Springen naar inhoud

Biodiversiteit

• Log in om te kunnen reageren

DionPenterman

DionPenterman

• 0 - 25 berichten
  • 21 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 juni 2006 - 09:32

Hallo,

ik moet voor een PO van ANW een "Biodiversiteit Actie Plan" gaan bedenken,
dus met andere woorden; wat kan de mens op allerlei verschillende levels (wijzelf/gemeente/overheid/wereld) doen om de biodiversiteit te behouden ?

mijn vraag aan jullie: weten jullie misschien enkele voorbeelden te noemen van wat wij,gemeente enz. kunnen doen om de biodiversiteit te behouden?

mvg,

Dion Penterman

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8252 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 juni 2006 - 09:35

De mens uit laten sterven zou een goede oplossing zijn. Hiermee wordt de invloed van de mens tot een minimum terug gebracht. Dit is echter voor de meeste personen niet wenselijk.

Ik kan me voorstellen dat het in de toekomst mogelijk wordt om een geheel organisme te 'maken', zelfs wanneer men de beschikking heeft over alleen een aantal stamcellen of alleen het DNA. Zo is een diersoort te behoeden voor 'uitsterven'.
"Meep meep meep." Beaker

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 juni 2006 - 09:49

Regeltjes: bouwplannen opschorten als er korenwolven op de site blijken te leven bijvoorbeeld.
Steden 'groen' houden, wildviaducten..
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

DionPenterman

DionPenterman

• 0 - 25 berichten
  • 21 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 juni 2006 - 10:26

De mens uit laten sterven zou een goede oplossing zijn. Hiermee wordt de invloed van de mens tot een minimum terug gebracht. Dit is echter voor de meeste personen niet wenselijk.

Ik kan me voorstellen dat het in de toekomst mogelijk wordt om een geheel organisme te 'maken', zelfs wanneer men de beschikking heeft over alleen een aantal stamcellen of alleen het DNA. Zo is een diersoort te behoeden voor 'uitsterven'.

Regeltjes: bouwplannen opschorten als er korenwolven op de site blijken te leven bijvoorbeeld.
Steden 'groen' houden, wildviaducten..

en voor welke groepen zijn die ideeen?

ik ben nu hoofdzakelijk op zoek naar ideeen voor onszelf, wat wij (op kleine schaal) er aan kunnen doen.

dank,

Dion P

skywatcher

skywatcher

• >1k berichten
  • 1010 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 juni 2006 - 16:32

Schadelijke uitheemse gewassen zoals japanse duizendknoop en amerikaans vogelkers verwijderen of inperken zou al een goed begin zijn.

Cassanne

Cassanne

• >1k berichten
  • 1349 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 juni 2006 - 15:16

Zorgen dat er verschillende microklimaten blijven bestaan, dus niet overal het grondwater wegpompen en niet alle sloten rechttrekken en niet alle bermen maaien.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

roeb

roeb

• 0 - 25 berichten
  • 23 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 juni 2006 - 21:24

Habitat fragmentatie tegengaan, trachten waterplanten te introduceren in ge-eutrofiŽerde meren (en als er bijvoorbeeld een riool in uitmondt, kan men ook bepaalde aanplantingen doen en zuiveringsinstalaties aanleggen in de waterloop naar het meer toe), gemotoriseerde voertuigen verbieden op boswegjes,,....
het claimen van wetenschappelijkheid is altijd "the tricky part"

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44893 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 10 juni 2006 - 23:54

ophouden met schoffelen en harken, in de breedste zin van die twee woorden (zoals in de zin van " Nederland is netjes aangeharkt").
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures