Excuses voor de uitval

Moderator: Miels

Reageer
Berichten: 206

Excuses voor de uitval

Geacht Beheer,


Bij deze biedt ik mijn excuses aan voor de persoonlijke aanvallen/terechtwijzingen tegen forumlid 1207.


Deze persoon werkt me simpelweg op de zenuwen, met de antwoorden die ik ontvang van hem. Ik realiseer me nu dat dit hetgene had moeten zijn wat ik tegen 1207 had moeten zeggen, en daarna stoppen met de discussie.


Is niet gebeurd, ik bezit kennelijk een onderhuidse drang om mensen op een bepaalde manier bewust te maken of te overtuigen van zaken die in mijn eigen ogen "zeer waarschijnlijk" zijn. Nogmaals excuses daarvoor.

Op de 1 of andere manier lucht 't voor mij ook op, even te keer gaan tegen iemand, zonder ècht grof of banaal te worden.

Ik voer(de) deze discussie om meer te weten te komen dan wat ik nu al weet, door interactie met andere mensen, die ook twijfelen, maar het nog niet zo zeker weten als ik (dat voel). Tevens met mensen, die ernstig twijfelen, zoals mezelf. En ook met mensen die vrijwel niet twijfelen aan de juistheid van het officiële verhaal.

Het is mijn ervaring, en ik denk ook die van vele anderen, dat in gesprek gaan met deze laatste categorie mensen, veelal (snel) tot verbazing en ontzetting leidt, maar ook tot boosheid en machteloosheid, oftewel frustratie, uit welk vaak niet de netste taal wordt gebezigd. Sommige mensen (mensen zoals mezelf) zijn slechter in het beheersen van deze laatste twee genoemde gevoelens dan anderen. :roll:


Oke, veel succes verder met het beheren van dit evengoed prima forum, prettige dag! :P


Sandeman aka Sander
"Optimism is our moral duty"

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Excuses voor de uitval

De problemen die jij aanhaalt met betrekking tot frustraties e.d. zijn precies de redenen waarom ik me al heel lang niet meer met dat 9-11 topic bemoei.... :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Excuses voor de uitval

Zoals Jan ook al zegt: op een gegeven moment kan je je beter uit een discussie terugtrekken wanneer je het gevoel hebt dat je niet verder komt. Op dat moment zijn de echte argumenten meestal al de revue gepasseerd, en blijft het simpelweg een meningsverschil. Je kan dan proberen harder te roepen dan de ander, maar een toegevoegde waarde is het dan niet meer. Soms is het beter je terug te trekken dan door te bijten.


In ieder geval wel sympathiek dat je het hier even laat weten. Hopelijk kan je ook in de toekomst je aan je eigen voornemens houden. Iets opschrijven is vaak ook een goede manier om iets beter in het geheugen te griffen, hopelijk werkt het! :roll:
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 206

Re: Excuses voor de uitval

Zoals Jan ook al zegt: op een gegeven moment kan je je beter uit een discussie terugtrekken wanneer je het gevoel hebt dat je niet verder komt. Op dat moment zijn de echte argumenten meestal al de revue gepasseerd, en blijft het simpelweg een meningsverschil. Je kan dan proberen harder te roepen dan de ander, maar een toegevoegde waarde is het dan niet meer. Soms is het beter je terug te trekken dan door te bijten.

Dat klopt helemaal.


Ik las gisteren nog even dat andere topic door, toen 't de vorige keer uit de hand liep, en daarin stond eigenlijk al precies wat ik zou moeten doen, beleefd blijven en stoppen.

In ieder geval wel sympathiek dat je het hier even laat weten. Hopelijk kan je ook in de toekomst je aan je eigen voornemens houden. Iets opschrijven is vaak ook een goede manier om iets beter in het geheugen te griffen, hopelijk werkt het! :P

:roll: , hopelijk wel ja, ik doe m'n best.


Maar ik schijn toch een soort van priesters toontje te bezitten, heb hier al langer last van. Maar het is nooit te laat om ergens aan te werken, right? :P
"Optimism is our moral duty"

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Excuses voor de uitval

Prachtige houding. Ik kan het niet meer met je eens zijn. Er zijn ook best wat topics waar ik gewoon op een gegeven moment maar gestopt ben, omdat ik dacht: 'als ik nu door ga wordt ik onvriendelijk'. Maar ja als Mod, kan dat natuurlijk niet. :roll:
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Reageer