stroef glas uit de vaatwasser

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 199

stroef glas uit de vaatwasser

Hej,

Ik ben er niet zeker van of dit in het goede topic staat (mods: feel free to move it), maar in elk geval kon ik er met de zoekmachine niks over vinden, dus:

Weet iemand waarom glazen die in de vaatwasser zijn geweest, vaak zo 'stroef' aanvoelen, terwijl glazen die je gewoon afwast dat niet hebben?

Ik dacht eerst dat het te maken had met het vaatwastablet tegenover het afwasmiddel, maar toen ik laatst vergeten was een tablet erin te doen voelden ze nog steeds stroef aan... :roll:

Iemand een idee?

Groetjes nienke

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: stroef glas uit de vaatwasser

Ik denk dat de oorzaak ligt in de manier van drogen. Als je afdroogt dan heb je dit niet, als je iets op laat drogen volgens mij wel. Verder weet ik het ook niet.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 31

Re: stroef glas uit de vaatwasser

Ja idd, doordat het glaswerk in een afwasmachine niet wordt afgedroogd maar geforceerd wordt gedroogd, blijven en mineralen op het glas achter(kalk) waardoor deze stroever en droger aanvoelen.

Gebruikersavatar
Berichten: 393

Re: stroef glas uit de vaatwasser

Je voelt het ook een heel klein beetje als je je glas gewoon afwast, maar dan in heet water, en je laat hem vervolgens opdrogen ipv afdrogen... Dus ik sluit mij aan bij het afdrogen.
Het is zwart met een witte dop en het lijnt je opstelling uit... Calibrero

Het is groen en het synchroniseert je signaal... Kermit de Trigger

Als je teveel energie hebt, kun je beter een andere baan zoeken.

Gebruikersavatar
Berichten: 334

Re: stroef glas uit de vaatwasser

door de commercie ook `glascorrosie` genoemd.

Wat eigelijk niet echt bestaat.

Berichten: 4.502

Re: stroef glas uit de vaatwasser

Ik vermoed dat bij een vaatwasser alle glaswerk te lang aan vocht met inhoud wordt blootgesteld en vervolgens een droging plaats vindt,waarbij materiaal van het wasproces/water achterblijft in droge vorm en invreet,afhankelijk van de kwaliteit van het glas en glasoppervlak (slijping).

Reageer