stof gezocht...

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 1

stof gezocht...

Ik zoek momenteel stoffen voor mijn onderzoek voor school

Het gaat erom dat ik een vorm kan namaken door bijv eerst met klei de vorm na te maken. Ik heb Klei en Gips al geprobeerd maar zoek eigenlijk iets daat heel snel droogt

Heeft iemand een idee welke stof ik moet gebruiken?

Gr

Berichten: 31

Re: stof gezocht...

Papier masjee? :roll:

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: stof gezocht...

Naar een kennis van me die in de bouw werkt:
Agge't nie mir wît, gebruik PURschuim (of kit)
:roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 352

Re: stof gezocht...

Heeft iemand een idee welke stof ik moet gebruiken?


Brooddeeg?
In de onwetendheid kan men volmaakt gelukkig zijn.

Ward Ruyslinck

Re: stof gezocht...

Als basis zou je kunnen een houten vorm gebruiken voor de sterkte.De details op die vorm werk je af met plasticine.Een stevige,lichte vorm krijg je door het geheel te bedekken met polyester en fijn glasvezelmat.Na een paar uur is de polyester goed hard en droog en kun je die losmaken van het onderstel.Met heet water kun je de restjes plasticine wegspoelen.In de vorm die je nu hebt kun je eventueel was of gips gieten en heb je terug een positief.

Berichten: 1

Re: stof gezocht...

Je zou snelcement kunnen gebruiken, volgens de verpakking is dit binnen 20 minuten droog.

Gebruikersavatar
Berichten: 310

Re: stof gezocht...

Als basis zou je kunnen een houten vorm gebruiken voor de sterkte.De details op die vorm werk je af met plasticine.Een stevige,lichte vorm krijg je door het geheel te bedekken met polyester en fijn glasvezelmat.Na een paar uur is de polyester goed hard en droog en kun je die losmaken van het onderstel.Met heet water kun je de restjes plasticine wegspoelen.In de vorm die je nu hebt kun je eventueel was of gips gieten en heb je terug een positief.
um, volgens mij maak je het onnodig ingewikkeld. Trouwens, hij zocht iets dat snel droogt. Dus een paar uur is volgens mij teveel.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: stof gezocht...

hij zocht iets dat snel droogt


Dan moet er eerst duidelijk worden gemaakt wat er onder 'snel' wordt verstaan. Zelf vind ik 'een paar uur' wel snel. Snel is een relatief begrip wat je in de wetenschap eigenlijk zowiezo niet moet gebruiken.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer