Vete in "vrije wil" topic [filosofie forum]

Moderator: Miels

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Vete in "vrije wil" topic [filosofie forum]

Karamelk schreef in http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...d=187135#187135 :
En Veertje, ik stel het nadrukkelijk niet op prijs dat jij jouw boodschap in mijn bericht meent te moeten editten, en dan nog wel in een soort van partijdige scheidsrechter rol. En daar reageer ik fijn in deze topic zelf op. Wat zullen we nou krijgen? Jdr post in diverse topics op bijzonder agressieve manier zijn gedachtengoed, moet hij overigens zelf weten, beschuldigt mij vervolgens van een arrogante toon, en dan zou ik daar niet eens iets op terug mogen zeggen hier? Het moet niet gekker worden!

Ik ben het niet met je eens. Jdr schreef dit:
jdr schreef:Zo bovenmenselijk hoef je daar niet voor te zijn, het is in feite erg simpel.  

Neem de moeite eens om deze discussie door te lezen, daar zijn mijn standpunten betreffende de vrije wil te vinden.  

Het is niet nodig ze nog eens op te sommen.  

Wel ondertussen een nadenkertje voor je: kom jij tot een gedachte of komt de gedachte tot jou?
Okee, klinkt niet super bescheiden. Maar ik vond het nog niet nodig om in te grijpen omdat jij vervolgens dit schreef:

Karamelk schreef:Ja ik geef toe, ben dit forum gisternacht toevallig tegengekomen, en moet me beleefdheidshalve eigenlijk nog een beetje inlezen, waarvoor excuses. Dit topic is ondertussen wel alweer dertien pagina's lang, dus een korte samenvatting zou misschien sowieso toch wel goed zijn hoor  

..........
Tot zover alles nog koek en ei.


Toen kwam jij met een cut en paste van jdr's standpunten, wat je beëindigt met deze woorden:
Ik kan niet anders concluderen dan dat dit weer zo'n flauw woordenspel met een typische open deur van je is, vind het een beetje jammer om te moeten constateren. Dat vrije wil zich niet kan onttrekken aan bepaalde wetmatigheden zal *niemand* ontkennen, net als *niemand* -die goed bij zijn hoofd is- zal ontkennen dat mensen om na te denken gebruik maken van hun hersenen.
In een volgende post voeg je nog een toelichting toe met de slotzin:
Kortom: jullie materialistische reductie-drang rammelt aan alle kanten.


Hier heb ik nog even gewacht, maar je toon stond me al niet aan.


Hierop kwam jdr's protest dat je maar een deel van zijn teksten had geknipt en geplakt en het belangrijkste had weggelaten.

Hij beëindigt zijn tekst met:
jdr schreef:Ik snap dat je mijn materialistische en reductionistische kijk op de werkelijkheid niet aanstaat en er zelfs aanstoot aan neemt, maar....  

Probeer je arrogante stijl van schrijven een beetje te dimmen, dat is een hoed die jij niet past

Hierop reageerde jij met:
Karamelk schreef:Ik neem in het geheel geen aanstoot aan jouw materialistisch wereldbeeld, ik vind het alleen vrij ondoordacht, en met goede reden. U meneer bent echter behoorlijk arrogant in uw schrijfstijl, U denkt het wiel uitgevonden te hebben met uw materialistische visie, en U meneer, zit de hele tijd maar wat erg te hopen dat iemand er aanstoot aan neemt. Wat ik enerzijds ergerlijk vind, anderzijds ook wel weer grappig ergens hoor...  


Kortom Jdr, je moet (alweer) beter lezen, ik zou bijna kwade trouw gaan vermoeden..


waarop ik in een edit toevoegde:
[Edit Veertje: zoek je ruzie? Waar was deze laatste opmerking bijvoorbeeld voor nodig? Verder: ik heb de layout van je post gewijzigd (graag gebruik maken van de quote knop, daar is 'ie voor) Ten derde: ook ik vind je toon redelijk arrogant, je kunt mensen ook op een manier op dingen wijzen zonder uit de hoogte te doen. Eventuele reacties op deze edit graag in het feedback forum]

Tot zover de historie.


Jammer dat jdr het vervolgens nog nodig vond om er zelf ook nog een schepje bovenop te doen. Ook die post heb ik voorzien van een edit, waarna ik tevens jouw commentaar tegenkwam.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Vete in "vrije wil" topic [filosofie forum]

Nu even terug naar jouw reactie:
En Veertje, ik stel het nadrukkelijk niet op prijs dat jij jouw boodschap in mijn bericht meent te moeten editten, en dan nog wel in een soort van partijdige scheidsrechter rol. En daar reageer ik fijn in deze topic zelf op. Wat zullen we nou krijgen? Jdr post in diverse topics op bijzonder agressieve manier zijn gedachtengoed, moet hij overigens zelf weten, beschuldigt mij vervolgens van een arrogante toon, en dan zou ik daar niet eens iets op terug mogen zeggen hier? Het moet niet gekker worden!
  • Het editten/commentaar in een post door een moderator is hier de normale gang van zaken als er ingegrepen wordt. Dat voorkomt off-topic posts.
  • Als een scheidsrechter ingrijpt bij een overtreding wil dat niet zeggen dat hij partijdig is
  • Ik stel het nadrukkelijk niet op prijs dat jij toch maar gewoon je commentaar in de topic zelf hebt geplaatst ondanks mijn verzoek om dat in feedback te doen
  • Op 9 juni schreef je:
    Ja ik geef toe, ben dit forum gisternacht toevallig tegengekomen, en moet me beleefdheidshalve eigenlijk nog een beetje inlezen, waarvoor excuses. Dit topic is ondertussen wel alweer dertien pagina's lang, dus een korte samenvatting zou misschien sowieso toch wel goed zijn hoor
    Het lijkt me sterk dat je na het lezen van de topic de tijd hebt gehad om alle 419 posts van jdr te lezen waarmee je je beweringen over jdr kunt staven?


Welnu, doorgaans is het zo dat als twee sterke karakters met duidelijk tegengestelde overtuigingen elkaar ontmoeten wil het nog wel eens botsen. Maar het zou leuk zijn als andere mensen een discussie zouden kunnen lezen zonder met verwijten en ruziemakerijen geconfronteerd te moeten worden. Andere lezers zijn geïnteresseerd in de inhoud van de discussie en niets anders.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Reageer