Springen naar inhoud

Google Spreadsheet

• Log in om te kunnen reageren

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14507 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 07 juni 2006 - 23:17

Veel wetenschappers rekenen graag (ik wel in ieder geval). Spreadsheets zullen voor velen dan ook bekende kost zijn. Misschien dat jullie het volgende daarom ook wel leuk/interessant vinden...

Ik las hier op Sci-tech-today dat Google verder terrein van Microsoft probeert te winnen door nu ook een spreadsheetprogramma uit te brengen. Het is minder uitgebreid dan Excel, maar... het is wel online, zodat je je spreadsheets vanaf overal kan raadplegen en, nog mooier, je ook bepaalde mensen rechten kunt geven om er ook aan te werken. Je kan dan dus altijd met een groep bij het bestand, zonder het steeds heen en weer te hoeven mailen of wat dan ook (best handig voor projectwerk op binnen je opleiding).

Op de pagina Google Spreadsheets kan je er meer over lezen. Het is (nog) wel een "limited test": je moet jezelf inschrijven, en alleen de 1e x inschrijvingen mogen er gebruik van gaan maken (ze willen niet zeggen hoe groot 'x' is). Ik had me vanmiddag ingeschreven, en kreeg vanavond al een mailtje dat ik me aan mocht gaan melden. Kennelijk zijn er dus nog plaatsen...

Op Google Labs kan je trouwens nog meer leuke Google initiatieven vinden.

[edit]Ik zag net dat er vanavond via RSS van de Volkskrant ook een bericht over is verschenen: http://www.volkskran...soft?source=rss

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8252 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 juni 2006 - 23:30

Zijn deze spreadsheets compattible met microsoft excel?
"Meep meep meep." Beaker

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14507 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 07 juni 2006 - 23:33

Zijn deze spreadsheets compattible met microsoft excel?

*kuch*

Het is minder uitgebreid dan Excel

In ieder geval niet helemaal dus: bepaalde functionaliteit mist sowieso. Ik heb het nu niet echt nodig, maar als ik er wat mee gestoeid heb (of iemand anders?) zal ik het laten weten.

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures