reagentica

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 187

reagentica

hallo,

kunnen jullie misschien alle reagentica die jullie kennen even voor mij opschrijven,

ik kan namelijk niet op de juiste naam komen van een bepaald reagens,

BvD,

dysprosium.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: reagentica

Je denkt toch niet werkelijk dat we nu hele waslijsten met reagentia voor je gaan maken?

Als je niet op de naam kan komen, noem dan waar je het voor wilt gaan gebruiken; dan hebben we een aanknopingspunt.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 187

Re: reagentica

het is voor het tevoorschijn halen van weggeslepen ingedeukt metaal, bijvoorbeeld een serienummer dat weggevijld is.

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: reagentica

Iets wat weggeslepen is krijg je echt niet meer terug...

Misschien kan dat wel in een science fiction boek of bij CSI

Weg is weg.. tenzij het niet volledig weggeslepen is, een spuitbus met kruipolie geeft nog wel eens een resultaat als het serienummer verweerd/verroest is.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: reagentica

Nou, weg is weg??? Scheikundig zal het niet lukken denk ik, maar het inslaan van serienummers in blokken metaal laat in de structuur van het onderliggende metaal diepere sporen na dan je denkt. Dit moet in de reflectie van licht met de juiste technieken boven te halen zijn. In zoiets moet dat volgens mij gezocht worden.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 187

Re: reagentica

ja maar het ingedeukte metaal zal toch wel andere eigenschappen hebben als het omliggende niet ingedeukte metaal? of zie ik dit nu helemaal verkeerd?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: reagentica

Aan wat voor een veranderde (fysische) eigenschappen denk je precies en hoe denk je dat chemisch te kunnen aantonen? Over het algemeen gebruik je een reagens voor het aantonen van een stof (of om het goed meetbaar te maken door er een gekleurd complex van te maken voor in de fotometer).

Blijkbaar ken je hier een reagens voor, maar ik ben erg benieuwd hoe het (ongeveer) werkt.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: reagentica

ja maar het ingedeukte metaal zal toch wel andere eigenschappen hebben als het omliggende niet ingedeukte metaal? of zie ik dit nu helemaal verkeerd?
Volgens mij verandert er chemisch helemaal niets aan die "ingedeukte" stof. Wel wordt het metaalrooster door dat grove geweld onder de stempels behoorlijk verstoord. En dat moet fysisch met reflectie van straling of zo aan te tonen zijn. Ik heb al eens zitten googlen met zoekwoorden als serial number en fraud maar kan niks zinnigs vinden. Er moeten betere zoekwoorden te verzinnen zijn.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 96

Re: reagentica

Dit opnieuw leesbaar maken van serienummers heet 'Serial Number Restoration'.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: reagentica

Google biedt weer eens uitkomst =)

Serial Number Restoration Fluid zou meer resultaten moeten opleveren.. nu hopen dat producenten de naam van de stof (of de merknaam) ergens vrijgeven.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 187

Re: reagentica

ik dacht ook aan dat metaalrooster, en misschien zou daar een bepaald reagens op reageren.

Berichten: 47

Re: reagentica

Kan het niet gewoon met een staaletsende stof.

Het metalen deel waar het serienummer zit, wat een grotere dichtheid heeft, zal waarschijnlijk trager reageren dan het omliggende metaal. Kan me dan best voorstellen dat het serienummer dan weer zichtbaar wordt.

Berichten: 187

Re: reagentica

dat kan ik me wel indenken ja, ik denk zelfs dat het wel mogelijk is, ik zal het eens proberen.

Reageer