28

Ahh, op die manier.

Dirk B

Dirk B

• >100 berichten
  • 132 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 mei 2006 - 13:41

@Bartk100:Het kan wel hoor, door toepassing van een condensator wordt een van de statorwikkelingen omgevormd tot een hulpwikkeling die een kunstmatig draaiveld introduceert.
Loop even naar de bib en zoek naar het boekje "licht en krachtschakelingen"van Mahler, daarin staat precies aangegeven hoe je het moet schakelen, en welke waarde van condensator je nodig hebt voor een bepaald vermogen.

toya

toya

• >100 berichten
  • 114 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 mei 2006 - 14:04

wat is het vermogen van deze motor
als er op het plaatje 220/380 staat dan zou je hem in ster moeten aansluiten.
220 is de spoelspanning.

Bert F

Bert F

• >1k berichten
  • 2588 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 mei 2006 - 17:42

vermogen p is gelijk aan LaTeX je moet dus nog even de maximaale stroom meegeven de LaTeX kun je dan gemiddeld nemen iets van 0.75 denk ik.

Idd in ster aansluiten als je 3*400 V hebt dan is de maximale spaning over de spoel 220.

klazon

klazon

• >5k berichten
  • 6607 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 28 mei 2006 - 19:50

Als ik het goed heb begrepen heeft Bart alleen maar een eenfasige aansluiting beschikbaar. Dus in ster aansluiten is geen optie. En als het een echte draaistroommotor is dan is knutselen met condensatoren ook geen goed idee. Die motor zal het dan nooit zo goed doen als op een echte driefasenaansluiting.
Daarom nogmaals mijn advies aan Bart: als je niet eens kunt beschrijven wat voor type motor het is, begin er dan niet aan maar haal er een deskundige bij.

Dirk B

Dirk B

• >100 berichten
  • 132 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 mei 2006 - 20:56

Ik zou willen zeggen kijk eens op de volgende link.
Daar staat een hele topic over dit onderwerp, en ook een schema hoe je dit met een condensator kan oplossen.

http://www.circuitso...rum/view/6296/1

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures