Zarqawi :hoeveel is waar, banden met Saddam?

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Berichten: 792

Zarqawi :hoeveel is waar, banden met Saddam?

Gisteren geraakte het nieuws bekend dat Abu Musab Al Zarqawi is omgekomen bij een bombardement in Irak.

Hij was een Jordanier, die als de tweede man van Al Qaeda in Irak mocht beschouwd worden.

Hij zou tegen de russen hebben gevochten in Afghanistan, nadien werd ie opgesloten in Jordanië. In 2001 zou ie gereisd zijn na de aanslagen naar Afghanistan.

Hij zou gewond geraakt zijn en zou verzorging gekregen hebben in een hospitaal in Bagdad, dat gerund werd door een van de zonen van Saddam Hussein zelf.

De Amerikaanse president Bush heeft dit als het ultieme argument beschouwd in de aanloop naar de oorlog in Irak ,...maar nadien werd het afgezwakt tot "aanwezigheid in Bagdad". Rumsfeld heeft zelfs al gezegd nadien dat er misschien geen enkele link bestond.

Hoeveel is waar? Wat moeten we nog geloven? Is hij het bewijs van een link tussen Saddam en de aanslagen van elf september?

En nog een kleine vraag : bij het bombardement zijn een kind en een vrouw omgekomen. Is er niemand die hier vragen bij stelt?

Berichten: 4.546

Re: Zarqawi :hoeveel is waar, banden met Saddam?

er zijn nooit banden aangetoont tussen Al Quada en Hussein, volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) noemde Al Quada Irak zelfs een vijand (niet moslim genoeg ofzo, of was het andersom, dat Irak Al Quada een vijand noemde?)

en van die vrouw en een kind, het klinkt wat hard misschien, maar sh!t happens. en in vergelijking met de collateral damage in de 2e wereldoorlog en de vietnamoorlog valt 1 kind en een vrouwe reuze mee (tuurlijk, 2 levens teveel, maar het is erg moeilijk om het te voorkomen)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 127

Re: Zarqawi :hoeveel is waar, banden met Saddam?

Irak en moslimextremisme boterde niet onder het bewind van sadam. Om het een beetje cru te zeggen: Amerika heeft gezorgd voor moslimextremisme in wat nu Irak is. Sadam onderdrukte elke vorm van extremisme, al was hij zelf wel een moslim, om zijn eigen macht niet te verliezen. Sadam was een geen extreme moslim, geen aanhanger van de sharia net zoals de meeste Irakezen.

De iraakse moslimstrijders waren het ook niet erg eens met het brute optreden van Abu Musab Al Zarqawi. Kijk maar naar het begin van de Islamitische opstand, Abu Musab Al Zarqawi kreeg de vrije hand en onthoofdingen en brute verminkingen waren dagelijkse kost. Toen de iraakse moslims zich tegen Al Zarqawi keerden stopten de onthoofdingen ook...

En nu is Al Zarqawi dood...waarschijnlijk door 'verraad' door Iraakse moslims
Lawamena hitihala lawamena haulala

Gebruikersavatar
Berichten: 792

Re: Zarqawi :hoeveel is waar, banden met Saddam?

Een ding begrijp ik niet : naast geruchten van Zarqawi's opname in een ziekenhuis na elf september in Bagdad, zou hij ook in het noorden van Irak een miltie TEGEN Koerden geleid hebben. Waarom zou ie in Irak, een land dat op dat moment niet zo goed overeenkwam met Al Qaeda, dat doen?

Berichten: 127

Re: Zarqawi :hoeveel is waar, banden met Saddam?

Misschien *correct if I am wrong*

Dat Al Zarqawi een soeniet was en (daarom) tegen het koerdische streven voor een onafhankelijke koerdische staat in het noorden van irak was?
Lawamena hitihala lawamena haulala

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Zarqawi :hoeveel is waar, banden met Saddam?

en toch naar politicologie....
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 792

Re: Zarqawi :hoeveel is waar, banden met Saddam?

Eric Tutu schreef:Misschien *correct if I am wrong*

Dat Al Zarqawi een soeniet was en (daarom) tegen het koerdische streven voor een onafhankelijke koerdische staat in het noorden van irak was?
Maybe maar toch vreemd, de meeste Koerden zijn bij mijn weten eveneens soennieten.

Berichten: 150

Re: Zarqawi :hoeveel is waar, banden met Saddam?

Er is helemaal geen band tussen Al Quida en Afganistan.

Deze band (die er nooit was) werd als excuus gezien om opeens Irak binnen te vallen.

Ik heb daar een heel lange documentaire over gezien, op ned3. Het kwam er op neer, dat het heel duidelijk is dat er helemaal geen link tussen de twee is.

Ze hebben allebei heel andere denkbeelden en strevens.

Al quida wil m8 hebben van heel de wereld, en wil dat het 1 staat, word gecontroleerd door hen. etc etc.

kheb geen tijd meer kga slapen.
Het is kiezen en delen,

maar toch kiezen er velen

Die kiezen kiezen boven delen vandaar dat er velen verliezen!

Berichten: 129

Re: Zarqawi :hoeveel is waar, banden met Saddam?

Dat Al Zarqawi een soeniet was en (daarom) tegen het koerdische streven voor een onafhankelijke koerdische staat in het noorden van irak was?


Nope, Koerden staan bekend dat zij veel werken met Israeliers en de Isrealische Mossad. Er zijn nu ook aanwijzingen dat Israel verschillende installaties hebben geinstalleerd in ''Koerdistan'' om Irans Radars te localiseren voor een mogelijke aanval. Ook zijn is vanuit ''Koerdistan'' de tayrat (israelische Special Forces) meerdere malen Iran binnen gegaan voor intel.

Ook word er veel drugs gekweekts in ''Koerdistan'' en zijn ze zeer seculuier en pro-westers.

Al met al hebben ze dus een perfecte combinatie gevormd om gehaat te worden door extremisten. Vooral dat ze nauwe banden hebben met Israel was zeer bepalend.
Nil desperandum Deo duce- Wanhoopt niet want God leidt

Berichten: 127

Re: Zarqawi :hoeveel is waar, banden met Saddam?

lijkt mij een goede onderbouwing. Ik had eerder gezocht in geloofstwisten maar dit lijkt mij zeer aannemelijk :wink:
Lawamena hitihala lawamena haulala

Gebruikersavatar
Berichten: 657

Re: Zarqawi :hoeveel is waar, banden met Saddam?

Al Qaida bestaat niet in mijn ogen en die Zarqawi.. haha precies het goede moment hoor... onschuldige burgers gedood door het Amerikaanse leger, een aantal schandalen

en het Amerikaanse tovert een wel heel bijzonder konijn uit de hoge hoed: een dode Zarqawi..

Ik denk dat Zarqawi net als Bin Laden een CIA-projectje is. De afleiding.

En de link tussen Saddam en Zarqawi is dat hun rol is uitgespeeld. Of Zarqawi komt op wonderbaarlijke manier weer tto leven :roll:
Om de waarheid te vinden, ga je voor jezelf op zoek. Naar jezelf. In jezelf.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Zarqawi :hoeveel is waar, banden met Saddam?

PNCO schreef:Al Qaida bestaat niet in mijn ogen en die Zarqawi.. haha precies het goede moment hoor... onschuldige burgers gedood door het Amerikaanse leger, een aantal schandalen

en het Amerikaanse tovert een wel heel bijzonder konijn uit de hoge hoed: een dode Zarqawi..

Ik denk dat Zarqawi net als Bin Laden een CIA-projectje is. De afleiding.
Vat dit niet verkeerd op hoor, maar in welke grot heb jij de afgelopen 5 jaar gezeten? Al Quaida die niet bestaat? Bin Laden die niet bestaat? Zarqawi die niet bestaat? Ben je nog wel overtuigd dat Bush bestaat, of is hij ook maar een collectieve hersenschim?

Ok, dat je niet gelooft dat het allemaal is zoals de media het schetst dat kan ik nog begrijpen, maar ik denk dat je nu wel even enorm doordraaft in die gedachte.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 792

Re: Zarqawi :hoeveel is waar, banden met Saddam?

Ik denk wel dat ie dat bedoelt :wink: hoor.

Ik neem aan dat ie bedoelt bijvoorbeeld dat Al Qaeda meer een beweging, een gedachte, dan een goed georganiseerde terroristengroep over de hele wereld is.

Concreet : bin Laden wist niets van de aanslagen in Londen, en de daders hebben zelf geen contact met hem moeten opnemen om dat te doen.

In elk geval hangt professor Rik Coolsaet die stelling ook aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 657

Re: Zarqawi :hoeveel is waar, banden met Saddam?

Ger schreef:Vat dit niet verkeerd op hoor, maar in welke grot heb jij de afgelopen 5 jaar gezeten? Al Quaida die niet bestaat? Bin Laden die niet bestaat? Zarqawi die niet bestaat? Ben je nog wel overtuigd dat Bush bestaat, of is hij ook maar een collectieve hersenschim?

Ok, dat je niet gelooft dat het allemaal is zoals de media het schetst dat kan ik nog begrijpen, maar ik denk dat je nu wel even enorm doordraaft in die gedachte.
Ik vat niets verkeerd op Ger.. Ik ben juist uit de grot gekomen, de afgelopen paar jaar. Ik ben de werkelijkheid (voor mij dan) gaan inzien. Al Qaida bestaat niet nee. Daar ben ik van overtuigd. Niet zoals het wordt voorgesteld. Niet als wereldwijd terreurnetwerk met alle resources en stuff. Daarvoor zijn onze intelligentiediensten te goed. Die weten echt wel van het al dan niet bestaan van terreurgroepen in bv Nederland

*moet nog steeds lachen om de gevaarlijke terroristen van de Hofstadgroep

Bush is geen hersenschim, de War on Terror is dat wel. Er is geen terror behalve dan datgene wat Bush, Blair, Berend Botje etc ons aanpraten. Zie je dit dan niet in? Natuurlijk zie je dit in, jij ziet het alleen anders dan ik. En daarom dit 'misverstand'.

Ik ben er mee opgehouden, de waarheid te zoeken in het nieuws, de media of wat dan ook. Bush is net zo goed of fout als een Bin Laden. Maar waarom is de connectie Bin Laden -- CIA zo vaak gelegd? Waarom?

Dat Bin Laden bestaat, ach.. is niet eens noodzakelijk. Maar dat er contact is tussen de Bush-family en de Bin Laden-family, staat voor mij ook vast. Waarom hoor ik daarover niets in de media? Oh wacht.. tuurlijk. Dit kan allemaal niet, wij zijn slechts simpele burgers die dienen te gehoorzamen..

Ik vind discussiëren met jou zeer leuk Ger, dus neem aub even van mij aan dat dit niet tegen jou is gericht. Dit is mede mijn manier om mijn frustatie tav het voetbal van net te uiten. Maar tegelijkertijd geloof/weet ik wel wat ik zeg in dit verhaal. Ik weet voor mijzelf dat dit de waarheid is. Al Qaida kan niet bestaan, zoals verteld wordt in de media.

Ik bedoel; bijna elk bericht over wat voor aanslag dan ook, bevat standaard de woorden "terroristen/terrorisme en/of Al Qaida". Dat noem ik toch echt stellingmakerij. De media is noch goed, noch fout, maar objectief is het laatste wat de media is. Wie de media ook bestuurt, maakt voor mij niet uit.

Het gaat mij er om, dat de mythe rondom Al Qaida voorgoed uit de wereld moet verdwijnen, omdat het een simpel beeld is wat weggewerkt dient te worden. Te veel waarheid wordt zo op een eenvoudige manier de normale burger onthouden.

Daarom voor eenieder:

The Al Qaida Myth

het geeft niet dat je me niet geloven kan/wil, maar besef je wel dat dit is waar ik in geloof. Neem dit dus mee, voordat je hier over gaat oordelen/er op gaat reageren.

Op naar de vernieuwing van onze wereld, die hard nodig is!
Om de waarheid te vinden, ga je voor jezelf op zoek. Naar jezelf. In jezelf.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.364

Re: Zarqawi :hoeveel is waar, banden met Saddam?

De connectie Bin Laden - CIA wordt vaak gelegd omdat die er echt is geweest. Bin Laden werd namelijk gesteund met wapens in de Eerste Golfoorlog.

Verder denk ik dat de Al Quida ooit heeft bestaan, maar nu niet meer echt, omdat zo veel van hun leden, juist diegene met connecties, al lang dood zijn. Dat veel van de aanslagen meteen aan Al Quida toegeschreven worden, vind ik daarom erg voorbarig. Iedereen kan zich voor Al Quida uitgeven. En juist op die manier, door het laten lijken dat alles georganiseerd is vanuit een centraal punt, jaag je de mensen angst aan, en dat is precies wat terroristen willen. Mij lijkt het idee van kleine groepjes veel waarschijnlijker.
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde

Reageer