Scheikunde studielocatie

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Scheikunde studielocatie

Mijn vriendin wil vanaf september scheikunde gaan studeren aan een universiteit in de randstad. ze heeft echter geen flauw benul van welke uni het hoogst aangeschreven staat. wie heeft een idee? de volgende uni's behoren tot de keuze:

VU, amsterdam

UvAmsterdam

Uni Leiden

Uni Utrecht

Erasmus

MIJN idee was VU of Erasmus, maar ja, ik ben meer van de natuurkunde en minder chemie. ik hoor t graag!

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Scheikunde studielocatie

Hier zijn speciale boeken over uitgebracht. Deze kan je bemachtigen bij je decaan.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 2

Re: Scheikunde studielocatie

Hier zijn speciale boeken over uitgebracht. Deze kan je bemachtigen bij je decaan.


het probleem is dat op mijn school de decaan er zelden is. en ik natuurlijk niet echt meer op school kom ivm examens.

Berichten: 1

Re: Scheikunde studielocatie

Zeker weten Utrecht!

- Naar mijn mening de breedste scheikunde opleiding van Nederland

- Meeste studenten (zo'n 80 nieuwe eerstejaars)

- Superleuke studiestad en studievereniging :roll:

Groeten van Marcel :D

Berichten: 5

Re: Scheikunde studielocatie

Orpheo schreef:Mijn vriendin wil vanaf september scheikunde gaan studeren aan een universiteit in de randstad. ze heeft echter geen flauw benul van welke uni het hoogst aangeschreven staat. wie heeft een idee? de volgende uni's behoren tot de keuze:

VU, amsterdam

UvAmsterdam

Uni Leiden

Uni Utrecht

Erasmus

MIJN idee was VU of Erasmus, maar ja, ik ben meer van de natuurkunde en minder chemie. ik hoor t graag!
Op het erasmus kan helemaal geen scheikunde gestudeerd worden, hoe graag je het ook zou willen... Net als andere beta-studies overigens... En je hebt ook nog chemischie technologie in Delft en Life, science & technology in onder andere leiden en delft. Ik weet niet of ze haar keuze al vast heeft staan wat dat betreft? Het zijn opties die ze vooral niet moet vergeten! Verder weet ik niet welke opleiding het beste is, ieder heeft zo z'n eigen specialiteiten uiteraard. Ik zou zeggen: ga er een keer heen en spreek met studenten!!! Dat is de beste manier om er achter te komen, want het kan nog zo goed aangeschreven staan, je moet het er wel naar je zin hebben...

Berichten: 18

Re: Scheikunde studielocatie

Tip als niet verbanen wil worden tot een lab ga dan

Chemische (of scheikundige) Technologie studeren als je dan later op een

lab wil werken kan dat altijd, maar je kunt ook zat andere dingen doen.

Studie locaties:

TU Delft

TU Twente

TU Eindhoven

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Scheikunde studielocatie

eeeuh, wat is er mis met op een lab werken? Als je scheikunde gestudeerd heb, kun je op erg veel verschillende laboratoria aan de slag, uni's, onderzoeksinstituten e.d. zoeken geregeld aio's.
Appareo decet nihil munditia?

Berichten: 86

Re: Scheikunde studielocatie

Utrecht! Gewoon harstikke gezellig, met zoveel studenten zijn er altijd een boel waarmee je het goed kan vinden, proton (studievereninging) is harstikke actief en de stad op zich.. De studentenstad van NL!

En het onderwijs is er ook erg goed. :)

Berichten: 18

Re: Scheikunde studielocatie

Er is niks met op het lab werken alleen zou ik het persoonlijk niet leuk vinden

om de rest van mijn leven een en de zelfde werkomgeving te moeten werken

dat mag best wel om de zoveel jaar veranderen.

Om zo weer nieuwe ervaringen op te doen.

Het was enkel en alleen als Tip bedoelt niet als van je moet niet op het lab gaan werken, maar heb je daar al aangedacht aan wat je daarna wil gaan doen en voor hoelang.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.563

Re: Scheikunde studielocatie

En als je geen zin hebt om de hele dag pijpen en reactoren door te rekenen moet je vooral geen scheikundige technologie gaan studeren.

Net zo kort door de bocht, en bovendien, waarom zou iemand nog voor hij uberhaupt aan zijn studie is begonnen al een idee moeten hebben wat ie in zijn verdere loopbaan wil doen? Het is sowieso belangrijker dat je een diploma hebt dan wat voor diploma je hebt, en wat je kunt (leren) is belangrijker dan wat je al weet.

Tenslotte, als je echt wil kun je altijd nog overstappen.

Gewoon overal eens gaan kijken, waar heb je het beste gevoel bij, ook (vooral) qua stad en studentenleven, en dan niet te moeilijk doen of het nu scheikunde of scheikundige technologie wordt genoemd. Het verschil wordt toch steeds kleiner.

p.s. ik sta zelf met veel plezier op het lab, aan de TU/e.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 2.589

Re: Scheikunde studielocatie

sorry ik kan het niet laten:
Mijn vriendin wil vanaf september scheikunde gaan studeren aan een universiteit in de randstad. ze heeft echter geen flauw benul van welke uni het  hoogst aangeschreven staat. wie heeft een idee?


Krijg daar eerlijk gezegd de bibbers van.

Er zijn veel mensen die ik ken die universitaire studies volgen en al zitten ze daar dik tegen hun goesting doet er niet toe maar ze zitten in een unief hé.

Reageer