Leverancier methanol gezocht

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 86

Leverancier methanol gezocht

Ik ben op zoek waar ik zuivere methanol kan verkrijgen aan een redelijke prijs?

Ben van plan redelijke hoeveelheden per maand (25 liter) te gaan gebruiken, dus liefst in grote verpakkingen.

Gebruikersavatar
Berichten: 808

Re: Leverancier methanol gezocht

Voor jezelf of voor een bedrijf?

Gebruikersavatar
Berichten: 86

Re: Leverancier methanol gezocht

Voor mezelf 8)

Gebruikersavatar
Berichten: 808

Re: Leverancier methanol gezocht

In dat geval zou ik het echt niet weten.

(Bijna) alle leveranciers van chemicalien leveren niet aan particulieren.

Wat ben je eigenlijk van plan met zoveel methanol?

Gebruikersavatar
Berichten: 86

Re: Leverancier methanol gezocht

Dalton schreef:In dat geval zou ik het echt niet weten.

(Bijna) alle leveranciers van chemicalien leveren niet aan particulieren.

Wat ben je eigenlijk van plan met zoveel methanol?
Biodiesel maken. Bij de apotheek kom je duur uit vrees ik?

Berichten: 2.746

Re: Leverancier methanol gezocht

ik denk dat ik wel een winkel ken waar je als particulier 5l flessen kan kopen, en alles is goedkoop in die winkel.

maar je wil liefst een in je buurt zeker?


Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Leverancier methanol gezocht

Het schijnt dat methanol in biodiesel slijtage van motor en leidingen tot gevolg heeft. Google maar eens op methanol en biodiesel.

Behalve bij de apotheek is methanol verkrijgbaar bij hiking winkels (zoals Bever zwerfsport - wordt gebruikt voor branders) en bij modelbouwwinkels. Let op: het is giftig, wordt makkelijk door de huid opgenomen, zeer brandbaar, schadelijke dampen etc. etc. Ik zou me in ieder geval eerst grondig laten adviseren voordat je aan de slag gaat.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 86

Re: Leverancier methanol gezocht

superslayer schreef:ik denk dat ik wel een winkel ken waar je als particulier 5l flessen kan kopen, en alles is goedkoop in die winkel.

maar je wil liefst een in je buurt zeker?


Ik kom uit België, maar wil gerust wel een eindje rijden om een voorraad in te slaan.

Berichten: 2.746

Re: Leverancier methanol gezocht

als je in brugge woont is het goed, maar ga je naar de andere kant van belgie rijden als je niet eens weet of het wel zo'n goede prijs/kwaliteitsverhouding is?

dan zal je nog meer biodiesel nodighebben ... :roll:

veertje: methanol wordt niet gemengd met de olie of wat dan ook, het reageert er wel degelijk mee.

Gebruikersavatar
Berichten: 86

Re: Leverancier methanol gezocht

superslayer schreef:als je in brugge woont is het goed, maar ga je naar de andere kant van belgie rijden als je niet eens weet of het wel zo'n goede prijs/kwaliteitsverhouding is?

dan zal je nog meer biodiesel nodighebben ...   :roll:  

veertje:  methanol wordt niet gemengd met de olie of wat dan ook, het reageert er wel degelijk mee.
Brugge is hier maar 20 minuten vandaan :P

Gebruikersavatar
Berichten: 86

Re: Leverancier methanol gezocht

Ik zoek ook nog waar ik

Isopropyl alcohol (100 % zuiver)

en

Phenolphthaline oplossing

kan kopen?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Leverancier methanol gezocht

veertje:  methanol wordt niet gemengd met de olie of wat dan ook, het reageert er wel degelijk mee.
Snap ik even niet? Methanol wordt toch gebruikt om biodiesel te maken? Als bestanddeel? Ik had het dacht ik nergens over olie of dat het niet zou reageren. Of zit het misverstand in het woord motor? Wat ik op sommige sites zag was dat mensen ervoor waarschuwen om methanol als bestanddeel voor biodiesel te gebruiken omdat het niet goed zou zijn voor de leidingen en zo meer. De bewoording: het veroorzaakt slijtage van de motor kwam ik daar ook tegen. Misschien bedoelde ze daar de leidingen mee. Of is er nog iets anders, fundamenteels, dat ik niet begrijp?
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Leverancier methanol gezocht

Heb je al op www.hekserij.nl gekeken?

Wat niet op de site staat is vaak te bestellen..
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 86

Re: Leverancier methanol gezocht

@Veertje

De methanol neemt deel aan de reactie, maar er dient een overmaat te worden toegevoegd om de reactie (transesterificatie) niet te laten teruglopen.

Nadat de biodiesel bekomen is wordt het mengsel van de resterende methanol gezuiverd. De grootste restfractie aan methanol zit ook in de glycerolfractie.

Met een eenvoudige condenser kun je nog een groot deel van de methanol die niet deenam aan de reactie recupereren.

Reageer