Springen naar inhoud

Oppervlakte 6- en 8-kant

• Log in om te kunnen reageren

sfire184

sfire184

• 0 - 25 berichten
  • 25 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 juni 2006 - 13:02

Hoi medeforumers,

Zojuist dacht ik op internet even een formule te vinden voor het berekenen van de oppervlakte van zes- en achtkanten.
En wat blijkt? Niets gevonden.

Mijn vraag dus:
Is er een (gemakkelijke)formule om de oppervlakte van zes- en achtkanten te berekenen?

Dank jullie wel!

Groetjes,
Stefan

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Rogier

Rogier

• >5k berichten
  • 5679 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 juni 2006 - 13:22

De oppervlakte van een regelmatige n-hoek met "straal" r (d.w.z. de afstand van het middelpunt tot de hoekpunten) is: LaTeX
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

evilbu

evilbu

• >250 berichten
  • 792 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 juni 2006 - 13:34

Hoi medeforumers,

Zojuist dacht ik op internet even een formule te vinden voor het berekenen van de oppervlakte van zes- en achtkanten.
En wat blijkt? Niets gevonden.

http://mathworld.wol...larPolygon.html[/url]
jij moet formule negen hebben neem ik aan

of wou je dat niet?je kan de oppervlakte uitdrukken in functie van de lengte van de zijden, de afstand middelpunt-hoekpunt, straal ingeschreven cirkel

wannes

wannes

• >250 berichten
  • 368 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 juni 2006 - 14:43

Mijn vraag dus:
Is er een (gemakkelijke)formule om de oppervlakte van zes- en achtkanten te berekenen?

bij niet regelmatige figuren: opdelen in kleinere veelhoeken waarvan je de opp wel kan berekenen(3 hoeken), die methode werkt natuurlijk ook bij regelmatige veelhoeken

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures