Springen naar inhoud

Maximum stroom van een driefasige motor


  • Log in om te kunnen reageren

#1

Maxtor

    Maxtor


  • 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 mei 2006 - 20:03

Hallo,

Ik heb een driefasige motor. Er is altijd een nominale stroom meegegeven. Deze is bij de mijne 118A. Maar is dat de stroom nodig bij vollast of niet?

Grtz

Maxtor

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

king nero

    king nero


  • >250 berichten
  • 934 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 mei 2006 - 22:09

neen: nominale stroom = bij ongeveer 75% van zijn max. capaciteit dacht ik

#3

klazon

    klazon


  • >5k berichten
  • 6607 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 29 mei 2006 - 22:45

ongeveer 75% van zijn max. capaciteit dacht ik

Dachten is heel gevaarlijk. Je moet zeker weten.
Nominale stroom is de stroom bij nominale belasting.

#4

king nero

    king nero


  • >250 berichten
  • 934 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 mei 2006 - 07:46

en wanneer gebeurt nominale belasting tov. maximale belasting (of vollast) ?

#5

klazon

    klazon


  • >5k berichten
  • 6607 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 30 mei 2006 - 08:10

Waarom denk je dat er een verschil is tussen nominale belsating en vollast? Dat is hetzelfde, je moet er niet meer achter zoeken dan er is.

#6

Maxtor

    Maxtor


  • 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 30 mei 2006 - 19:00

Dus als ik je goed begrijp klazon is nominale stroom = stroom bij vollast?

Grtz

Maxtor

#7

king nero

    king nero


  • >250 berichten
  • 934 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 mei 2006 - 22:06

blijkbaar wel, ik heb dan steeds vollast verkeerd begrepen voordien...

#8

*_gast_zeeman_*

  • Gast

Geplaatst op 11 juni 2006 - 18:59

Zoals Klazon zij ,de stroom aangegeven op de kenplaat is de nominale stroom onder maximum continu vermogen.Bij normale temperatuur en normale koeling kan hij in principe zo blijven draaien tot hij mechanisch uit elkaar valt.Ik heb zo motoren weten draaien dag en nacht,een jaar lang,tot ze stilgelegd werden voor onderhoud aan de installatie.Zolang de wikkelingen voldoende gekoeld worden,de lagers gesmeerd zijn en de motor niet overbelast wordt,is er geen vuiltje aan de lucht.

#9

jandevoght

    jandevoght


  • >25 berichten
  • 53 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 juni 2006 - 07:59

Een klassieke driefase asynchrone motor is zelfs gesmeerd voor het leven. Deze kunnen dus continu blijven draaien gedurdende vele jaren zonder ook maar een vorm van onderhoud. (Tenzij gebruik in zeer stoffige, koude, vuile,... omgevingen en als de belasting van de motor kleiner blijft dan de nominale)

#10

*_gast_zeeman_*

  • Gast

Geplaatst op 12 juni 2006 - 14:56

De laatste nieuwe locomotieven zijn nu voorzien van asynchroon motoren en frequentie regeling.Dit maakt een enorm verschil in onderhoudskosten.Er moeten geen koolborstels vervangen worden,geen collectoren afgedraaid,geen doorgebrande aanloopweerstanden te vervangen en geen contakten op de controlers te vervangen.

#11

*_gast_zeeman_*

  • Gast

Geplaatst op 12 juni 2006 - 15:08

Wij hadden één asynchrone motor die onmogelijk kon verbranden.De circulatiepomp van de vloeibare zuurstof,zag er uit als een flinke pomp voor de centrale verwarming,maar werkte aan -200° C !

#12

jandevoght

    jandevoght


  • >25 berichten
  • 53 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 juni 2006 - 18:18

Tegenwoordig zal men meer en meer belang hechten aan koeling. Ook al omdat het rendement zal verbeteren bij koeling. Om een echt degelijke koeling (- tientallen graden) te bekomen wordt stikstof of zelfs waterstof (bij zeer grote transfo's) gebruikt.





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures