Geldverspilling Europarlement

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Geldverspilling Europarlement

Zojuist kreeg ik in m'n mailbox het onderstaande bericht:
Willen jullie ook een eind zien aan de dwaze en kostenverslindende verhuizingen van het Europarlement tussen Brussel en Straatsburg? Surf naar www.oneseat.eu en zet je handtekening!  

 

Zoals de meesten bekend bestaat binnen het Europees parlement een ingeburgerd gebruik als gevolg waarvan één maal per maand het volledige Europese parlement met alle medewerkers en een bijna complete kantoorinventaris voor enkele dagen verhuist van Brussel naar Straatsburg.

De enige reden hierachter is dat Frankrijk dit zo graag wil. En dus 99% van de rekening - op jaarbasis ongeveer 200 miljoen euro - wordt toch betaald door de andere aangesloten landen.

 

Thans hebben een aantal europarlementsleden van verschillende partijen en uit verschillende landen een actie op touw gezet om aan deze belachelijke geldverspilling een eind te maken. Zij hebben hiervoor één miljoen handtekeningen nodig zodat dit onderwerp op de agenda van de Europese commissie kan worden gezet. De teller staat nu op ruim 300.000, maar dit moeten er dus één miljoen worden.

 

Surf daarom naar:  www.oneseat.eu en zet je handtekening zodat we met zijn allen een eind maken aan deze waanzinnige geldverspilling!!

 

Zegt het voort!
Nu ben ik tamelijk allergisch voor het ongevraagd doormailen van berichten, maar hier op het forum vind ik het wel aardig om het in ieder geval te bespreken. Temeer omdat het wel eens gebeurt dat bij dergelijke acties sommige feiten wel eens verdraaid worden, en ik altijd benieuwd ben of (en zo ja in welke mate) dat is gebeurd.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 657

Re: Geldverspilling Europarlement

Tja.. beter laat dan nooit..

maar ik heb het zowieso niet zo op de gecentraliseerde EU.. te veel macht voor te veel wanpraktijken

Verder heb ik dit voorstel natuurlijk wel gewoon getekend, want die 200 miljoen pleuro's kunnen net de druppel op de juiste 'gloeiende plaat' zijn..

oh ennuh of dit verdraaide info is.. Loesewiesewiezewies staat er ook tussen, dus vraag het D66 even :roll:
Om de waarheid te vinden, ga je voor jezelf op zoek. Naar jezelf. In jezelf.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Geldverspilling Europarlement

Ik had 'em al getekend. Geen idee of die 200 miljoen enigszins realistisch is, en het zal ongetwijfeld nog maar een fractie zijn van wat er daar allemaal verspild wordt. Maar evengoed lijkt het me een goed idee om die voortdurende verhuizing van dat hele circus eens een halt toe te roepen. WAANZIN is het. Het ontgaat me ook volledig welke bureaucraat die constructie uberhaupt ooit heeft bedacht.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Berichten: 3

Re: Geldverspilling Europarlement

Het zal wel aan die Fransen liggen, die zijn enorm nationalistisch en denken dat ze heel wat voorstellen. :P

Dit kan daardoor dus nooit opgelost worden, want Frankrijk heeft een VETO-recht... :roll:

Berichten: 991

Re: Geldverspilling Europarlement

Dit kan daardoor dus nooit opgelost worden, want Frankrijk heeft een VETO-recht...   :roll:


tot op heden heeft elk land in de EU een vetorecht.

Reageer