blik

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 288

blik

waaruit bestaat een blikje van vb cola of ice-tea?

Volgens onze leraar is er een verschil tussen beide en hoe kan je dit verschil zien?

Volgens mij kan een blikje bestaan uit aluminium of wel gevalvaniseerd staal (staal bedekt met een laagje zink of nikkel)

Maar waaruit bestaat een colablik en waaruit een blik van ice tea en hoe kan je het verschil zien tussen beiden?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.364

Re: blik

Dit hoort thuis in Alledaagse wetenschap en overig technisch.
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: blik

http://public.srce.hr/ftbrfd/39-101.pdf
UDC 663.96 original scientific paper

ISSN 1330-9862

(FTB-1042)

Sensorial Properties of Ice Tea as Affected by Packaging
hier MOET iets nuttigs in staan. Ik heb geen tijd om het er uit te halen....
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 582

Re: blik

leen schreef:waaruit bestaat een blikje van vb cola of ice-tea?  

Volgens onze leraar is er een verschil tussen beide en hoe kan je dit verschil zien?

Volgens mij kan een blikje bestaan uit aluminium of wel gevalvaniseerd staal (staal bedekt met een laagje zink of nikkel)

Maar waaruit bestaat een colablik en waaruit een blik van ice tea en hoe kan je het verschil zien tussen beiden?


Blikjes worden gemaakt door een zogenaamd duntrekproces. Het lijkt op dieptrekken maar de wand wordt dan nog enkele malen door een matrijs geperst die het blik steeds dunner maakt.

In principe maakt het weinig uit , staal of aluminium.

De deksels moeten echter opengetrokken worden door een net niet doorgesneden rand. Dat gaat makkelijker met aluminium dan met staal, vandaar dat de deksels van aluminium zijn.

De binnenkant is besekt met een laagje Epoxy dacht ik, of er moet intussen weer iets nieuws bedacht zijn.
Het eerste wiel was echt niet rond

Reageer