Springen naar inhoud

Determinatietopic

• Log in om te kunnen reageren

Bograb

Bograb

• >25 berichten
  • 80 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 juni 2006 - 14:28

Volgens mij behoort het determineren van verschillende diersoorten ook tot de wetenschap, en aangezien dit een wetenschapsforum is, zou het misschien geen slecht idee zijn om een topic in te richten waarin gebruikers foto's of beschrijvingen van dieren, planten,... kwijtkunnen, die hen onbekend zijn. Dezen zouden dan door de andere gebruikers gedetermineerd kunnen worden.
Desalniettemin sommeerde de accountant-administratieconsulant het achenebbisje jongetje te zandzeepsodemineraalwatersteenstralen.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Windsurfer

Windsurfer

• >1k berichten
  • 1293 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 juni 2006 - 14:37

Ga je gang!
keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out.

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 juni 2006 - 14:37

Ja, waarom start je er gewoon niet een?

skywatcher

skywatcher

• >1k berichten
  • 1010 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 juni 2006 - 18:49

Als je dergelijke vragen hebt , met beeldmateriaal of een goede beschrijving , kunnen ze uiteraard gesteld worden .

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 augustus 2007 - 13:18

Is het niet handig om van determinatie een subforum te maken? De onderwerpen in deze topic gaan wel erg door elkaar lopen.

Bovenstaande quote is afkomstig uit de deteminatietopic. Ik - redelijk actief in de betreffende topic - merkte eerder ook al op dat de determinatietopic inderdaad een rommeltje is geworden. Vragen en antwoorden lopen volledig door elkaar. Daarom vraag ik hier, in naam van ajw en mezelf, of determinatie een subforum kan worden binnen biologie (uiteraard alleen als een technicus/moderator animo heeft om een dergelijk subforum te maken en de huidige vragen uit de determinatietopic op te splitsen in aparte topics). Ajw en ik hopen van harte dat dit mogelijk is.

PS: Het lijkt me beter om deze topic te verhuizen naar 'Site- en softwaregerelateerd'.

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14507 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 20 augustus 2007 - 13:46

Als ik het goed begrijp is er nu 1 topic waarin determinaties van verschillende dingen worden besproken, waardoor deze onderwerpen door elkaar heen gaan lopen.

Als dat klopt lijkt mij een eerste begin om (voortaan) per zaak een nieuw onderwerp te starten. Als daarna het aantal topics over determinatie een te groot aandeel gaat vormen in het biologieforum kan alsnog een subforum in het leven worden geroepen.

Overigens heb ik een grotere voorkeur voor het logisch categoriseren van biologie, waardoor dergelijke topics -samen met andere gerelateerde onderwerpen, niet noodzakelijk determinatie- bij elkaar komen te staan.

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 augustus 2007 - 14:54

Als ik het goed begrijp is er nu 1 topic waarin determinaties van verschillende dingen worden besproken, waardoor deze onderwerpen door elkaar heen gaan lopen.

Inderdaad.

Als dat klopt lijkt mij een eerste begin om (voortaan) per zaak een nieuw onderwerp te starten. Als daarna het aantal topics over determinatie een te groot aandeel gaat vormen in het biologieforum kan alsnog een subforum in het leven worden geroepen.

Wat is 'een te groot aandeel'? In de determinatietopic staan momenteel 19 determinatievragen, waarvan het overgrote deel al beantwoord is. Verder heb ik de eerste 5 pagina's van het biologieforum doorlopen en daarbij nog 7 andere determinatiekwesties gevonden. Dat brengt het totaal op 26 vragen (en het is waarschijnlijk dat er nog meer zijn). De subfora 'Biochemie' en 'Elektrochemie' tellen respectievelijk 14 en 13 topics, het toekomstige subforum 'Determinatie' zou er dus dubbel zoveel hebben.

Overigens heb ik een grotere voorkeur voor het logisch categoriseren van biologie, waardoor dergelijke topics -samen met andere gerelateerde onderwerpen, niet noodzakelijk determinatie- bij elkaar komen te staan.

Ik kan je hierin deels volgen. Zo zou ik binnen 'Biologie' de subfora 'Determinatie' en 'Genetica' handig vinden (vooral dat laatste). 'Determinatie' (alternatieve naam eventueel 'Taxonomie') is echter wel een apart gebied dat niet vergelijkbaar is met andere biologiekwesties.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

stoker

stoker

• >1k berichten
  • 2746 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 augustus 2007 - 16:20

Inderdaad.
Wat is 'een te groot aandeel'? In de determinatietopic staan momenteel 19 determinatievragen, waarvan het overgrote deel al beantwoord is. Verder heb ik de eerste 5 pagina's van het biologieforum doorlopen en daarbij nog 7 andere determinatiekwesties gevonden. Dat brengt het totaal op 26 vragen (en het is waarschijnlijk dat er nog meer zijn). De subfora 'Biochemie' en 'Elektrochemie' tellen respectievelijk 14 en 13 topics, het toekomstige subforum 'Determinatie' zou er dus dubbel zoveel hebben.

jij hebt toch iets met research, archeologie en achtergrondinfo he :D

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 augustus 2007 - 19:13

Research en achtergrondinfo: jazeker.
Archeologie: niet echt, behalve als het forumarcheologie (als ik me niet vergis een term van Lala) is.

ajw

ajw

• >250 berichten
  • 379 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 augustus 2007 - 22:59

Het probleem is dat het huidige Determinatie topic sticky is, waardoor je geneigd bent deze voor al je determinatie vragen te gebruiken.

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 augustus 2007 - 13:56

Dat kan je hen echter niet kwalijk nemen. Ikzelf verwees tot voor kort ook altijd naar de determinatietopic wanneer ik losse determinatievragen tegenkwam, met de vraag aan een moderator om ze samen te voegen. Ik vind dat de determinatievragen gegroepeerd moeten worden. Alleen denk ik (net als jij) dat een subforum overzichtelijker en handiger is dan een topic.
Ik kan echter best begrijpen dat dit wel wat werk betekend. Als er daarom groen licht gegeven wordt voor een determinatiesubforum wil ik met alle plezier het hele biologieforum doorspitten om alle determinatievragen boven water te krijgen, opdat een technicus/moderator dit niet hoeft te doen.

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14507 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 23 augustus 2007 - 14:32

We zullen gaan kijken naar mogelijkheden om dit te ondervangen. We werken echter liever niet met oplossingen die even goed werken, maar na verloop van tijd weer bijgesteld moeten worden. Vandaar dat we de tijd nemen om wat opties door te nemen om te zien wat het beste aansluit bij het huidige biologieforum en de te verwachten ontwikkeling daarvan.

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures