Verschillende soorten Spaans

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Verschillende soorten Spaans

Ik kan zelf vloeiend spaans , naja spaans.... :P ... Ik heb 6 jaar in costa rica gewoond en praat dus spaans zoals ze het daar praten... en dan ook nog s uit het noordelijke gedeelte van het land dus lekker plat! :P nou vraag ik mezelf wel eens af :roll: WAAR KOMEN DIE VERSCHILLENDE DIALECTEN NOU VANDAAN?

ik denk dat het komt omdat Cristobal Colón (jah ... we gaan de geschiedenis in!) slaven uit verschillende werelddelen meenam als bemanning, en daarna steeds meer mensen naar "DE NIEUWE WERELD" zijn gegaan en zij anders spaans praten dan de echte spanjaarden ( gessslisssss) ik denk dat net als tegenwoordig de mensen die uit hetzelfde land/werelddeel naar elkaar toe trokken en verschillende colonies vormden, en zo per land/regio de taal is gaan veranderen en woorden een nieuwe betekenis kregen, ook heeft het spaans in veel landen zich vermengd met het indiaans, wat ook weer heel anders klinkt! :P :P ik hoop op een paar reacties met misschien andere ideeen over het ontstaan van dialecten... Groetjes Kristel :P

Berichten: 402

Re: Verschillende soorten Spaans

Misschien komt jouw vraag neer op de vraag op het volgende topic:

http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...showtopic=30782

Daar zijn al meer reacties, dus misschien heb je er wat aan.
Destiny is but a word created by man to accept reality

Reageer