Springen naar inhoud

Communicatie problemen

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

Milkman

Milkman

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 juni 2006 - 21:04

Als dit niet het juiste forum is voor dit soort persoonlijke vragen; verwijder dit maar.

edit:
ik las over die sticky heen, ik zie nu dat dit hier niet gepast is. exuses..

...

Ik heb een stukje verhaal wat ik gewoon even kwijt wil.
Ik heb vaak het gevoel dat ik anders ben/denk dan de meeste mensen.
Er zijn genoeg mensen waar ik goed mee op kan schieten, in dit geval zijn dit klasgenoten (zit op een kunstzinnige / grafische opleiding).

Maar er zijn ook een behoorlijk aantal mensen / grootste gedeelte waar ik erg slecht mee kan communiceren, vaak helemaal niet. Op ťťn of andere manier heb ik in gesprekken met deze mensen niets in te brengen (terwijl ik opzich geen gesloten persoon ben). Vaak is dit in een groepjes mensen, bijvoorbeeld als we aan het trainen zijn. Dit werkt echt ONTZETTEND! frustrerend. En je word vaak aangekeken als stil of dom persoon.

Ik vraag me gewoon waar hem dit in kan zitten, ligt dit aan de manier van denken? Hoogswaarschijnlijk zijn de meeste lui op mijn opleiding beelddenkers (die zijn immers beter op dit vakgebied). Of is dit soms een niveau verschil? Ik kan bijvoorbeeld heel erg slecht tegen inhoudloze gesprekken die nergens op uit draaien, ik heb liever een boeiend serieus gesprek.

Ik hoop dat er mensen zijn die soortegelijke situaties herkennen, graag zou ik dan ook van jullie weten hoe jullie hiermee omgaan en / of een verklaring hiervoor hebben. Zover het weet ben ik niet autistisch ofzo maar mischien dat dit soort gedrag ergens in thuis kunnen plaatsen.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Karamelk

Karamelk

• >250 berichten
  • 252 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 juni 2006 - 00:48

iedereen is anders, wees blij met wie je bent en maak je niet druk. beetje kort door de bocht misschien, maar goed..

Windsurfer

Windsurfer

• >1k berichten
  • 1293 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 juni 2006 - 12:15

Aangezien de topicstarter zelf reeds aangaf dat het een persoonlijke kwestie betrof en daarmee in strijd met de huisregels kwam, sluit ik dit topic.
keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures