Springen naar inhoud

buiging bepalen van een staaf enkelzijdig ingeklemt

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

Helmut

Helmut

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 juni 2006 - 09:56

Wie kan mij helpen ik moet de belasting uit rekenen op een staaf wat enkelzijdig ingeklemt is. Op deze staaf staan twee krachten hoe pak ik dit aan. De belasting is een gelijk verdeelde belasting in twee richtingen. De staaf is 700 mm en enkelzijdig ingeklemt de belasting is 1000 en 300 N. Dwars op het materiaal dus.
Toegepast materiaal is 316L de trekspanning is 580 Mpa en elastisiteit modulus is 200 GPa. As diameter is 30 mm, zal deze buigen. Of hoe dik moet de as worden voor die 1 mm buigt

Geplaatste afbeelding

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

rodeo.be

rodeo.be

• >250 berichten
  • 647 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 juni 2006 - 10:55

Kan je je vraag eens herhalen, ik snap niet wat je bedoeld met "een gelijk verdeelde belasting in twee richtingen", "toegepast materiaal is 316L".

Uit het hoofd is de maximale doorbuiging van een uniform belaste balk (belasting p) gelijk aan LaTeX .

Je moet daarna nog controleren of de trekspanning nergens overschreden wordt (waarom wordt de trekspanning anders gegeven??), de trekspanning van de uiterste vezel is: LaTeX (M: maximaal moment in doorsnede, dus net aan inklemming; z maximale hoogte van vezel tov zwaartepunt)
???

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14506 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 03 juni 2006 - 17:19

Het op verschillende plaatsen neerzetten van eenzelfde post heet crossposting. Dat is heel erg onbeleefd en daarom niet toegestaan op dit forum.

De discussie kan in deze topic worden voorgezet: http://www.wetenscha...d=184898#184898

-slotje-

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures