arbeidswetgeving/reglementering

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 588

arbeidswetgeving/reglementering

hallo iedereen,

ik ben op zoek naar een goei site over arbeidswetgeving, voor mij Belgische

mag ook Nederland zijn hoor, kwestie van vgl :wink:

speciefiek zoek ik een wetgeving over lasten verplaatsen; optillen; enz.

ik geef een gelijkaardig vb: een bouwvakker mag een zak cement optillen van max. 50kg. er boven -bv60kg- zou dan verboden zijn.

begrijp iedereen wat ik bedoel?

uiteraard is alles op deze topic welkom, gezien dat de meesten hier 'nog' studenten zijn, denk ik dat het belangrijk is dat je later weet wat mag én niet mag, tijdens je loopbaan.

ik hoop dat er iemand hier mij de weg kan wijzen, alvast thx Phillip
Wie zoekt, die vindt... waar een wil is, is een weg en op een dag.... we find the final frontier!

Berichten: 991

Re: arbeidswetgeving/reglementering

http://user.online.be/fschram/welcome_a.htm

en anders spring je best eens binnen bij bvb de vakbond

Gebruikersavatar
Berichten: 588

Re: arbeidswetgeving/reglementering

1207 schreef:http://user.online.be/fschram/welcome_a.htm

en anders spring je best eens binnen bij bvb de vakbond
ik heb uw link bekeken en met respect, ik vind mijn antwoord niet :P

ten andere vakbonden :P

:P :P da's mijn antwoord !

euh... ieder arbeider heeft recht op informatie!

als ik geen link vind op het net, waar zouden zij -de vakbonden- dan het vandaan halen :roll:

er moet ergens een link zijn waar een lijst is omtrendt lasten optillen; manueel verplaatsen enz.

...

concreet: ik moet dagelijks een pallet van 525kg verplaatsen met een transpallet -zie foto- en dit zo'n 25 keren per dag!

aangezien ik geen brevet heb, mag ik deze elektrische transpallet -zie foto- of heftruck -zie foto- niet gebruiken.

aangezien het bedrijf vandaag op morgen, o.a. ik alsook anderen arbeiders, niet kan starten met een opleiding, wordt ik ergens "moreel" verplicht om deze lasten te vertreken (sleuren!).

ik hoop dat er hier iemand is dat mij kan helpen. want zomaar bellen naar de arbeidsinpectie euh... eerst praten of anders gezegd:eerst onderhandelen, daarna handelen

---

u ziet beste forummers/modurators dat er weinig mensen zijn die hun rechten & plichten kennen, omtrendt arbeid en op school helaas wordt daar weinig over vertelt :)

...

ps: andere omstandigheden betreft arbeidswetgevingen zijn hier welkom, ook vragen omtrend contracten enz. ... wel, daarvoor diend deze forum :wink: 8)
Wie zoekt, die vindt... waar een wil is, is een weg en op een dag.... we find the final frontier!

Berichten: 991

Re: arbeidswetgeving/reglementering

phillip

er bestaat een arbeidsrechtbank. stuur hen een mailtje met je vraag.

Reageer