brandstof

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 5

brandstof

Ik heb een vraagje over brandstoffen voor een modelvliegtuig

ik moet dit ding laten vliegen, maar we mogen geen brandbare/explosieve stoffen gebruiken. Zijn er dan nog stoffen die ik als aandrijving kan gebruiken, of moet ik dan een elastiek als aandrijving gebruiken?

Re: brandstof

Electromotertje en een accu, even Googlen en je vindt er hele hoop over.

Grtz Jorim

Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Re: brandstof

Een samengeperst gas. Er bestaan kleine CO2 cilindertjes. Of lachgas cilinders. Probleem is dat die aluminium cilinders wel wat wegen. Mischien kan je uitrekenen hoeveel energie er in opgeslagen zit.

Vroeger werd er in torpedo´s ook gecomprimeerde lucht gebruikt als aandrijving.

Berichten: 5

Re: brandstof

ok bedankt, btw een electro motor mogen we ook niet, maar dat was ik vergeten te melden, maar dat met die cilinders kan nog heel nuttig zijn, bedankt iig

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: brandstof

Gaat het om een verbrandingsmotor die je aan wilt drijven?

Dat kun je vergeten ben in bang.. het principe valt of staat bij een goed (snel) te verbanden goedje zoals benzine, LPG of zelfs dieselolie.

Je zult het met iets anders dan chemische energie op moeten lossen.. wel een leuke opdracht trouwens.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 5

Re: brandstof

gebruik als lichaam voor je vliegtuig een PET fles (gewone drinkfles)

met de teut naar achter

vul voor 1/3 met water en steek er een kurken stop op waardoor een fietsventiel steekt, aansluiten op een fietspomp, pompen, eventueel zelf de kurk er nog wat langer inhouden en dan lossen maar

even oefenen met het design en je vliegtuig (of beter nog raket) vliegt al snel een kleine 100 meter

Berichten: 364

Re: brandstof

wij hebben ook zulke opdracht gekregen. We moeten een vliegtuig bouwen (spanwijdte max 50 cm) en hoofdzakelijk uit papier en karton. De bedoeling is het zo lang mogelijk in de lucht te houden.

Wij zijn van plan het vliegtuigje af te vuren met rekkers (fietsrekkers) omdat we ook geen brandstoffen of motoren, kunnen gebruiiken. Op waterkracht laten werken is moeilijk haalbaar. denken jullie dat dat zou lukken met rekkers? gewicht gaat wss rond de 300 gram zijn denkik.

en onder welke hoek zou dat moeten afgevuurd worden? 45° is optimaal voor de schuine worp, maar lmet een vlietuigje zal hij gouw gaan overslaan. Welke hoek is ideaal?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: brandstof

dat kan je alleen maar experimenteel bepalen.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer